reede, 9. detsember 2011

Emaroll on nagu soomes töötava muulase igapäevasus.
Hoiab kinni, muudab arvestavaks ja igasugune eemalolek on väljarebitav kingitus!

Kui otsin mingit korrasust on selleks rootsi tydo, otsin korratust on selleks romula oma ootamatute lõppudega.

Rootsi tydolt ostan rootsikeelse Glögi. Sajab rootsi lund, kui teen oma lühikese poeotsa, jäitene ja veidi libegi, tuuline, tormab. Pood on romupaiga taga. Kuhu toodi avariijärgsed romud.  Elu on tulnud selle romupaiga otsesesse naabrusesse- mõtelge.


http://www.balticroads.net/

Andmekaitse Inspektsiooni korraldusega on Kuressaare linnavalitsus ajutiselt piiranud veebikaamera kasutusfunktsioone. Kaamera vaba kasutuse ulatus selgub peale vastavaid ümberseadistusi. Kutsume üles kõiki huvilisi avaldama arvamust, kuidas kaamerat edasi kasutama hakata nii, et see oma atraktiivsust ei kaotaks ja samas oleks tagatud inimeste eraelu puutumatus.

Miks me ei loe varem valmiskirjutatut. Sest meil puuduvad sellega seoses emotsioonid. See pole mõne uue paiga või inimesega tutvumine.
See trükisõna.
Vb kirjeldus asjast.
Nii seda koguneb. Mõnel õnnestub need read lauluks või näitemänguks kirjutada.
Nii elab kirjutatu edasi. Enamasti saab asi sahtlisse või kõvakettale ja kellegil pole sellega asja. Ammugi endal.
Siinkohal mõtlesin laulusõnad.
A you ready?
Kuidas sobiks, mh?

Asjade, nähtuste mõõt. Kellele mis.
Oli Titanic oma aja luksuslikum alus.
Oli S- Mercedes olenemata aastaarvust - uuest peast, esindusliku auto mõõdupuu.
Väikestest pubidest ei ole maailma suurimaid klubisid näha.
Esimene rasedus on erakordne.
Pole mõtet harjuda, karjuda.
Karjuda, elada. Häält teha.
Seda viimast jaa, jalaga pimedas kinosaalist togida.. no las ta jääda.

neljapäev, 8. detsember 2011



Soomlased armastavad 10+ aastatagust muusikat.
Tekstid lugudes on lihtsalt mõistetavad.
Siiski vahel on sisuks sõnum, mida võib mõista mitmeti.
Näitlik laul on kuulates lihtsakoeline, asi piirdub pealiskaudsusega.
Kui kuulata loo audioformaati, paneb see end kuulama. Biisi hoitaa.

Hää hääl tüübil.
(Loo leidsin Corolla raadiost)
http://youtu.be/qFNe38_4oS4

Veidi silutum esitaja.
Pojat
http://youtu.be/oCOeqrLzteg

Apulanta
Tõsiselt kõva tegija mumeelest. Üritus ise, erinevad lood.
Raadiost kuuldud, siin ka video taga.
http://youtu.be/AK7DsXfyl-o

Leena on liiminuusutaja
http://youtu.be/Q4AksJVVoLE
http://youtu.be/8pkXsu-1yMU

teisipäev, 6. detsember 2011

kell pool +ks



Laeva kõige sügavamas autoderivis koha leidnuna, mõtlesin eelnevast, et mis see siis nüüd oli?
Napilt 15 minuti käratsemine sadama piirkonnas.
Kõigest järgnevalt.

2.)

Laeva väljumine kell 13.00.
Enne seda..
Poole ühest seisin peale Maximat tuleva parempööret lubava foori all.
Sadama statoilist saab suitsud. ' Mõtlesin.

Ometi sealne valik ei soosinud otsitavat marki. Mujal Statoilides ikka saadaval.
Sõitsin veidi liiklusreegleid rikkudes sadama territooriumilt, et pääseda kaubanduskeskusesse ilma suurema kärata.
Politsei liikus ka just sinnapoole, oli hea järel susida. Viimane keeras küll D- Terminaali suunda, mina läksin vasakule. Märgist mööda ja A-B-C terminaali.. Napp ajakaotus ja ümberpöörd- teesulgu, kust saab alkopoodi ja suurema suunitlusega rimisse. Kõik asuvad ühes suuremas hoones.

Parkisin ninaga miski soome numbriga autoni, sel mootor käis, lõin pildi, et kujutleda nagu jääks teisel keeluparkijal samuti mootor käima..
Väga viivuline parkimine.
Rimi infoletis tlluke järjekord, mõõtsin teekonnad letini ja tagasi joostes. Sealgi polnud Voguet.
Nii ka alkopoes. Olin käinud kokku neljas kohas küsimas. Eelnevalt siis veel sikupillis.
Tallinna linna piirile jõudsin napilt 12 läbi kümme minutit.
Enam ei olnud midagi teha, laevas neid suitse ei müüda..
Sealt kaubakeskuse tagant välja ujudes sõitis toosama patrull terminali poolt linna, andsin veel teed- sõites-kurat-teab-kust-välja.
Sessuhtes, et sadama erilubadega piirkonnas pole asjal mingit mõtet murelaugudeks. Eriluba on pääs laevale, on see siis A või D terminal, inimesed eksivad vahel. Hetkeliselt oli eriloaks D- terminaali pääs. A.B.C. Lihtsalt jäi teele, sealt sain kohe välja, seal ei meeldi eriti. See viimane viinapoest perse ees väljaukerdamine oli seadustega kooskõlastamata. Paigaldasin küll parkimiskella, kuid sissesõit vastava asutuse erilubadega, et piirata liiklust suuresosas turistidele mõeldud piirkonnas- kaubanduskeskus- sadam. Sealt on autosid ka minema veetud, hetkeks parkijad.
Homme S. küsib- tõin suitsu. Vastan, et ei olnud aega. Tema mõtleb, et halloo. Kuidas ei olnud aega.

Laeva ninale jõudsin 15min. enne väljumist. Eelnevalt segaduses valesse ritta võttes, polnud neid suunajaid enam. Mingid märgid olla olemas, ütles viiv enne laeva üksikute kuldasiakate püüdja, igaljuhul kaubikutevahel sain laeva. Olukord on rahulik, imelik on teha selliseid asju. MILLEKS SEE KÕIK? Terve päevaga saanuks teha midagi olulisemat.

 Ümmargune plaan lõhkes.
Praegu istun laeva aknalaual. Täna soome iseseisvuspäev ja inimesed on kruiisinud.
Tallinnast stsin banaani, poed soomes kinni, õhtutoiduks.


1.)


Tartust välja sõites neid käänulisi tagatänavaid pidi suundus vastu üks isevärki lumemaskiga Mazda 3. (Lumisel teel pikemalt sõitnud kinnituisanud ninaga auto.)
Mõttes mis? Tartus ei saja ja selline pilt võrdus sõjakoldest eemaloleva üksiku tanki nägemisega.
Tegelikult pole see talv lundki näinud.
Teekonnal lisandus teisigi sarnaseis vastutulijaid. Mis timub, kas saame veidi lörtsi?

Tunnipärast sõitsin soolatud teedel, sõidujälgedes. Ühtlases kolonnis 80+ kiirusel.
Vahepeal hetkeliselt 0 temp. Muidu +1. See lubas kiirust hoida, ei läinud libedaks see asi.
Kuigi sadu oli kohati tugev. Pidev nagunii.
Kõik liiklejad olid tublid, ekstreemsituatsiooni ei tekkinud. Möödasõite polnud, va Mäo teelõigul neljarealisel ise - ja tagantpoolt veel keegi.
Aeg on pöördumas talve. Merel on kerge lainetus, laev kõigub tuntavalt.
Klaasil on veenired ja kajakasitt.
Kurb, et ei oska end ühe kohaga siduda või leida sarnasest liikumisest midagi lahedat. ;(



3.)
Hilisemalt teen peatust ja avastan, et ilm on meeldivalt soe ja jalutuskäigusõbralik. Olin veetnud autos, teedel ja laevas aja, teadmata, et kuskil vanalinnas jalutada olnuks meeldivam ja ehk mulle paras?
Teed lähevad libedaks? Päris nii see pole. Eelmisel talvel oli väga libedat olukorda ehk kolm- neli päeva. Pikematel sõitudel.. Mis meeles. Sekka need lumetormisõidud.
Täna oli esimen päev talveoludes ja needki olud ei teinud teid libedaks, kuna enamasti kraad sooja.


Sugugi pahane pole, et veetsin Tartus aja üle aja. Tegelikult tahan seda aega tagasi, näiteks juba homme! Suitsud peab päev varem ära ostma.

Neljap. jalg ei kerki, et tagasiteekond..alata. Reede sama.

Muusika saatel möödub aeg nagu elades. Enamasti saab kuulata vaid raadiot, lint ei keri. Seekord otsustas kassetmagnetofon elule tulla, mängitades mitmeid kordi sisseunustatud Meie Mehe kauamängivat.

 
Kuusk mille olemasolu lubas unustada, et tegelikult oli mul üht neist kahest pistikupesast tarvis, et laadida lapakat. Vasakul mugav istumisasi. Laevaasi.
Laeva WC-s mugav kotihoidja:-)

 
Hessus tasuta jäätis ja vanad Saabid.

Tartu, punaste laternate rajoon.


Pilt mille väljatulemise üks osa oli täpselt mõõdetud meetrid- korduskaader.
Eelnevast on möödas mõned aastad.  Algne pilt teises arvutis, vajadusel leian.

esmaspäev, 5. detsember 2011

 Sõidan teel mis viib mu T. linnast V. Linna. Eesti linnad siis. Taga sõidab Lexus.
Kuulan ragisevat raadioprogrammi. Mängib muusika. Teadupärast on Lexusele antud hea muusika kuulamise mängija.
Kujutlen kuidas taga sõitva auto muusikamängija toob esile parima samast muusikast.
Sõidan 1995 aasta Saabi pesamunaga. Originaalraadio. Ilma Suurema võimenduseta.
Tuulemüra pole küll häiriv, kuid äratuntav- samastades olukorra taga liikuvga autoga.
Täiesti erinev situatsioon.
Samal teel, samadel kiirustel, sama muusikat kuulates.
Erinevates automiljöödes.
Kuigi sellel ei maksaks pikalt peatuda.
Juhtumisi oli see hetk kahe linna vahel.


 Käratus kell 5 ja läbi mitme asula lõpuks pea kohal. Veidi eile ja täna kell enne 10 hommikut. Sulnis hommikupoolik võis jätkuda, ehk siis ...