pühapäev, 10. juuli 2011

Foorumitest. Tekst muutmata kujul.
timutit - 11.05.2006 10:29

Mul on ka see vajadus,et tahaks kvaliteetselt muusikat,jne kuulata.Lugesin neid lugusid ja jõuame ikka selle blondi ja brüneti rubriiki.Või kellele ema,kellele tütar.Üks ütleb,et muusikat tuleb kuulata kontserdisaalis,teine et võib ka autos.Ja samas ei ole see auto üldse see koht ,kuhu peaks midagi ehitama.Kui nii mõelda,siis tekib küsimus,et milleks tal just see saab on,kus on võimas mootor,aga mitte näiteks Dacia Logan.JNE,JNE.Et kas keegi tahab midagi tõestada kellelegi jne.See ei olnud absoluutselt midagi isiklikku.Mõte oli selles,et kõik on vabad oma valikute tegemisel.Kui on aimu asjadest ja tahtmist,siis miks mitte.
Aga autosse on võimalik ehitada väga hästi muusikat esitatavat süsteemi.Tehases pandud seadmed ei ole siiski eriti kõrge tasemega.Ma ei räägi muidugi mingitest tippudest.Nagu Ferrari,kus on osades ka audiofiilide jaoks väga kõrge tasemega komplekt.
Iseküsimus on muidugi see,et kui inimesel puudub kogemus korraliku aparatuuriga,siis ta lihtsalt ei saa aru,millest jutt käib.Ta ei tea,mida hea aparatuur teha võib.Mis on üldse kvaliteet taasesituse tasemes?Helipilt,mida luuakse,peab võimalikult sarnane olema sellele,kuidas ta elus sooritati.Mul on see viga,et tahan ka heli kuulata.Kui ma kodus endale korraliku vastava kolu kokku panin(erinevate komponentide koos katsetamise teel),siis istusin kaks päeva kodus ja kuulasin järjest plaate.Ma ei olnud varem kuulnudki neid asju,mida siis kuulsin,kui see läbi korraliku süsteemi tuli.Kuigi olin samu plaate sadu kordi kuulanud.Ma kuulsin,kus ja kes ja mida teeb.Ruum läks suureks ja kuulsin,et näiteks üks mees teeb mingit oma asja all vasakul ja teine mees liigub kusagil üleval.Kõik instrumendid leidsid endale mingi koha ruumis.Ja iga instrumendi tekitatud heli muutus ka detailsemaks.Kuna kuulan palju elektroonilist muusikat,siis oli huvitav kuulda,kuidas mingid sämplijupid tulid eraldiseisvate osadena esile,mis muidu ühes suures pudrus kaasa tegid.Hea asi toob sulle ette helipildi,kus hakkad märkama nüansse,millest varem aimugi ei olnud.Kui ma seda olin kodus märganud,siis kontrollimiseks läksin panin plaadi köögis rannamakki,et kuulda,kas seal ka mängib.Siis ma kuulsin neid asju küll,aga nad ei moodustanud ruumilist pilti ja ma ei osanud seega neile varem tähelepanu pöörata.
Kõike seda saab ka autosse ehitada.Ja seda ei ole tehases reeglina tehtud.Aga see on tõsine ettevõtmine.Sõltub muidugi soovidest.Paari tuhande krooniga on võimalik juba tehase seadet palju(!) paremaks saada.Umbes kümne tuhande eest saab juba juba väga hea asja kokku panna.Ja hinnad lõpevad sadadetes tuhandetes.Kui soetada asju järelturult,on kõik võimalik 30-200-...% odavamalt poehindadest asja kokku saada.Auto juures on suur probleem selles,et võti on paigalduse oskuses ja kvaliteedis.Selle osakaal on kindel kolmandik.Ja see on suur töö.Mul on auto jaoks terve kastitäis kolu heliaparatuuri(kõik odavam järelturu kraam) kapi otsas,aga ei jõua selle paigalduseni,sest selleks peab auto kuuks-paariks seisma jääma.Võimalikult palju häirijaid peab ära kaotama.Ja uus kolu peab viisaklt paika saama.Tahaks kvaliteeti ja selleks peab auto suures osas täiesti laiali lammutama ja ümber ehitama.Taban end tihti mõttelt,et lihtsam oleks midagigi ja kuidagigi autosse panna,mitte et see kraam kapi otsas seisab.Hetkel on autos vaikus,sest tehaseraadio küsib minult midagi ja ma ei oska talle õiget vastust öelda.Saksa auto ütles,et nad lahendavad probleemi 206 krooni eest.Mul on aga viga vist(kindlasti) küljes ja ma arvan,et see võileib ja kõlarid,mis sinna tehases pandi, võivad vait ka olla.Eelmine auto oli 3 kuud vait,sest ta oli ajutine ja sinna ei tahtnud korralikku ehitust ka teha.Lõpuks riputasin sinna mingi lutsu.Kõlarid panin ainult paremad.Midagi kuulda sain.
Ja naine ütleb,et ega ma ju võistlema ei lähe ja mida ja kellele ma tõestada tahan,et võiks midagi vähem kapitaalset teha.Aga tahaks ju head asja kuulda.
Kõik on nii suhteline ja tahtmised-vajadused erinevad.Mõni kogub marke ja paneb sinna alla terve varanduse.Teine ostab raamatuid,millest paljud aastaid kätte ei satu.Mis sellest kõigest kasu on.Ei tea.Kõik on suhteline.Elame ja teeme,mida tahame.
Aga soovitus esialgsele tehase seadele.Olenevalt rahakulutamise tahtmisest.Võib jätta tehase pea,sinna taha üks võimendi ja paremad kõlarid ette ja bro.Seda kõike juba muidigi juba öeldi varem,aga kordamine ei tee halba.
Seda FOFA seadet vist oli ka siin foorumis kirjeldatud.Kui see oli see,kus oli Dynaudio System 360 ees.See kompott oli küll hää asi.
Mul on lastega olnud arutelusid autostereo osas.Nad tahavad ka varsti selle sõiduga tegelema hakata.Ja räägivad,et muusika peab olema ja supakas on kõige tähtsam.Mina räägin,et terve helipilt on tähtis ja kuna supakas mängib ainult madalaid sagedusi ja kui ülemises sageduses midagi paremaks ei tee,siis kuuled ainult madalat mürtsu.Aga pidi väga kuul olema.Ma arvasin,et siis võiks ju bassitrummi osta ja panna kojamehe mootoriga ülekandega pedaali sõtkuma.Saab ju eriti vinge bassi.Siis laseks istme taha,seljatoe hästi alla,vasak käsi oleks roolil kella ühe peal,pea oleks käsipiduri kangi kohal ja jõnksutaks seda bassi saatel.Aken ka natuke lahti,et teised näeksid ja teaksid,mis hea on.ÜLIKÕVA.



***
Reede.
Tanklas võtab teenindaja mu kaks jooki, laseb kassast läbi..
Otsin täpset raha.. Tüüp võtab uuesti joogid ja laseb läbi.
Summat öeldes sõnan, et see sab olla siiski vaid 2 euro piirimail..
Tüüp vaatab kassat. Jah, tõsi. Lasi topelt. Maksan. Ma usun teda.


Laupäev.
Riiulitevahel käruga.
Kaubaseadjad ja muu personal siblib erilise hoolega.
Jalus.
Kitsas kuidagi.
Teen vähemalt kolm kõrvaleastumist, et keegi neist saaks oma asjatoimetusi teha. Mõjub häirivalt aga katsun aru saada.
Õlled ladusin teadagi kärru, sest käsi on muuks.
Kassalindile asetasin kumbagi üks, selgitusega- kokku kümme pudelit ja kaks purki.
Kassapreili suunas kõrvalseisvale turvale sama küsimuse- on kümme ja kaks?
On.
Turvamees nõustub, st. vastus oli õige.
Kassalindile ulatatud õllepudel on pooltäis- selle võin ära vahetada sõnati kassast.
Läksin vahetama. Ise hämmingus.
Tagasi kõndisin samast vahest. Ainuke käidav vahekäik.
Ühest noormehest veel möödudes ja selgitades, et andeeeksi asetasin õlle kärru ja hakkan minema.
Turva hõigub, noormees, aga kes maksab?
Vaatan ukselt tagasi, see on asenduspudel mõtlen.
Turvamees seisis sealsamas, oli lähikontaktis mu ostudega. See pudel on minu matkavarustuse osa ja on.. makstud?!
Siis koidab- läksin vaid õlut ringi vahetama.
Maksan.
Turva veel sõnab, et palun tooge käru sisse tagasi. Luban käru sisse tuua.
Säästumarket.. Ei. See teine. No vahet pole.

Koidab taas korterisse jõudes.
Nii kaksteist läbi öösel.
...

Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar

 Käratus kell 5 ja läbi mitme asula lõpuks pea kohal. Veidi eile ja täna kell enne 10 hommikut. Sulnis hommikupoolik võis jätkuda, ehk siis ...