esmaspäev, 9. jaanuar 2012

massid tulevad, massid lähevad

Täna on siis see päev..
Märkan mingeid vanu autosid.
Neid mis sihikindlalt, või puht juhusest oma lõppu edasi lükates vähemusena endiselt teel.
Linnapilt on kirju ja paratamatult jääb MÄRGATUKS  see, mis on loodud liikuvaks, sagivaks sõltlaseks oma asukohta muuta.
Neid ridu kirjutades pean silmas neid 20 aastat vanu asju.
Need vanad autod, mis aastat 10 tagasi olid "taskukohased esimesed" on tänaseks igivanad liikurid- juhul kui sarnaseid veel liigub. (30 aastased)
Mäletame erinevaid rahvaautosid, Fordid, Volkswagenid, Opelid.
Peaaegu üleeilne mälestus on viimane Opel Kadett, Omegad, Rekord, Senatori kaks tulemist.
Need autod olid üsna levinud, kuid mitte hallid kogud- jäädes siiski märgatavaks vene autode kaduva massi vahel.

Minu reaalselt linnapildis nähtud automälu hakkab 70ndate keskpaiga mudelitest. (Näiteks Ford Taunus, Granada, Volkswagen Golf I, Passat I, jt.)
Varasem aeg on ajalugu, ning 70ndaid mäletan vaid oma varajatel 90ndatel seetõttu, et liikluses osalevate vanade autode osakaal oli juba tollal trendikas mõõde.


90ndate põhiosa moodustas valik rahvaautodest.
Opel Kadett, Rekord, hilisem Omega olid siis üldlevinud mudelid. Sekka ka mõned erti uhke välimusega Senatorid.
Juhtus ka eriti siledaid Audisid ja BMWsid

Volkswagenid ja Fordid lisaks.
Täna sõidavad sel kadumise teel n'iteks:

Audi 80 1987-1995,
Opel Astra 1992-1997
Ford Mondeo 1993-2000,
jt.
Rivi mida viie aasta möödudes suvalises parklas ei kohta. Täna siiski jagub neid parklates ka kõrvuti seismiseks.

Kuigi tänagi pole 1982-1986 aasta väljalaskeid just tihti kohata, on järgneva viie aasta möödudes neist järel mälestus.
Järgneb 1987- 1991 jne. (viie aasta möödudes neid liikluses just palju ei ole, kunagised menukid oma aastaarvult, mida imporditi 90ndail kasutatuna massiliselt)
Aja lõuad jätavad tarbimiskultuuri oma jäljed.

Järgneva perioodi autod 1992-1996 jäävad hetkel oma vanuselt 15-20 aasta sisse - sealhulgas eestiski uuena müüdud autode vähemus.
Nimetatud aastakäigud on veel üsna levinud,mille üheks põhjuseks võib nimetada 10 aasta tagust sisseostubuumi, mil nende vanuseks jäi 5-10 aastat. Siseturul on neid autosid veel piisavalt. Nõudlus on vähenenud, hinnad soodsad.

1997-2001 ÕITSVAD LIISINGUAASTAD.
Selle ja edaspidise aja autod on me riiki tulnud k.a. uute liisinguautodena. Lisasks ca viis aastat tagasi riiki kasutatuna toodud - veel populaarsed müügiautod. (Ca aastatel 2006-2007 sissetoodud autod ajaperioodist 97-01).

 Impordiks on enamasti kümne aasta sisse mahtuvad autod.
Nende kasumlikkus on tihti marginaalsem, omades veel võimekat turuväärtust.
Nagu näiteks järgnevad mudeliaastad , ning tulevased perioodid aja lõugadele pakutavast-
2002-2006 ja 2007-2011

1977-1981
1982-1986 Minevik, kohtab aina vähem massiliikluses.

1987-1991
1992-1996
1997-2001 Liikluses osalevad, kuid madalat turuhinda omavad autod.
2002-2006
2007-2011  Põhiosa kaubeldavast turust.

2012-2016 Uute autode turg ja tulevik.

pühapäev, 8. jaanuar 2012


l'analyse de l'émotion

Unistustes ja mälestustes tundub kõik poole parem kui tegelikkuses. Sellepärast ongi vaja mälestusi taaselustada ja unistusi, mille nimel edasi elada.

 Käratus kell 5 ja läbi mitme asula lõpuks pea kohal. Veidi eile ja täna kell enne 10 hommikut. Sulnis hommikupoolik võis jätkuda, ehk siis ...