reede, 11. november 2011

Tegin BMW-le väikese akuringi. Ehk peaks hakkama sõidupäevikut pidama. Tihedalt liigeldes ei pane tähelegi, kuid auto pikemaajalise seismise järel näib süütevõtme keeramine veidi erilisema hetkena.
Käima läks, küll lubades aimata, et neli nädalat võiks olla ehk piiriks, mil sügiseses põhjamaas võiks seesugune asi sündida.
Muidu ergas BMW on seisnud majaesisel parklakohal ca 3 nädalat.
Uksed on kole rasked, esimene tähelepanek. Teadagi, et BMW uksed sulgemiseks nõuavad tugevamat kätt, kuid uks ise kaalub ikka omajagu. Võrreldes Rootsi autoga- millega olen põhilise aja liigelnud.
Juhiuks avanes pingutades, poolvägisi lahti kangutama pidi. Kas seisnud autol on seesugune asi loomulik?
Ukse raskusest või kergusest pole varasemalt nagu pikemalt peatunud, pole mõttesegi tulnud. Ainus mis võib hetkel asjasse valgust tuua on Saabi tühjad uksed, pole erilist turvavarustust ega kõlareid. BMW ukses siis kõlarid, turvatalad, turvapadi. Asjad mis esmalt kaalutõstjatena meenuvad.
Jämedad tihendid.
Ise olen asjast niii mõelnud, et ukse sulgumise kergus on toodud ohvriks, et naginaid ja välist müra oleks vähem.
Varasematel mudelitel oli probleeme justnimelt kere liigse painduvusega. Ja sellest tulenevad hääled ustes ja keres. Ülivõimas tihend siis hoiab meid veidi sellest.
Saabi uksed on vedelad esmapilgul. Hiljem harjunud ja seetõttu näib BMW uks eriliselt raske.
Valgustusest ei taha pikemalt rääkida. Saab vs BMW nagu öö ja päev. Kaugtuledest siis jutt.
Võrdluseks sobiks siis autode väljalaskeaastad 1995 ja 2003. Siia peaks lisama 2011 aastast mingi jaapanlase näiteks. Kuigi Korea on uus jaapan, et Hyundai on kõva tegija täna.
Varasemad autod on olnud (ajavahemikus 2001 kuni tänapäev) aastakäikudest:
1986 mazda
1993 bmw
1991 ford
1994 saab
1999 bmw
2003 bmw
1995 saab
Need siis nimetused millele olen nõuks võtnud pabereid kulutada ja mõne varuosa osta.
Nende võtmehoidjale oma nime kirjutada.
Töö on pakkunud enamalt sõiduproove ja ukseavamisi.
Enamasti uued ja vähekasutatud autod.
Golf III või samalaadne saab on juba retro.


Peale sõidukooli 88nda aasta Golfiga oli esimeseks nükkeks osta 9000- krooni eeest 15 aastat vana punast värvi mazda kupee.
Tänane 16 aastat vana punane saab võiks ehk valgustada olukorra kordumist praeguses ajas.
Nii kordub ka tolajal 10 aastane bmw tänases. Ehks siis autod muutuvad, kuid variant sama.

Kaasipühkija Saabil paremas seisus. Vihmases tänases häiris BMW liigaeglane klaasipesu, survet pea polnud. Asi ilmselt vajab lähemalt uurimist. Arvatavasti on tulepesuri leke sidunud end hilisemalt võimaliku surve kadumisega. Harjadki ei teinud oma tööd hästi. Või siis on Saabil see süsteem liiga heas seisus, et on erinevust märgata.
Maanteel erilist vahet ei märganud. Müra mis tuli Saabil kaasa koos naelrehvidega asendab BMW-l diiselmootori mmahe mõmin.
Raadio otsis sahinal kanalit, Heli tundus endiselt kehvake. Saabis pole sedagi.
Kui nüüd keegi on platsilt autot ostmas siis jah, kõik see BMW hea osa jääb suht vanuse ja pikema seismise taha kinni. Esmapilgul vaata välimust ja otsi muid vigu, mitte seda, et aku tühi või autos temp. nagu sahvris.
Enda auto nüüd pikemalt seisnuna annab platsiauto mõõdu välja.
Ja selliseid müügiautosid on enamuses mis seisavad pikemalt, akud jooksevad kottti ja siis turguta ja vaata.
Erinev pidevalt sõidus olevast autost, mil elavam loomus.

 
Ikarus. Üle 20 aasta seisnud. 
Link. (Need algupärased A- tähega algavad eesti reg.märgid..)


Tegelikult on tekkinud soov mõlemast autost vabaneda ja leida eelnenust midagi sootuks erinevat..
Isegi Honda Accord on erinev (k)
Tüdimus ja olukorrad nõuavad endast uusi leidmisi.
Autod omas ajastus ja tehnikalt heas konditsioonis.
Müüa BMW 320d 2003 sedaan, manuaal.
Müüa Saab 900S 1995 luukp. manuaal.

Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar

 Käratus kell 5 ja läbi mitme asula lõpuks pea kohal. Veidi eile ja täna kell enne 10 hommikut. Sulnis hommikupoolik võis jätkuda, ehk siis ...