neljapäev, 15. november 2018

Tänase "Pank" osas toimuva kohta ütleb vikipeedia järgmist:

Hoiupanga ülevõtmine[muuda | muuda lähteteksti]

Hansapanga ajaloos vajab eraldi äramärkimist Hoiupanga ülevõtmine. Lühiajaliselt oli Eesti Ühispank kasvanud suuremaks kui Hansapank ning Hoiupangaga liitumine tõotas Hansapangale sellest rumalast PR olukorrast väljatulekut. Siis aga juhtus piinlik skandaal seoses Daiwa Panga laenuga, mis oli välja antud Hoiupanga Töötajate AS-le ning tagatud Hoiupanga poolt. Hiigelnõue Daiwa panga poolt aga kippus muutma Hoiupanga ostmise majanduslikult kahjulikuks ning rikkuda kogu protsessi. Sellega seotult toimus mitmeid kohtuprotsesse ühe võtmeisiku Marcel Vichmanni vastu.
Hansapank oli suurim pank Balti riikides ja Eesti panganduses juba aastaid kindel turuliider. Kui vahepeal kasvaski Eesti Ühispank varade mahult suuremaks, siis pärast Hoiupanga ülevõtmist 1998. aastal on Hansapank püsinud esimesena. Esikohta hoiti nii eraisikute kui ettevõtete laenudes ja hoiustes. Just Hoiupanga ülevõtmine tõi kaasa ohtralt uusi vähemvarakaid ja maapiirkondade kliente ning mitmekesistas seeläbi oluliselt Hansapanga kliendibaasi.


 Poole tunni vaatamise järel otsisin vanad ürikud välja. (Polnud kuigi palju tarvis mõelda mis seriaalis juhtuma hakkab.)

esmaspäev, 12. november 2018

Tavakasutusse pole asja. Ei või jaa.

 Kuigi Eestis on müügil mõned kasutatud Aston Martinid, poleks see esmapilgul kuigi hea ost. 
Hind ja tingimused võivad Eesti väiksuses olla erinevad euroopast, samuti ekslikud kasutus- ja hooldussuhted, haruldlasel autol, mille turg on terve maailm.
Teine lugu kui kohalikul turul pakutav on millegi poolest eriti selgelt eristuv, läbisõit pole teab mis suur ja omanik on autot hellalt ja selgelt arusaadavalt kohelnud. Ja võibolla ka pakutav soodushind.  Ehk siis õnnemäng on leida soovitud auto tervest Euroopast, sealhulgas Eestist.
Veidi kasutatud autot tuleb vaadelda teistel tingimustel kui uut - võidab see millel on uue ja kasutatud auto omadused enamvähem sinna otsa, kus on olemas kontrollitud info ajast mil auto tehasest väljus, mis on temaga vahepeal toimunud jne.
Samas saab Aston Martinit kasutada nagu iga teist autot, seega leidub tavakasutuses olnud eksemplare rohkem kui küll, mille hulgast valikut tehes võiks mõelda mis plaanid autoga edaspidi on. Mõõdukalt kaks aastat sõita ja edasi müüa kõlbab enamvähem iga eksemplar, kuid ka siin oleks ostu- kui ka hilisema müügitehingu eelduseks korralik seisukord. Nii päris soodsatest lahendustest ei pääse.
Lihtsam ja kallim plaan on soetada Aston "päriseks". Ehk siis leida sobilik eksemplar ja hoida auto originaalkorras nt 20 aastat. Küllastuse vältimiseks pole siinkohal vajalik hakata autot kohe nö "ehitama". Tegemist on klassikuga oma eluajal, mis hoiab oma staatust, küll vahepealse hinnalangusega. Hinnalanguse nabanööriga on seotud kõik uued autod, kuid nii selgelt äratuntavaid klassikuid neist ei saa, kui seda on Aston Martin.

Kes aga kunagi nt Eestimaa peal on sellise mõtte peale tulnud, et soetada Aston Martin ja ka selleni jõudnud - rõõmustage, te olete erilised nii või naa, olenemata mis sellest olukorrast sai ;)

 Käratus kell 5 ja läbi mitme asula lõpuks pea kohal. Veidi eile ja täna kell enne 10 hommikut. Sulnis hommikupoolik võis jätkuda, ehk siis ...