Nagu viide kusagil seal paremalpool ekraani lubab, on tegu kiirkorras üleskirjutatud mõtetega sellel ajahetkel, mil arvutiklaviatuur ja mõttelend soosivad mingitlaadi koostööd. Tulemus tuleb nagu tuleb.
Stockholmi tähelepanekud.
Massautodena eristuvad Audi, Volvo ja Bmw. Esimeselt kahelt on liikvel ka vanemaid mudeleid. Silma jäi kaks liikluses osalevat Audi 80, (kaheksakümnendate lõpp ja üheksakümnendate algus) ja mõned parklas seisvad üheksakümnendi lõpu A6-ed. BMWd on kuni kümneaastased, harvemalt mõned kolmanda ja viienda seeria mudelid+ 5 aastat. Näha oli ka üks z3 ja mõned compactid 90ndatest.
Võib öelda, et pildis oli vähem, kui oodanuks Ford, Mazda, Opel, Mitsubishi. Nii jäi silma vana Ford Ka, sarnasest ajastust, esiti UFO- na mõjuv ovaalvõrega Mondeo, Mõned 90-ndate lõpu Mazda 626-ed, Opel Agila ja Mitsubishi viimase kümnendi Coldid.
Opeli/Fordi/mazda/mitsubishi/seati/skoda/subaru jms. uus mudelipõlvkond praktiliselt puudus.
Liikvel olid prantslased, korealased. Esimesi esindas uuem, kui vanem mudelivalik, viimaseid uued mudelid.
Märgatav osa liiklusest ja parklatesse unustatud autodest oli erinevatest aegadest pärinevad Saabid.
Toyota oli esindatud põhiliselt uue generatsiooni Priuste, mõne Aurise ja erinevate vanemate Yaristega. Avensiseid, Corollasid ja uut Yarist oli liikluspildis märkamatu osa.
Roos, närtsinud. Kolm päeva vana & aegadesse kadunud Golf II
Kaubikud, kui neid väga kohtaks on ettevõttes teenistuses nagu truu koer. Eraisik väga kaubikut ei armasta. Puudub soov kola vedada. (Olemas on ettevõtted kes veavad sinu eest!)
Kiiretest ja tuuningust:
Näha oli liikluses osalev Ferrari, liikluses osalev viimase generatsiooni M3, musta mattpinnaga, samuti seisev musta mattpinnaga Audi S5, säravpuhas eelmise põlve valge S-Type R. Nähtavad olid Jaguari erinevad põlvkonnad, Maserati. Märgatava osana eristusid erinevvad Minid, samuti oli esindatud VW New Beetle uute ja viimase kümnendiga.
Jutt Stockholmi kesklinnast kadunud vanematest Golfidest pole veel oma aega leidnud.
Golf kolme sain pildile kaheksa erinevat.
Kaks Cabriot, kaks Universaalkerega ja neli lihtsat luukpära. Cabrio ja Variant olid mõned aastad kauem tootmises, seetõttu on nende olemasolu kindlam, kui 98 aasta kevadest müügisaalidest lõppenud hatchback. Pärliks leidsin korrusmaja esisest parklakohast Golf II!
Märgatav osa tänavatele pargitud autodes moodustavad erinevad. Cabriod.
Märgata on pilti, kus veljed on autodele vahetatud nii kuidas juhtub. On stiilne Juke millel ilukilbid, sama uue Beetlega ja 2007 a. Saabe millel kataloogijärgi 97 a. veljemood all. Või siis on sarnasele alla passitatud päris koledad "klassikalised" paksu ovaalse kodaraga kraabitud "noname" veljed, juhtumisi kadunud keskkapslitega.
Pildil Golf3. Veel täiesti olemas Stockholmi südalinnas. Anno 27.02.2013
Autod on märgatavalt kaua pesemata, tolmused, porised. Stockholmi kesklinna autokasutaja ei ole värvivalikul kitsi. Tihti on auto musta värvi ja äärmiselt must. Seega kriimuline vähimast puutest. Autode hinnad on Rootsis odavad. Tsekin järgi. Eestis on meikarit, odokeerajad ja spetsialistid.
Välisriigiesindajatest jäi silma Itaallase BMW 1- seeria, Lätlaste 90-ndate Celica ja Malaisia saatkonna esine autopark. Kindlasti oli neid veel, välja arvan ka sadama territooriumil märgatud Eesti autod. Kindlasti ei märganud ühtegi Soome autonumbrit.
Nähtus nimega kevadtolm 2013
Linnasisesed ringteed on meeldivalt suured ja ei lase aimata autode olemasolust. Kuidas seda mõistetavalt kirjutada pean järele mõtlema.
Tänavad on liikluseks puhtad, ilmselt hooldatud ja tervemad, kui Tallinnas. Muud prahti leidub, kuid leidub ka prahikoristajaid. Eripärana on pargi- ja haljasalad üsna kevadeootel, näiteks pingid on lumeall. Sellise kliimaga ei ole kuigi mugav sarnases kohas aega veeta, nii pole ka lumekaevamistega üle võimete mindud.
Fooride ees on aegajalt signaalitamist, kui mõni autojuht jääb uneootele.
On vaiksemaid lõike, on päris vaikseid lõike ja on linna keskus. Keskus erinev märgatavalt oma inimtiheduse ja vastavalt erinevate inimtunnete katapulteerumisega.
Pildistada võib kõikjal, inimesed ei tee teist nägugi.
Paljudes hoonetes käib laiaulatuslik restaureerimine, kogu süsteem on üles ehitatud oivaliselt, väljaspool maja sahistavate tööliftideni välja. Jalakäijatele on töötsoonis möödmised mugavaks jäetud.
Südalinna rohutud teed. Kevad 2013.
Jalakäijad ületavad teed suvaliselt, kui on võimalik ei oodata foori rohelist tuld. Kasutatakse taktikat, kui autojuhile on punane võib teele asuda. Muidugi on igas fooritsüklis ka mõned äraootajad. Autojuhid on viisakad ja ei anna poole sõnagagi mõsta oma üldise kohalolekuga, mingist võimalikust ohust jalakäijatele. Linn mis on täidetud elanikega, autodega ei anna mõista, et võiks olla ülerahvastatud, üleautostatud. Inimesed jagavad oma käimisi ringi, kui vaja siis autoga, kui võimalik siis muudmoodi.
Samuti ei jää jalakäijad vaatamata tihedale liikuvusele üksteisele jalgu. Keegi ei torma arutult. Vankrid, koerad, sõbrad, kõik liiguvad hämmastavalt kindlalt oma trajektoori mööda. Märkamatud põiked on tehtud enne sinuga kohtumist. (Eestis võib kohata autosõitu või jalaliikuvust mis tihti nurgeline/ettearvamatu) Inimesed ei rutta, aga kus võimalik liigutakse omas tempos.
Toimivad ühistransport, metroo, taksod, tõenäoliselt ka laevaliiklus ja sellest tuletades kõik muud reisimiseks mõeldavad võimalused.
Mugav jalanõu tuleb tõuse ja langusi läbides vaid kasuks.
stuff,.
Pildimaterjaliosas kaalun eraldi postitust. Kiiresti, sest nädal hiljem on asjad vananenud. Nagu ka Riiast pole täna suurt midagi märkida.
http://www.tarbija24.ee/1164016/kes-tahab-eestisse-muujaks-mina-mina-mina