neljapäev, 6. oktoober 2011

 Suund ühele heale.. Või valida keskpärasus?

Hea kasutatud auto- ? Hind.
Hea kantud pintsak- sümboolne hind.


 Esimene:
Leian end olukorrast kus toon riiki "E"  vähesõitnud Audi*. Aastast 2003 ja oletame, et ls. näitab veenvat 110000 km. Tegu veel selle "eelmise, hää" mudeliga.
Ostuhind 9000 € Ja auto tõepooolest on vähe sõitnud ja heas korras.
Müügiks riigis "E" On seda hinda palju. "Ülemakstud", sõnavad selle riigi kodanikud ja leiavad teise.


Teine:
Kogenud ärimees leiab müügiks Audi mille ls. ulatab üle320000km.
Selle sisseostuhind loob võimaluse eelnenud Audi hinnaga leida teinegi samasugune.
2x 4500 €
 Samast ajastust Audi peale "korrastamist"** näeb välja samasugune kui vähesõitnud esimesena mainitud Audi..
Toote müügihinnaks kirjutame 6900 €
Keskmisele ostjale sobilik pakkumine, leiaks vaid õige värvitooni, aasta uuema väljalase, selle järgmise põlvkonna mootoriga jne. Miks nahkistmed pragunenud on? Manuaali ka ei tahaks.

Klient kes järjepidevalt otsib oma peenikest juuksekarva mida lõhki ajada-  kasutatud autode turul- võib nimetada odavaks kliendiks. Lõpuks saab petta*** aga ülirahul, et tegi otsingutes head tööd, leidmaks õige värvi ja sisekujunduse detailidelt vastava selle mudeli, selle modifikatsiooni, selle individuallahenduse, isegi läbisõit sobib.
Sellise inimtüübi koostisosade hulgast leiab paanika- oma uue/vana auto ülalpidamisel Ja tihti ei pesegi autot või käib kord aastas harjapesus. Autopesu, vahatamine kuulub auto hea väljanägemise lahutamatuks osaks.
Samuti hooldus. Nii seame eesmärgi hoida auto üldist käekäiku pinnal, tegemata selleks märkimisväärseid jõupingutusi.

Kolmas:
Samasugune Audi on riigis Soome Läbisõitnud ca 320 000 km. Hinda küsitakse sellest 10900€
Läbisõit on ekstra väljatoodud, tihti on autod korraliselt hooldatud.
(Järgneva - 2004a. mudeli hind on hüppeliselt kallim)

Riigis "E" Maksab sarnane Audi 6000-7000€
Ostetakse seda mis näib hea ja soodne. Automüüjate trumpäss!
Selles riigis pole veel harjutud maksma loetavalt suure läbisõiduga asja eest üsna kõrget hinda.
Kitsaskoht ei ole siiski müüjates, vaid auto potensiaalsetes ostjates.
Müüja on alati valmis vastu tulema, tooma turule seda mida klient nõuab.
Nõudlus on paraku suunatud odavusele, ja ma ei pea silmas alati hinda.... Asjad paranevad.

"E" Riigi autoturu iseärasusena veel- Sama margi uued ja vanemad mudelid tihti ei põimu oma hinnas.
Audi A6 2004 A. Hoiab hinda ülalpool 2003 A. eelnenu põlvkonna hindu.
Audi emamaal ja paljudes muudes riikides on näha taolises olukorras segunenud hindu.
Värskem, ja paljusõitnud 2004a. mudel stardib oma hinnad eelkäija kallimas hinnaklassis.


Iga kasutatud autoga tuleb kaasa võimalus.
Kas korraliselt hooldatud ja /ehk mõni pisiviga või "veidi käest lastud"
Palju on õnnetuid autosid mille suurem remont seisab just selle ostjal ees, turuhinda see tihti ei häiri- müüjagi pole paljudel juhtudel teadlik.
Reegel: Automüüja on teadlikum kõigest mis juhtuda võib- rohkem, kui klient.
See mis toimub autoga peale ostu ei saa paljuski olla müüja asi. See kuidas autot kasutada on kinni indiviidis.
Klient ja automüüja näevad turu erinevaid pooli.
Müüja teeb autost toote, mille välimus ja üldine kooslus meelitaks kliente.
Klient teeb omapoolselt valiku uueväärseks loodud keskpärase tehnilise baasiga autodest.
Viimasest väga palju välja ei paista. Mis on ka loomulik ja samas ebaloomulik. (kadunud hooldusraamat- keritud km.)
Reetlik ostjale kes teeb oma valiku värvkatte läike baasil.
Paralleele tõmmata suhetest? Hea välimus või jutt ei ole veel mõõdupuuks hea kaaslase leidmisel.
Inimene elab oma elus läbi, nõnda ka auto. Enne päeva, mil kohtute..

Keskpärasus on valitseval võimul. Sellepärast on keskmise hinnaga, keskmises korras autode turg lootusetum võimalus oma müüdava produktiga silma paista.


See mis mõjutab auto tehnilist ja loodussõbralikku poolt on autotootjate poolt väga täpselt järgitud põhimõtetel süsteem.
Visuaalne ja mugavuslik pool, lisaks kliendisõbralikkus on uue mudeli näol olulised kriteeriumid- millega võita kliente. Need ajad on möödas ka väikeauto turusituatsioonis, kus piisas vaid esteetilisest välimusest.
Mugavus tähendab head teenindust ja kiiret asjaajamist sellega klienti minimaalselt häirides
.
Kasutatud autode turul jääb autost alles hinnang- tehnilise ja visuaalse väljanägemise kokkumäng.
3-5-7 Aastane auto elab oma elu edasi väljaspool tehasegarantiid pakkuvat keskkonda.
Nõudlikemas riikides läbisõit, hooldusraamat, auto tasuvuspiir aasta lõikes ( kaasa talverattad) jms. 
Kokkumängule lisandub turusituatsioone arvestav turuhind.
Iga üksik kasutatud auto ei saa päriselt olla nõudluste ja pakkujate soojas ringis.
Selleks, et auto müük päriselt toimuks on vaja indiviidi.
Huviline- autot vaatama tulnud potensiaalne ostja.
Selleks on kasulik, kui müügiplatsil asetseb rohkem, kui kaks autot.

Optimistlik keskpärasus-  Kasutab 8 aastat vana autot, lootes, et tegu peaaegu uuega.
Pessimistlik keskpärasus- Kasutab 8 aastat vana autot.

*Näitemudeliks olen arvanud Audi A6 
Mootorit ja käiguosa tähtsustamata.
Aastaarv ja hinnad näitlikud. 
Keskmisest keskmine.

**Korrastamine võib tähendada, rehvirõhkude paikasääädmist, hooldusraamatu kaotamist, ehmatavate kilomeetrite vähendamist. Või suurematsorti parandustõid ja värvimisi. Lisaks värvkatte poleerimine/salongiesteetika.

*** Petta saame me kõik, tegelikult pole auto värvipind uus, rehvid on sõitnud viimased kuus suve ja mootoris kolin mis on oskuslikul maha "keeratud". Tihti ülivõrdes vaimustuse teiseks pooleks on ehmatavad miinused. 
Korras närvikavaga ostja suudab miinustesse mitte süveneda. Ta ei leiagi neid sellel tasemel. Hinnas oli kirjas, et tegu kasutatud tootega.


Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar

 Käratus kell 5 ja läbi mitme asula lõpuks pea kohal. Veidi eile ja täna kell enne 10 hommikut. Sulnis hommikupoolik võis jätkuda, ehk siis ...