laupäev, 4. juuni 2011

Tagasi Rootsi aega.

Käisin Hanko poole ca 40 km, kirbukas ja mõnes autoplatsis.
Toidukoht oli kahjuks kinni. Nii ka mitmed autoplatsid, kuid autod vedelesid väljas, et sai kaeda.
Nii näiteks sain teada, et Opel on teinud Zafira esimese põlvkonna uuendusekäigus ka tagumisele aknale midagi uut- nimelt on viimase otsa esimese põlvkonna Zafira tagaklaas liimitud, esimestel see kummitihendiga.
Siis leidsin, et see müügiartikkel mis jääb pikkadeks nädalateks välja ei peagi saama esinduslikku välimust- sellesse närvilisi hetki pannes. Piisab pealtpesust, vahast. Ja edaspidi võtta aeg, et aegajalt väljas seisvad autod värskendada. Tumedad autod, mis olid ka eelnevalt poleeritud ei näinud oma tolmukorra ja selleall oleva päiksesillerduse ja kriimusega head välja.
Sessuhtes keegi on võtnud asja ette, võtnud kiirest päevast aega, teinud plaanid ja lõpptulemus on ikkagi mändideall tolmusees. Külgedel vihmaveest tekkinud kuivanud muster.

See on raha mis paneb neid asju eelnevalt tegema, täistulemus maksab siiki enamalt ja töövõtja on sellest rahast huvitatud. Hilisem paigutus kas välja või sisse ei ole enam tema huvi. Nii pole ka automüüja huvi hiljem neid autosid taas pessu viia ja maksta sellega lisaks eelnevalt kaotatud rahadele.
Kesktee mis lubaks hoolt kanda kogu eelnenud töö eest kunni müümiseni, ning vahetusse tulnud auto hindamine kas ja kuipalju on vaja teha annaks positiivsust mõlemale poolele.
Raha ja aeg on kesksed teemad. Hilisem ülepesemine võtab kallist tööajasst oma osa, mis poleks kuigi tasuv. Kuid oleks hea tahte oluline osa. Näidata, et meile läheb korda mida me teeme.
Niis saaks vahetusse tulnud tumedat värvi auto välispinna teostuseks veidi enamalt aega ja ostjad rõõmustaks eeskujuliku välimusega autot nähes end oimetuks.

Ostsin mõned cd- plaadid. Vinüülideks polnud seekord tuju. Plaadid siis 1999 ja 2005 aastast.
Tagasiteel katsusin kuulata. Mitmed lood olid tehtud kellegi köögis. Ei saanud ju 12 aastat tagasi salvestatu kuigi uuenduslik olla. Tehnika areng on teinud märgatavaid hüppeid.
Oli ka paar tuttavat- omaaegset kuulatavat lugu ja nii vanaaegselt need kõlasid :s Kõige kurvemas mõttes.

Sõnumid näisid nagu keegi püüaks sulle midagi selgitada mingit täiesti eluvõõrast asja, väärate lausetega.. Eksgirlfriend kes maanduks su tänapäeva. Võttes kaasa omaaegsed vaated, aated ja lõhna.
See võib isegi..

See oli näide millle suutsin välja mõelda, kuna asjaga on kõik kokku puutunud. Vihata asja millega oled seotud olnud nagu vihata ennast v karta kaotatud aegu? . .0.9:)

reede, 3. juuni 2011

"Tasku" Talvel. Huvitav kas seal kunagi piljardit saab mängida??

Pildil M/S Star sadamast väljumas.


Mõtlen, et kuivõrd lihtsamaks on muutunud igasugused ärasõidud.
Suvega seoses.
Talvel ja sügisilmadega on pime ja äärmiselt tihti kole ilm.
Kevad on täna tagasi vaadates nagu eilne päev, kuigi siis oli kõik super. Vahest tuli lund jne.
Suvi on ikka tõeline puhkus oma asjade kerguselt.


Millega katta auto välispind.
Pesta auto- võibolla on hea küll. See on eriti hea moodus, kui teha seda tihedamalt, kui jõulud:)
Et järgnev pesemine lihtsam saaks võiks vahatada. (Pinnad saavad libedad, mustus ei haaku)
Enne vahatamist võiks teha roostetäppidele ja pigile ärasaatmispeo..
Suurem Rooste kaunistab autot, aga kellele pole okei.. Võib rooste maha lihvida ja pahteldada ja värvida. Sobib ka spray, hiljem lakiga üle. Sobib odavamatele autodele.
Pinnast läbi söönud rooste.
Augud välja lõigata. See on nüüd kõige keerulisem valik, kuna auto saab osaliselt värvitud ja lapitud.. nn. ülevaatusevariant, et poleks läbivat roostet.

Kui roostet on palju, või auto välisilme tüütab võib teipida.
Siiski tähelepanuks- mõistlik on teha seda puhtale ja siledale autole, soovitavalt kahjustamata värvipinnaga. (uueväärsele pinnale)

Värskemad autod võib poleerida, neile käsi ei tõuse, et üleni värvida.
Ise vaataks värvimiseks alates 10. aastastest.. Las originaalvärv olla see aeg. Siis on suurem hinnalangus läbi ja saab erinäolisema auto- värske välimusega. Eeldaks ka tehnilise poole suutlikust.
Vanemad autod on oma hinnalt odavad.
Kuid mõnipäev tulevad head ideed, värvida nt. pleekinud punane Volkswagen T4 Transporter. Samas keretööd.


Vahatada. See on esmane viis kaitsta oma auto värvipinda.
Ka kõige lihtsamale autole on see siiski vajalik.
Olen näinud 10-15 a. kasutatud autot mis on regulaarselt saanud.. vaha ja olen näinud mõneaastast mis on läbinisti.. läbi.
Olen näinud.. imelik, kui poleks näinud :O

Seda kümneaastast autot on suure tõenäosusega poleeritud ja vahatatud.
Eeldada võiks ka vaid korralikku välipesu ja vaha.
Kriimud ei paista veidi paremini hoitud vahatatud värvipinnal välja. Peab lähemalt vaatama.



Uue auto välimus kaob lõplikult umbes 6-8 aasta möödudes. Seda värvipinna osas.
(Auto mille välimusele on keskmiselt või vähem tähelepanu pööratud.)

neljapäev, 2. juuni 2011

Homme siis ka minu mustade näppude alt läheb Uus Auris, Mingi Nissani Uus väikekaubik (kombi- e. istmetega siis) Ja Notegi uus.
Viimane Nissan Qashqai +2 toomine oli kirgastav, silma ja võtmepuldi koostööna leidsin müügiplatsi tagaveerest, ninaga vastu takistust pargituna.
Käima lüües ja tagurdades hoogustus raadiost tulev räpp. nII LAHE.
Autod on seest soojad.
Uutel liimilehk, kasutatutel vahest mingi muu.. Kuumus hoiab lõhnad endas.
Koerad on toredad.

Kohe hommikuil on tulemas kaks klienti Pesu ja vaha.
Siis vist tuli veel üks pealtpesu. Kliendilt.
See on esimese kahe tunni teema.

Audi veel teha ja hiljem esitlus Hiace.

Kliente käis pea 15. Kõigil siis pesu või pesu+ vaha. See on kõva tulemus.
meikki saime kesäauto Peugeot 206 CC.
Musta värinen.

Tänane möödus killustiku, mulla ja muru seltsis.
Käes sain hoida labidat, reha (kaht erinevat) kirvest, käru (kolme erinevat) kahvlit, mururulle (umbes miljon) Üheksast läksin. Kuueks korteris.

See mis kirjas on vaid kahe esimese tunni teema, muud kuus tundi on veel teadmata.
8-16 tööaeg.

Lihtne meelespea kuidas Qashqai kirjapilt meelde jätta:
Võta teadmiseks- selles on 7 tähte.
Esimene täht kordub nimes- ja selle järgi on alati a.


Vaikselt läks Honda Accordi muusika leiutamiseks. Selle tuules saan ehk ka enda helipildi aetud.
Pildil Accord al 2003. raadio.

esmaspäev, 30. mai 2011

1999 aastast pärineva plaadi ridade jaotus sai järgmine:
1.) Plaadi neljas lugu - Waiting For The rain
2.) Plaadi kolmas lugu - You Can t Put Your arms
3.) Plaadi teine lugu - Wish I Could Fly
4.) Plaadi kuues lugu - It Will Take A long long time
5.) Plaadi seitsmes lugu - 7 Twenty 7
6.) Plaadi esimene lugu - Crush On You
7. ) Plaadi viies lugu - Anyone
8. ) Plaadi kümnes lugu - Salvation
9. ) Plaadi kaheksas lugu- I Was So Lucky
10.) Plaadi üheksas lugu-Stars
11. ) Plaadi kümnes lugu- Salvation (Per)

Viitsin panen kuulamiseks üles.
Kui leian aja.. Mind kurvastab, et nii nagu netis ei saa tunda toidu tõelist maitset, kaob ka osa muusikast.
"Salvation" is on Per- il lühike viisijupp, kuid tasakaalustan eelnenud olukorda, kus naishääl sai võimust.
LisaN selle SIIA.
Või ei..
Sellest tuleb eelnevale, lugude järjestusele lõpuots!

pühapäev, 29. mai 2011

Sunnuntai 29 maikelluke

Närviline laev viis mind ja mõned hõimukaaslased Helsinki.
Maha sain 20... millegagi. Kellaajaliselt.
Otsustasin, et bussini on aega, et ajaloost oli meeles, et see aeg ei lähe.
Võibolla on muutunud midagi, Sellele ei viitsinud panuseid seada. Kesklinna raudteejaama ei ole palju maad ja 15A Linnaliini ei viitsinud kasutada.
Selle maa läbisin kiirkõnnis päkkadel.
20.28 Leidsin "U" rongi mis viib mind täpselt vajalikku linna.
Rongi väljumisaeg 20.38.
Olin otsustavas graafikus.

-----

Nii erinev sai tänane korterisse jõudmine.
Ja ometi oli see eilne just nagu..eile!

Soe päike, tööriided kappi ja veel piiramatult sooja ja valget aega.

Eile jõudsin 15 minutit enne kümmet õhtul, jalad ja jopp märjad.
Vahepealne Helsinkis jalutamine vaid piserdas- võrreldamatu sellega mis Espoos ootas.

Aga jätkame sealt kus pooleli jäi.

----

21. 03 Astusin vagunist vihmasesse E-Linna.

Vagunites toimus piletita sõitjate kontroll.
Sõidu algul seadis vagunite vahelisse mahaminemisplatvormi end kaks turvameest.
Siiski kohe sõidu algul oli võimalus ka pilet osta. Pileteid müüs kaks neiut seekord.
Ühel vanemal alkoholi joobetunnustega härral kahjuks piletit ei olnud. Sellepeale lisandus niigi kitsukesse Ticket Sales vagunisse veel mõni turva ja läbirääkimised.
Leiti, et papil on raha (4€) et pilet osta, raha rändas üle peade vagunitevahelisse platvormi, kus piletimüüjad end mahutasid- vagun oli ka seisvatest inimestest täis, polnud kuhugi minna ka.
Mehega räägiti, heast ja halvemast. Trahvist pääses aga maha tõsteti üsna sunnitult. Ei ole kindel, aga pileti ostis, ehk siis omas jaamas kuhu oli tarvis ka jõuda. Joobetunnustega inimest ei või niisama suvalises kohas maha tõsta, võibolla suunati poliisi või kes teab kuhu, avalik koht ikkagi.
Istusin aknapoolses pingiservas, vastaspingil hiivas koha rootsi naine, kõrvalistuv soome naine ja diagonaalis soome vanem härra.. Jalad kõigil kitsukesest ruumist vaatamata rõõmsalt koos.

Hiljem maha astudes said ketsid lirtsuda mööda asfaldilompe, korralik paduvihm. Nagu lapsepõlves. Ja nüüd ärge tulge rääkima, et vanasti oli muru rohelisem jne.. See kõik on siiamaani alles, leia aga.
21.13 Avasin varjukohta viidud Batmobiili uksed ja sõit algas mööda paduvihmast kiirteed.
21.45 ja 44 km hiljem olin tagasi staabis.
Siinpool oli sadu ära olnud aga mitte just viimases tunnis.. Huvitav oli autost läbiligunenud ketsi ja jopega maha astuda õue, kus polnud vihmapoegagi nähtud.




Dagö läheb suvetuurile
Selle aasta juulikuus annab ansambel Dagö üheskoos Bonzo ja Tõuniga üheksa kontserti Eesti suuremates linnades. Kontserttuur kannab nime „Plaan D“ viitega mõlema esineja viimastele albumitele: Dagö kevadel ilmunud plaadile „Plaan Delta“ ning Bonzo ja Tõuni kogumikule „Diip“. Esinejad lubasid kokku panna sumedasse suveõhtusse sobiva kava oma uutest ja vanadest lööklauludest, sekka ka üllatusi. Tavaliselt kahekesi esinevad Bonzo ja Tõun on tuuril koos bändiga, kuhu kuuluvad ka Argo Toomel basskitarril ja Rein Joasoo löökpillidel. Dagöga esinetakse suvistel lavadel igal õhtul korraga ja kordamööda, traditsiooniliselt esitab kumbki ansambel spetsiaalselt tuuri jaoks loodud seade teise bändi loomingust.

Kontsertid toimuvad:
22.07.11- Türi Laululava
23.07.11- Pärnu Vallikäär
24.07.11- Haapsalu Piiskopilinnuse õu
26.07.11- Pirita Kloostri varemed
27.07.11- Rakvere Linnus
28.07.11- Tartu Laululava
29.07.11- Võru-Kubija Laululava
30.07.11- Kuressaare Lossihoov
31.07.11- Rapla Laululava

 Käratus kell 5 ja läbi mitme asula lõpuks pea kohal. Veidi eile ja täna kell enne 10 hommikut. Sulnis hommikupoolik võis jätkuda, ehk siis ...