laupäev, 26. märts 2011




Lähen oma üürikorteri vannituppa ja pesen sätenduse näost. Ajan karvad, saan siledaks. Võtmeküsimus on vaid kuhu matta euro, et sünniks kaks.
Lehmijärvel on avatud uus Tarjoustalo. See on värskelt valminud hoones. Edasidi on selle nurgataguse liiklustihedus kordades teravam. Asupaik siinsamas. Samas kus S- Market ja kus polnud mõned aastad tagasi midagi. Koht lisaks kust osta küpsiseid. Liistnäts on retro.





Hilisem nimetus "nätsupadjakesed" on unustustes kuna liistud polnud vahepeal moes. Siis veel mis?
Käisin maanteel kevadet nuusutamas. Kaljuotsa pääsemiseks autole parkimispaika veel välja sulanud polnud. Sealt edasi ja tagasi. Tee sama nagu viimaselajal Helsinki sõites. Täpsemalt selle esimesed kuus kilomeetrit. Tagasiteel sulas tahavaatepeeglisse tume esimese otsa Audi A4. Audi lisas sirgel kiirust ja möödus, suunda näitamata. Ka mitte seda üht kohustuslikku (no tänks vms.) vilgutust. teepind oli enamasti kuiv. Sekka lumesulamärg ja VÄGA LIBEDAID LÕIKE sulavast jääst teel. Öösel külmetas ja keskpäevaks polnud kogu teepind jõudnud veel suladagi. Temp -2 kanti.. Lisasin kiirust ja eelnevalt täpiks olnud 3 SEERIA BMW jäi müürilillekesena me ette. Kiiruspiirang 50 km/h kah. Tagant lähenes omakorda 3SEERIA BMW. Kolm rahulikult oma trajektooril liikuvat KOLMANDA SEERIA BMW-D Mille vahel Audi süstimas.. Ei paku enam seegi pinget! Itaaliasse ferrariga suhteid looma? Sõnni kaastundlikkus on pinnapealne. Kiire edasiminek tagab edu. Jääral sügavam ja tihti nähtamatu. Võib takerduda kaastundesse. Alpinist vs tuuker. Ülal. Jääs joogipudeli sisu. (Hustler energy)

reede, 25. märts 2011

Maailma esimesed auto registreerimismärgid andis välja Pariisi politsei. (1893a.)
Lisaks numbrile oli registreerimismärgil ka auto omaniku nimi ja aadress.

Itaalias kehtis autonduse algaastail ülimalt omapärane liikluskorraldus. Maanteel sõideti paremal teepoolel, linnades aga vasakul. 1923. aastal kehtestati kõikjal riigis parempoolne liiklus.

Viimane riik Mandri-Euroopas mis läks üle parempoolsele liiklusele, oli Rootsi. (1967a.)
Enamik riigis kasutatavaid autosid olid selleks ajaks nagunii vasakpoolse rooliga.

Metallikvärvi kasutatakse autodel 1920. aastatest saadik. See avastati juhuslikult, kui värvisegamismasinas purunes kuullaager kildudeks.

Esimene parkimisautomaat paigaldati 1935. aastal USAs. Maailma esimese parkimistrahvi sai samal aastal kirikuõpetaja.

1932. aastal debüteerinud Ford V8 kiirusomadused olid sedavõrd silmapaistvad, et Henry Ford sai kaks ülimalt ebaharilikku fännikirja- kuulsatelt kriminaalidelt John Dillingerilt ja Clyde Barrowlt. Mõlemad kirjutasid, et varastavad kuritööks alati Ford V8, mitte mõne rivaalitseva mudeli.

Kui kuulus gängsteribaar Bonnie ja Clyde 1934. aastal tabati, tulistasid politseinikud nende Ford V8 keresse üle 150 kuuli.



Inimkond käib läbi enese nagu pesu mis korduvalt pesumasinasse visatuna väljub puhtana. Seda korrates ja korrates väljub inimkond oma tulemusse mis meid veel täna üllatab..


Valuvelgi kasutati esmakordselt Bugatti T35-l aastal 1924. Laiema leviku saavutasid valuveljed aga alles 1980. aastatel.

Kuna viimati taksoga sõitsid? Eile, sõitsin pesulasse. Pesulasse, taksoga? Autopesija liigutab pestavaid autosid.

Compact disc- e
ehk CD- plaate oskavad autoraadiod mängida 1987. aastast.

Põgusa tutvuse käigus samas majas elava Eestlasega avastasin märkamatult unustusse vajunud võimaluse, et tõepoolest alguses oli kõik teisiti. Mees on elanud siin kaks kuud, see on tema esimene kord töö ja elukoht Soomega siduda.
Lühikesest vestlusest koorus mitmeid algtõdesid Soomes elamise võludest. Sellest esmasest tulemisest. Kellegi teise silmeläbi.
Minujaoks on see huvitav, olles ammendunud. Selles Riigis.
Kergitasin kulmu.

***
Aasta 2010 veebruar.
Sõitsime läbi Tallinna kesklinna ja Mustamäe. Autoks oli universaalkerega 320d. Sellel oli suure ekraaniga raadio ja kuus käiku. Müügihind veidi enamalt ostetavast sedaankerega 320d-st. Millel siis eelnevam aastaarv, tavaline kassett-raadio ja vana hea viis käiku.
Automüüjaga sai arutada ees sõiva NÄIDIS auto kulusid Saksast tuues. Audi 80B4. Juhul kui neid ka OLEKS lademeis saadaval kujuneks toomine liiga kalliks ja müügihind küsitavalt kõrgeks.
Neid toodi aegu tagasi. Nüüd ei tooda isegi sellele järgnenud esimest A4-ja. Vähemalt mitte massiliselt.
Veel sai rääkida Poliitikast, mis Elu eestis on. Miks ta selline ON.
Põgusalt ka Soomest, et tema võiks soomes ehitada selleasemel mis siin toimub.
Mitmed ostjad on olnud Soomlased.
Lörtsisajuses Tallinnas kiirendas hõbedane universaalkerega BMW Ülemistelt kesklinna nobedalt ridu vahetades. Hall Sedaan seisis garaazhideees üsna Sadama Statoili lähistel. Alarm paigas ja sellega kaasnevalt automaatselt sulguvad aknad ja muu taoline.
Valuvelgi võib siiani küsida neilt. Uued ja soodsa hinnaga. Ma ei küsi valuvelgi neilt.
Immo lisandus kuu hiljem. Seda Katusepapist. Alarmist ei piisanud. Pangahoonest järgmine asutus oli justnimelt immot paigaldama sobilik ettevõte Katusepapis. Aga päev õhtus ja kokkuleppeliselt hiljem tulen immot paigaldama.
Samasse Statoili võtsin viimase tehingu.
Selles päevas.
Sealt Tartu.
Tanklas helistas Automüüja, küsides, et kuidas siiamaani kulgenud on. Hindasin olukorra kontrollituks ja pigem meeldivaks.

***
Kolmapäev 23 märts.
(trükkimisel hakkas hägusest mälust september, oktoober näppudeall moodustuma. tõepoolest uskumatu, et märts.)

Tegelikult langes hommik (kell 8) oma kolme kiire asjaga ühte. Honda vajas veel viimast lihvi, Klient tõi oma Avensise kiireks tööks ja uus Yaris pidi olema poole üheksaks valmis. 15 enne kella üheksat oli kõik eelnev valmis. Kõndisin tagaplatsile, et mis seisus on jää või veeolud.

Esimene Corolla istus kõigi oma nelja rattaga vees ja jääs. Vedavad rattad käisid jääse süvendunult tühja...
Kõrvalolev Avensis oli tühja akuga. Tõin Boosteri ja samasse käima ta jäi.
Teine Corolla vabanes veest oma jõududega.
Hiluxiga tõmmati Jääs siplev corolla välja. Juhtusin seda Fiati kaubikust nägema mis jäi natuke ette. Siirdasin selle paremaltpoolt vasakusse vaheserva. Hilux vajas ruumi tõmmata. Otse ei saanud seda teha, ümber nurga vaid. Autod on ninaga keskosa poole nagu loomad oma sulgudes.

Keskosa on nii lai, et kaks autot mahub täpselt mööduma.

Neliveolise Hiluxi tagarattad käisid ringi esimestele võimalust andmata.
Rohelise diisel-avensise esirattad olid jääs kinni, vasakus esinurgas oli vahepost milleni jõudmise vältimiseks oli vaja rooli pöörata paremale. Rool ei pöördunud, rattad jääs. Vaikselt sikutades sai rattad jäävannist välja ja pöörata veidi enne postiga põrkumist paremale.

Neid pesusid tegime ehk 4-5 (Mõned Corollad, Avensis, Rav 4 ) Vahele ka hooldusest tulnud musta värvi Yaris. (pealpesu) Ka Nike esitlusauto (Toyota Avensis)
Uued autod tegime veel enne lõunat. Must Aygo- halli sisse. Esitlusauto.

Heledat tooni Verso S aga müüdud erakliendile. Selle järele pesin hooldusesse tulnud punase Yaris Verso.

Pealelõunasese aega jäi kella ühene klient. (Peugeot pesu+ vaha) Meikkitulnud Yaris. Ja enne neid Auris, esitlusauto mis on sellest hetkest müüdud. (bens. 2010) Samal ajal pesin ka eile pesus käinud Hiace. Laenatud istmetega proovivariant.


Paus 15 minutit. Seda kella kahest alustasin peale Pauli esitlusAvensise pesu. Jättes auto pesuhalli valmistehtuna. Autoderivipoole sammudes kus peitus ka enda auto helistas Tiina. Istusin autosse ja rääkisime veits juttu.

Veel enne seda tõi Henkka ühe küljega vastu takistust sõitnud Urban Cruiseri hetkeks, et külg survepesuga üle lasta, pildid teha jne. Kindlustusjuhtum.

Peale pausi viisin Paulile võtmed ja kõndisin esimesse vahesse autoderivis maja taga asuval müügiplatsil.

Kõige vasakpoolsem rivi sai hommikul jääst päästmistega lõpetatud, et otsustusvõimetus piiras valikut vaid kahe auto vahel parempoolsemas reas.

Punane sedaan Avensis või Tumesinine Primera millel oli teada, et aku tühi. Võtmetejärgi minnes võtsin Boosteri kohe kaasa, keegi polnud seda viimast vahepeal liigutanud. Mäletasin seda hästi, ise panin kunagi samasse paika selle auto. Hiljem pessutuues lasin mootoril akut toita. Pesuajal tuli värvimisest tulnud vanema kerega Avensis. Avariikahjudejärel nüüdseks korras auto enne kliendini jõudmist üle pesta. Mis ongi tavapärane toiming kindlustusjuhtumite lõppunktis.

Sellek hetkeks olid tekkinud ka meikkitulnud Urban Cruiseri võtmed. Ja kohe tuli ka klient kel eelnevalt aeg kirjas. Pealtpesu, Corolla. 15.30.

Eelnevate toimingute järel viisin müügiplatsile pestud Nissani mille aku oli saanud uut hingamist. Pesuhalli tuli Hiace mis läheb homme. Kell 9. Uus auto.

Pilguheit üleeilsesse ja hilisem aeg on selle päeva üle mänginud oma tegevuste ja asjadega. Kahjuks pole detailselt meeles nood viimased kaks päeva :)

Tänased verstapostid.

Hommikune BMW 3** E36 pesu.

Fordil käisin. (Fiesta Autom.)

IQ Kuulus menüüsse. (esitlusautodest lisaks kaks avensist)

Neli Rav4 oli päevas (kaks uut, kaks kasut.)

Skodat tükki kaks päevas. (octavia, Superb)

Naisklient Aurisega.

Neli uut (lumist) autot läks millest kolmejärel käisin tuisusel müügiplatsil. (Yaris autom, Yaris, Avensis)

Sisse läks kaks uut- esmaspäeva ootama. (Verso S, Corolla)

Eilses oli honda civic autom (1992)
Verso
4 +1 hiacet
AudiA6
+
Audi A6 vanem versio (2000)
Ford Focus.
jnejnejnejnejnejnejnejnejnejnejnejnejnejnejnejnejnejnejnejnejnejne

Ilmamängud lisavad huvi ja ootust kevadesuhtes.
Kui see ükskord saabub on tegu kiire ja otsekohese tulekuga, praegused tuisud ja lumed on kerge vürts saabuvale kevadele.
Eile ja üleeilegi oli pilt selline, et sadas tihedat lund, tuiskas, kole. Hetke mõõdudes sillerdas päike mis kuivatas majaesised.
Mõne aja möödudes taas pime ja tuisk ja lumi ja nii mitmeid kordi.

Mu jutt on tehniline, mina olengi robot.

teisipäev, 22. märts 2011

Hilux (esit)
Aurised. (rent, esit)
Corollad (rent, esit)
Toyota Avensis ( 06 malli, platsilt pessu)
Toyota Avensis 04 malli (platsilt pessu)
Toyota Corolla 05 malli (platsilt pessu)
Toota Corolla 05 malli (platsilt pessu)
Toyota Corolla 07 malli (platsilt pessu)
Hiace (bus) pp. aj. 15000km.
Hiace uusi.
Mini Cooper
Corolla 02 malli (asiakas)
Toyota Yaris 2008 malli (meikki)
Toyota Yaris 02 malli (meikki)
Toyota Yaris uusi
Fiat Ducato maxi (pp)
Peugeot 206 meikki
Pesusid tuli 25 +-


Nissan Primera (2002-2007) Algusaastatel standardvarustuses pakutav tagurduskaamera pilt oli mustvalge.
Hilisem standardvarustuses pakutav (2005-) näitas juba värvilist pilti.
Primera oli üks esimesi euroopas pakutavaid tagurduskaameraga lahendusi pakkuv automudel. Seda standardseades.

Sealt tekkis idee..Tihti on autodel või tehnilistel vidinatel valmisolek mõnd teistlaadi süsteemi või lahendust kanda, juhtmed veetud, pistikud ootevalmis, asupaika poldiaugud puuritud jne. Tihti asendab kallimat võimalust odav lahendus. (lihtne stereosüsteem, tavalised laternad, ebamugavad istmed jne.)
Ometi on juurdelisatav lahendus olemata kuna tootja või ostja pole soostunud selle eest pappi välja käima. Liiga ebaoluline või kallis lahendus.
Lõpetamata tehnilised vidinad mida saab osta alavarustatuna. (nt Verso S ilma tagurduskaamerata. Aiai, sellist võimalust polegi- sel on alati kaamera ja värviline pilt. Nüüd siis odavamas hinnaklassis.)
Võimalusega, et inimestel on samalaadne võimalus mitte midagi teha, olla lihtsalt. Alavarustatuna. Lihtne elu..Vähem asju mis saaks perse minna, kui algulahendus pole geniaalselt välja töötatud.


Classic.
Classic on liignimi mitmele Opeli või Fordi mudelile. (aga miks mitte ka Volvo või Skodagi millel küll liignimeks Tour)
Classic mudelid on värskelt ilmavalgust näinud uuele mudelile eelnenud põlvkonna standardlahendus, mille ostjaid peaks võluma soodsam hind ja läbiproovitud disain ja tehnilised lahendused. Tihti tootmises kusagil Euroopa äärealal, käibel koos hetkel Uue mudeliga. Tihti saab seda osta vaid sealsamas või kitsama haardega, kui seda on uudismudel.
Kunagine Jalgratas Classic (ja teisendid) näitas samalaadset visiooni. Läbiproovitud lihtsad lahendused uues tootes. (mis tegelt vana.)

Classic liignimena on sobilik ka tänapäevasel autol. ("Tänapäevane" kehtib julgelt eelnenud viie aasta tootmistsüklis koostatud mudeleile.)
Classic ehk "retro" ehk uunikum algab autol või selle mudeli lõputootmisaastast vanusest 25+ aastat. (1985 ja vanemad.)
1985 aastast algasid sellised automudelid.
Ford Scorpio- lõppes Granada<- classic
Mercedes - Benz W124 - Lõppes W123z- classic
Hoo sai sisse Opel Kadett-i uus mudel. (Kandilisest sai classic)

Et mingil suvalisel Passatil aastast (1988-1993) on veel pikk tee minna., Koguge neid kokku, hirmsalt odavalt ja palju!!!!
Pääste see ihaldusväärne haruldlus. Eriti diiselmootoriga mudel.
Sellele eelnenud passat on lihtsalt kadunud ;(888899900om


Retrojuttu
1veebruar. 2010
http://www.aixam.com/voiture-sans-permis-city.php

Muude markide hulgas mida kaudselt müüme on ka Prantsuse ettevõtte Aixam miniautod.
Täna siis läks jälle üks selline.
Sõiduproovi sain teha minagi.
Esiteks. tootja on pika ajalooga miniautode alal. Ja seda peab arvestama.
Autoke ise nagu ikka. rollerit võrdluseks võttes on enamat ja rohkem veel. Autoga võrrelda annab ka visuaalselt pildi välja.. minimalistlikum. Kaks kohta, plastikkere, kitsad kummid, automaat (edasi, neutral, tagasi) Max kiirus 50 km/h. juhilube ei pea olema. elektriaknad.
Toni viis ära ja sel seisus kõik kes vähegi nägid naersid. Kaameeleonoranzi värvi plärisev ja vibreeriv liigselt läikiv autoke suvekummidel meie talves. Hooldusmees andi teed ja vakatas. see näoilme.. ja see ooo üllatus ja meeleolu mis tekkis.. :D

Prooviks seda sõitu kirjeldada..
Mini käitub nagu kart, kõk toimingud ja auto tegevus on kindel. Päris auto.
Smart lubab juhile veidi uudsemat rolli.. nõksutades ja lastes näida, et auto on suurem ja sootuks juhitamatum kui ta tegelikult on.
Aixam Citys vajutad käigu, auto mõtleb ja hüppab peale gaasi lisamist paigalt. Gaasi pead peal hoidma, et liikumine oleks sujuvam. Vajutad taguridi käigu-. sama kogemus. Auto hüppab mõiratuse saatel. Vilunumad kasutajad on teadlikud, et showd on rohkem kui auto suuteline. Mikromootor ei võimalda hoogsaid lendstarte ja kiirendusi. Esialgne liikumasaamine ehmatab, aga ei mõjuta järgnevat vaikset liikumist. Parima auto kasutusvõrdluse saad luues pildi rooli ja neljarattaga motorollerist.
Kõik minimalistlikumad ja lihtsamate lisadega väikeautod nagu Aygo, Ford Ka jne. on Pärisautod pika Ajalooga Aixami kõrval. Kelle roll ongi jääda rollerist arendatud autoks, Oma koht ja roll on sel igatahes olemas.
--------------------------------------------------

püha