laupäev, 16. juuli 2011
Kõlari asetus uksesees sobis. Vaid kõlari magnet on tugevaks takistus polstri kinnisurumisel. Magnet ei mahu uksepleki kumeruse keskel olevale maandumisrajale ja jääb seetõttu jääb kõlar piisavalt esile, et polster ei sobituks kindlalt kinni.
See on üks võimalus miks võiks asenduskõlariks leida väiksema diagonaalmõõdu.
Sarnaselt universaalile, kinnitub sedaani esikõlar ukse polstrile (seda eemale tõmmates jääb kõlar avatud polstrikülge)
Kupeel, avakatusega variandil seevastu kinnitub kõlar nagu enamikel BMW-del ukse siseküljele.
Kõlari kinnitamisel proovin suunata valjuhääldit veidi juhipoole, et tagumine magnet end mugavamalt tunneks. Kasutades tihkmaterjaliks vilti.
Uue kõlari asetusel jäävad kinnitusmutrid kohakuti, kuid liiga eemale.
Vajalik siis mingitlaadi uus lahendus.
Poldid leidsin tööjuurest, veidi pikad, kuid leidsin ka rauasaelehe ;) (maanantai)
Juust tuli aukudega,
tomat kuuikuna,
Kartul kahekilosena ja
makaronid kaksikutena.
4mm. kaablile sobiliku
terminaali leidin
Citymarketist 1.95.
Järverannas päädis uudishimu endas ühe laevukese näol silmad peast välja uudistama.
Oli veel seotud kahte rannaäärsesse pinki ankrusse. Mitte traditsioonilisse paadisadamasse.
Graatsiline vana alus oma ajastust tänases. Nii lihte ja oma kohalolekuga 100 % tänases päevas!
Vihma tekitatud heli tõi meid tagasi lapsepõlve.
Kaua, kaua aega tagasi aegadel, kui kõik oli teisiti mängis vihm sama meloodiat.
Me olime vanad. Mina ja mu noorem õde.
See on viimane mäletus meist.
Madalate majade asemele olid kerkinud korrusmajad.
Korrusmajad- Neid ei olnud veel ehitatud, kui olin 40.
Hilisemas vanuses ringi kõndides kasvas neil majadel sammal. Majad olid vanaks saanud.
Nendele eelnenud aegu ei mäletanud, või ei pidanud vajalikuks keegi mäletada.
Aeg tormab mälestustest üle.
Keegi aktiivse elujärjega mees otsustas, et võtab nüüdisajast mõne lihtsa, kuid huvitava auto, konserveerib selle ja peidab oma uue maja keldrisse.
Kingituseks tütrele/tütretütrele?
Ostis veel mootoridetaile lisaks, kõik maksis, kuid hilisemalt pole sarnast saadavust.
Uue maja alla peitu see auto sai, ukseava sulges nähtamatuks.
Üllatus tütre 18ndaks sünnipäevaks?
Ajad möödusid..
Lapsed mängisid ümber maja, aimamata keldri sissekäiku.
Tütar sai 9.
Ja merevesi uputas keldri.
Lõpp.
Üllatuse vaev ja mõõde olid vapustavad.
Vapustus mida oleks tütar kogenud poleks vastanud asja vaevale.
18 aastast neiut ei huvitanud sarnased asjad- tema aeg kulus muudele väärtustele.
Ajad olid ju muutunud.
See oli kingitusemõte mehele endale. Saaada kinkimise rõõm.
Läbi tütre lapsepõlve.
reede, 15. juuli 2011
Küsisin 2.5 läbimõõtu.
See siis 50 senti meetrist kallim.
Ja otsad ei sobitu täna ostetud nn. terminaali :/ (mis siiski maksis 1.15.)
Kaheksa meetri pealt teeb 4 eurot mõistust- kus - sa -olid.
Tallinnas küsisin konverterit ja hakati kondensaatorit pakkuma, hetkes kus mul tõesti polnud aega. :/ Nüüd harutasin lahti, et pakuti ju seda teist asja, mitte see mida küsisin.
Tegelikkuses pole hullu. Ainult olemasolevad kõlarid ja võimendus ei vaja nii jämedat kaablit :D
Bassikõlar jaa aga sellele ei jätkunud. Ja bassikõlar ei mahu autosse, et asi jääks poolik. Kuniks ei leia odavalt väikest.
Üle võimendatud kõrge ja keskmine sagedus pole helipilt, kui puudub bass.
Okeiii, ostan laiema terminaali (1.90 €) ja saan sellest ikkagi midagi.. Nagunii on kaablid ammu paigas.
Neli meetrit läks vasakultpoolt uksealt, tagaistmealt, seljatoetaha, pagassi.
Neli meetrit läks paremaltpoolt uksealt. tagaistmealt, seljatoetaha, pagassi.
Vasakult läks ka maanduskaabel, mida kasutasin võimendit sisselülitavaks elemendiks.
Paremalt pingutasin selle paksu kaabli sama teed..RCA.
Kaks viimast said otsaga raadio taha. Lõppots kõigil pagassis olevasse võimendisse.
Kõlarikaablid esiustesse. Alguse/lõpu said.
Kolmekesi tuleme..
Tänased meigid :d
Lõpuotsas Kaks pisikest.
Fiesta Tumehall 5d
Micra Red 3d
Aamupala
Carina e. kloorivärinen
Corolla sed punane.
Corolla hb hõbe.
Volvo V70 hõbe,
Uued Aygo
Hiace.
Muideks, autod korduvad nüüd.
Kolm tänast on juba korra käinud meil :S
Kuulata pealkirjata muusikat.
Sõita ilma nimeta autos.
Mitte teada mis kuud või aastat näitab kalender.
Elada teisel lainel.
Märgid mis viivad sind meeleolude muutuseni läbi "lemmikasjade", suruvad su mõtted piiridesse.
Sulnist heaolust end joovastades.. tapad tulevased unistused.
Riskigrupp kogub marke, arvab mõnest automargist liiga palju, nutab taga kaotatud aastaid.
Roosa maailm ehk mitte..
Need inimesed ei käi jooksmas, ega koorma oma isiklikku mõtet liialt.
Kedagi ei huvita kas reedel on paaris või paaritu kuupäev.
Ilm on eeskujuks, näidates sügavat üleolekut.
Inimese väikeses tehismaailmas.
Ilm on päris.
Aastaaegade ja iga üksiku päeva näol.
Muutuses on see..
Teel korterisse valisin teadlikult parempõike, et mis see endas toob.
Opel Manta sõitis vastu, mäest üles.
kolmapäev, 13. juuli 2011
mõned peidetud lisad.
Kapten Hook isiklikult. Lihtsustab võimalust uks omalt kohalt leida/avada. Autokere väändudes.
Suusatajad suusatavad, panevad suusad katusele. Kepid ka.
Külmunud kütuseluugi avad servast kruvikeerajaga. Ei viitsi, tõmba nööri.
Selleks, et kedagi lõksu saada ei vaja Sa kaheukselist autot.
Selleks abimeheks on lapselukk!
Need kes tegelevad uute jaapani/euroopa autodega..
Kätteantud autovõtme sünonüümiks on platsiveeres seisev tehaseteipides pakend/auto.
Uus auto.
Kliendile müüakse võimalus igal ajal oma uue murega esindusse pöörduda. Teenus mida müüakse on garantii, auto tuleb kasutamiseks kaasa.
Mõtteid müügipoolelt.
Aasta vana auto on kasutatud.
Kolm aastat vana auto on pidevas liikuvuses kuluvahend, millelga ei kaasne garantiid. Viieaastane auto on oma hüvesid kaotamas. (Värskus on nagunii läinud, hind koos temaga) Kümneaastane auto on odavalt müügikõlbulik. Viieteistkümneaastane auto on vanaraud. Kakskümmend aastat vana auto on antiik.
'**
Õnnelisus vs autod.
Eestis.
Kümneaasta piirimail autot peetakse kui uut.
Kallirallid.
Sõidetakse palju, palju sõitnud autodega. Salongid kulunud. Tehnika on vapralt töös.
Esineb õlilekkeid, mille tunnistajaks on enamus kaubanduskeskuste parklaid.
Auto remont on kurb ja kulukas, draama ühteaegu.
Tehakse ka odavalt, kuid tihti remonditakse, putitatakse, luuuakse sellenäol prioriteete.
Pargitakse treppi, selle esimene aste peab autost näha jääma.
Asja tuum:
Keerad mu autole, keeran mina sulle.
'**
Soomes näeb olukorda kus kasutaja püüab säilitada väärtust.
Pöörates põrandamatid ümber või teipides lävepakkudele kile.
Kohanud varianti kus esiosa detailid kinni teibitud..
See on osaline, mitte reegel.
Sõidetakse vähe.
Paljusõitnud auto ei näe seest välja nagu seal oleks keegi elanud.
Inimesed on teadlikud, et ümbritsev elu muutub. Vananeb.
Ka tarbeesemed.
On juhuseid, kus pealtnäha ilmetu auto on omanikule armas, kuid millega ei kaasne paanilist remonti või uuendamist.
Iga asi kulub oma teed..
Omanik peab solvanguks, kui viid auto talle otse ukseette.
Asja tuum:
Keegi ei soovi oma autokõrval poseerida, olgu siis mis.
'**
Prantsusmaal, Itaalias, Hispaanias on autod mõlkis ja narmendavad.
Prantslased on armastajad.
Sõidetakse kuidas juhtub.
Istutakse sisse. Sõidetakse- sealjuures elavalt juteldes. Väljutakse.
Pargitakse teise auto põrkerauda.
Asja tuum:
Kuna inimhinged ja perekondlikud väärtused on kõrged, on kõlaritootjad sunnitud eksportima lõviosa oma tooteid põhjamaadesse.
'**
Leedus tehakse autosid.
Alati ei tule kõik tehniline välja.
Õnneks ei koosne auto vaid tehnilisest- on ka disain.
Välja näeb nagu auto.
Sõidetakse sellega mis turule ei jõua.
Asja tuum.
Turusituatsiooniks valmistudes koostatakse kahe auto põrkumisest tekkinuna kolmandat.
Jutt jooksis, pealtnäha seltskondlik telemäng.
Lõiguna kasutati 2Reisile Sinuga" Saatest lõiku, kus keegi noorherr luges seinanajal pika luuletuse.
Sellest teemast lähtuvalt käis saates mineviku ja tänapäeva võrdlus..
Talvine hämarus ja muudmoodi lörtsine.
Kusagil eemal, koju oli tunni tee, et ennem käin vb sealt läbi kuhu lühem tee ja saan asjad ära viia.
Asju oli siis päikseprillide ja jalatsite näol. Pluss mingid riided, tekid. Hullem hunnik asju mis oli tarvis veel autosse viia, treppidest alla, St. Mitu käimist ja lörtsine, siis ei viitsinud niiväga tammuda. Siiski kohe oli tarvis minna, Nagu räämakas hotell või sarnane, et kelll kukub.
Õhtul või päeval, igaljuhul kell näitas poolt ühtteist.
Kängitsev hirm või loidus ei lasknud asja käsile võtta.
Otsustamatus, et kas siis koju või ennem läbi sealt kuhu asjad panna.
Roomasin linnalahingus. Pealtnäha rahulik vanaaegne linnaosa.
Sõjategevus siiski lähedal, Kõrvalolevad sõdurid selgitavad, et vasakulpool asuva majaseina vastu hoides saad edasi roomata. Sõdurid olid valves, ilmselt mitmendat päeva. Üsna vees või suuremas lombis. Igaljuhul valvurite läheduses ujusid vees paberpakikesed millele oli kirjutatud "ajatud habe" või sarnast.
Tänaval mis jäi rohkem paremale, kuid mis polnud see kus olin liikusid erinevad kiirkorras loodud sõjamasinad, Vanaaegsed. Üks neist oli sõjarelvastuse saanud ja suureninalisena end võitlusesse viiv Viljandi lasterongi vedur.
Vasakult tema tuli ja paremale tema läks, veel teinegi puust ja punaseks monstrum veeres sama teed. See meenutas nagu vanasti olid need pikad poolautomaatsed põhuvedamise kärud.
Roomasin vaadates betoonribidest vasakule hoonesse. Tegu siis nagu avatud vahedega mingite siledate servadega postide vahel. Nagu kõrged aknad või ukseaugud, läbipugemiseks liiga kitsad.
Nende taga oli valge ja üldsegi oli üsna kaunis suvine päev.
Lõpuks olin majas kus lauataga keegi tark vanaeit. Mul olid temaga mingid jutud. Sellest ajalugu vaikib.
Seinas laius aken. Naine istus lauataga, vasemal. Istusin siinpool seinas põrandal. Aknal oli ruloo või muu veidi läbipaistev kate. Selle taha tekkis hallikas kiivris pea. Olin paljastatud ja ainus mis mõte jõudis teha oli lauaplaat aknaette kujutada. Liigutamiseks olin sellest liiga eemal ja naine ei märganud või ei soovinud märgata akna taga end kindlalt tundvat kogu.
Lauaplaat poolviltu aknaees varjendiks. Nii see kujutlus ka kerkis.
Vaid teada, et sõjas ei päästa sind seesugune asi.
Ärkasin.
Hugli Mugli
Teinekord sitapeana.
Sitapeana end tunda pole sünnis, seega minetame need mõtted eos.
Kangelase või teistest paremana end tunda?
Võid, aga välja näidata pole ilus.
Liigne liputaja mentaliteet.
Need tunded hoiame vaikides endas.
Jääb kuldne kesktee.
Jääda inimeseks.
(Sitapea& hero).
esmaspäev, 11. juuli 2011
sõnadega: «Mul on ainult üks ema.» Esimesena, nagu alati, luges oma
jutu Malle:
«Suvel olime emaga Hispaanias. Võtsime päikest ja käisime ujumas.
Aitäh sulle selle eest, ema! Mul on ainult üks ema!»
Järgmisena luges Kalle:
«Suvel olime emaga suvilas. Käisime emaga seenel ja marjul. Aitäh
sulle selle eest, ema! Mul on ainult üks ema!»
Lõpuks anti sõna ka Jukule:
«Eile tulin koju ja tegin külmkapi lahti, et midagi süüa. Külmkapp
oli tühi. Ainult kaks õlut oligi sees. Võtsin siis ühe ja lasin
näljaga ära... Samal ajal ärkas tagatoas ema, kel oli pohmakas ja kes
hõikas: "Juhannes, kuuled vä? Too mu kaks õlut siia!»
Ja mina vastasin: «Mul on ainult üks, ema!»»
pühapäev, 10. juuli 2011
Õnneks on valmiskirjutatu, mille avaldamine jäi lapakas katki.
Millegipärast suutis see loom vaid salvestada.
RedTigr siis sel nimeks .d
Laupäeva õhtu. (päriselt, jess)
Korter võttis üllatavalt koduselt vastu. Oli öö ja siseruumides üsna pime, väljas suvehämarus.
Algne plaan asju ringi liigutada ei kanna vilja. Pole vajadust ega soovi. Siin on kõik nii nagu vaja. Justkui kellegi teise kodu mida võin kasutada. Kasutamata eriliselt midagi peale voodi ja ehk arvutilaua ümber koonduva. Vahest köök ja wc.
Magamiseks on siin liiga lämbe, aknaid avades on müra ja kolinad häiretegur. Kolm nädalat eemal viibides pole sellist asja taluma pidanud. K.a. autos magatud ööd. Autokere on hermeetiline ja ei too ega loo välist müra niiväga.
Maja siin seevastu metalli ja betooni ja garaashiuste kooslus. Lisaks veel läbikostvad vahepaneelid, ning väline liiklus mida maja lausa imeb endasse.
Ajavahemikku sobitus siis u. 10 ööd Saaremaal, u. 5 ööd Viljandis. Mõni öö Tartus ja Kolm + 1 Võrus.
Päevad kirgastusid samades paikades, lisaks väiksemad maakohad.
Pealinn jäi tuleku ja mineku vaheplatvormiks. Vahepeal sinna asja ei teinud.
Algne idee korra soome end tuua jäi siiki ära. Seda polnud ka tarvis.
Üüri sain maksta Swedis ja tagasijõudes leidsin küll hulga rämpsposti, mille all vaid üks arve maksetähtajaga üleeile.
Siit minek oli lahkumine mis jäi aegade taha.
Vihmane, haige, Saaremaale.. Veel vihmaseid ilmasid. Lähedalt puudutav rahamakse..
Jaanipäev oma ärakustumistega.
Ja suuresosas Laevasõidud.
Midagi on ometi teisiti. Nimelt eile laeva sõites sain kuldse kesktee alumisse autojorusse.
Edaspidigi on eeliseks võimalus sammuda kõige alumistelt trepipulkadelt üles inimeste sekka.
Kohustuv privileeg.
Kohupiimataskud libisesid muretult tasku. Lisaks kurgid ja hapukoor. Mida sa ikka leida üritad teeäärsest kaubanduskeksusest.
Ülemistest sikupilli ja sikupillist ülemistesse, kuna audiopood ikka ses viimases.
Otsustasin viimase puudujääva konverteri sealt tuua. Et bass peale passitada.
Kole on, kui kesk ja kõrgsagedus leiavad oma võimutseva koha pealaval ja bassimees tukub niisama.
Konverter pidi olema mingitsorti erinäitajatega, oleksin ostnud välimusest. Enne olnud selline. Polnud tahtmist autojuurest tagasi kõndida, et järele vaadata neid numbreid ja asju millest lähtuvalt õige asi kotti saaks. Parklas auto kaugel ja vihm tegi ühtlase asfaldi märjaks. Ketsil tallad aukus.
Tüütu on teadmatus või soovitused milleks pole vajadust, kui on õige asi olnud. Ainult see õige asi jäi eelmisesse autosse. Sitt teema, hobikorras kui tahtmist või huvi võib ju tekitada. Hea heli on neil üksikutel hetkedel elulise tähtsusega, kui keegi üritab makist viimast välja pigistada. Ja ses pole isegi eelviimast ollagi.
Umbes nagu teadmine kuidas noa ja kahvliga süüa. Vahest on vaja.
Tänasel pühapäeval tegin viimase otsa installatsioonist. Enne uksesisse minekut.
Eelnevatest kordadest on kõrvataga moment, et uksepaneeli eemaldades peab eriliselt hoolas olema. Kipuvad nagisema jääma. Tagaveoline kasutatud auto teeb seda ilma palumata. Targasti tegutseda siis sesosas.
Lahtised kõlarikaablid uksepakkudest läbi ukseposti, esiukse sisse minevaks. Esmalt siis uksevahesse rippu nemad jäid.
Selleks eemaldasin uksepaku plastiku, eemaldasin panipaiga ja suunasin 8 mm võtit kasutades, eelnevalt avades kontakti, juhtme läbi ukseposti. Asja ajamahukust teenib võimalus, et sama saab korrata teise poolega. Sealpool siis kindalaegas eemaldada jms.
Makitagune, võimendipoolne ots ja akukinnitused oli eelnevalt ära korraldatud. Nii ka kõlarikaablid- seekord liikusin kaabeldusega tagantpoolt ette!
Nüüd sai juba proovida täislahendust. (siiski bass oletatavasti liitub hiljem)
Algne heli sobib hästi.
Kuni muusikat üle ei keera.
Läbi võimu kostev näib otsiv, palju on kõrgsagedust, mahakeeramine annab kesksagedusele veidi märkamist.
Ulmelist väga suurt muutust paremusesuunal ei ole.
Asi jääb ehk maki ja lihtsama otsa koosluste taha.
Praegu jääb nii, tulemust sain kuulda. Kuniks saan bassi passitama.
(konverter kohalikust külaaudiotalost)
Enne unistuste komplekti soetamist Euronicsi poolt mõned olulised soovitused, mida silmas pidada:
Kõlarid muundavad võimendist tuleva elektrilise signaali helilaineteks, mida me kuuleme helina – vahe on suur, kas see heli on kvaliteetne ja nüansside rikas või elutu ja tuim.
Tehases paigaldatud kõlarisüsteem on sageli nõrk ning ebakvaliteetsed kõlarielemendid mängivad piiratud sagedusvahemiku ja võimsusega, mis ei võimalda taasesitada muusika sügavaid ja madalad bassihelisid ning selgeid kõrged sagedusi.
Kõlarite valimisel peab arvestama kogu olemas oleva süsteemiga. Juhul, kui on soov vahetada ainult kõlarid siis on soovitav valida madala võimsusega kõlarielemendid, mida automaki integreeritud võimendi adekvaatselt võimendada suudab. Kui sooviks on kuulata muusikat selgelt ja valjult, siis on vaja kõlareid, mille pidev võimsus (RMS) on palju suurem.
Kõlaritüüpe on mitmeid erinevaid, kuid kõige rohkem levinumad on koaksiaal tüüpi kõlarid. Kõlari kuju ja suurus on samuti oluline, sestap tuleks enne poodi minekut veenduda olemasolevate kõlarite suuruses ja kujus.
• Koaksiaalid on 2-ribalised, 3-ja 4-ribalised, kus ühte kõlarisse on paigaldatud kaks või enam iseseisvat kõlarit, eesmärgiks on edastada ühtlasest hästi nii madalaid, keskmiski kui kõrgeid sagedusi. Koaksiaalid on ka kõige levinum asendus tehases paigaldatud kõlaritele ja tõstavad mitmekordselt helikvaliteeti Teie autos.
• Komponentkõlarid on sammuke edasi, kus iga sagedusala mängib iseseisev kõlar. Kõrgete sageduste jaoks on kõrgsageduskõlar, keskmiste sageduste jaoks ainult kesksagedusi edastav kõlar ja madalsageduste jaoks subwoofer. Sellist lahendust on keerulisem paigaldada, kuid annab parema ja rohkemate seadistamise võimalustega helisüsteemi.
• Subwoofer on kõlar, mis jagab matsu ehk siis kui sügav ja vali bass on Teie jaoks oluline, siis seda komponenti ei tohiks komplektist välja jätta. Lihtsam lahendus on valmis subwooferi komplektid, kus vajalik kõlarikast ja võimendi on tootja poolt juba kokku klapitatud.
Suurtele kastidele on olemas alternatiiviks nn peidetavad subwoofrid, mis täiustavad auto olemasolevat helisüsteemi ja on piisavalt väikesed, et mahuvad istme alla.
Et aotosse paigaldatud kõlarid ka head tulemust annaksid ,ei piisa ainult heast automakist, vaid tõeliselt nauditava tulemuse annab korralik võimendi. Alatihti on võimendi just see komponent, mis ekslikult heliahelast välja jäetakse, jättes seejuures kasutamata ka heade kõlarite ja maki tegeliku potensiaali. Võimendi ülesandeks on automakist tuleva signaali võimendamine valjema helinivooni, parandades seejuures tunduvalt helikvaliteeti.
Kui ees ootab võimendi ost autosse, siis peab ostmisel arvestama mõne faktoriga nagu võimsus, kanalite arv ja võimendi kvaliteet. Mõned näpunäited on ära toodud järgnevas tekstis.
Võimsus on üks olulisemaid aspekte, mida tuleb arvestada autovõimendi ostmisel. Numbreid, mida spetsifikatsioonis kuvatakse on reeglina kaks: RMS ja PEAK võimsus.
• RMS reiting näitab võimsust, mida võimendi on võimeline pikaajaliselt kasutama kõlarite toitmiseks. Võimendi valimisel tuleb hoolikalt jälgida ka kõlarite andmeid, et komponendid omavahel sobituksid. See tagab süsteemi töökindluse ja aitab vältida võimalikke kahjustusi.
• PEAK reiting näitab, kui palju võimsust on võimalik kasutada kui muusikas toimuvad väga järsud ja tugevad helinivoo muutused. PEAK võimsus ei ole võimendi valimisel nii oluline näitaja kui RMS.
Kanailte arv - on oluline aspekt, mida jälgida, sest võimendid varieeruvad 1 kanalist kui 8 kanalini. Populaarsemad mudelid on 2 ja 4 kanaliga, kus kanalite arv näitab reaalset kõlarite arvu, mis on võimalik võimendile järgi ühendada. Subwoofer ehk madalsageduslik kõlar kasutab väga palju energiat ja vajab reeglina ka iseseisvat võimendit, milleks sobib kas mono või sildamis (kaks kanalit summeeritakse kokku, et saavutada suurem võimus) võimalusega kahe kanaliga võimendi.
Võimendi sagedusala peab kokku sobituma kõlaritega. Taasesitamaks madalaid sagedusi vajab sobwoofer ainult madalaid sagedusi, sestap peaks olema võimendil sageduslikud lõikefiltrid. Need komponendid aitavad võimendist väljastada kõlarile sobivat sagedusvahemikku, et nad toimiksid oma optimaalsel tasemel. Ei ole soovitatav kurnata võimendit või kõlareid sagedustega, mida nad ei ole võimelised mängima, see kasutab võimendi ressurssi ning kurnab kõlareid, lisaks tekitab ebakvaliteetse kõlapildi.
Võimendi eelväljundid on alati soovituslikud, sest kui tekib soov lisada heliahelasse veel üks võimendi, ei pea olemasolevat ümber vahetama vaid saab signaali sealt järgmisse suunata.
Võimendi ei pea olema ilmtingimata kõige võimsam ja kallim, et soovitud tulemust saada kui just autoaudio võistlused plaanis ei ole.
PEAKS POOLEKS AASTAKS OPELI OSTMA.
Muindeks, opel kuulus tänasesse menüüse.
Viimane, kolmest poleeritud autost.
Esimene Corolla Luukpära 2006 mall. Hõbe.
Teine must sedaan corolla viimane mall 2011.
Kolmas siis Corsa, Punane, käisin järel. Kah viimase otsa mall.
Naaberautotalost.
timutit - 11.05.2006 10:29
Mul on ka see vajadus,et tahaks kvaliteetselt muusikat,jne kuulata.Lugesin neid lugusid ja jõuame ikka selle blondi ja brüneti rubriiki.Või kellele ema,kellele tütar.Üks ütleb,et muusikat tuleb kuulata kontserdisaalis,teine et võib ka autos.Ja samas ei ole see auto üldse see koht ,kuhu peaks midagi ehitama.Kui nii mõelda,siis tekib küsimus,et milleks tal just see saab on,kus on võimas mootor,aga mitte näiteks Dacia Logan.JNE,JNE.Et kas keegi tahab midagi tõestada kellelegi jne.See ei olnud absoluutselt midagi isiklikku.Mõte oli selles,et kõik on vabad oma valikute tegemisel.Kui on aimu asjadest ja tahtmist,siis miks mitte.
Aga autosse on võimalik ehitada väga hästi muusikat esitatavat süsteemi.Tehases pandud seadmed ei ole siiski eriti kõrge tasemega.Ma ei räägi muidugi mingitest tippudest.Nagu Ferrari,kus on osades ka audiofiilide jaoks väga kõrge tasemega komplekt.
Iseküsimus on muidugi see,et kui inimesel puudub kogemus korraliku aparatuuriga,siis ta lihtsalt ei saa aru,millest jutt käib.Ta ei tea,mida hea aparatuur teha võib.Mis on üldse kvaliteet taasesituse tasemes?Helipilt,mida luuakse,peab võimalikult sarnane olema sellele,kuidas ta elus sooritati.Mul on see viga,et tahan ka heli kuulata.Kui ma kodus endale korraliku vastava kolu kokku panin(erinevate komponentide koos katsetamise teel),siis istusin kaks päeva kodus ja kuulasin järjest plaate.Ma ei olnud varem kuulnudki neid asju,mida siis kuulsin,kui see läbi korraliku süsteemi tuli.Kuigi olin samu plaate sadu kordi kuulanud.Ma kuulsin,kus ja kes ja mida teeb.Ruum läks suureks ja kuulsin,et näiteks üks mees teeb mingit oma asja all vasakul ja teine mees liigub kusagil üleval.Kõik instrumendid leidsid endale mingi koha ruumis.Ja iga instrumendi tekitatud heli muutus ka detailsemaks.Kuna kuulan palju elektroonilist muusikat,siis oli huvitav kuulda,kuidas mingid sämplijupid tulid eraldiseisvate osadena esile,mis muidu ühes suures pudrus kaasa tegid.Hea asi toob sulle ette helipildi,kus hakkad märkama nüansse,millest varem aimugi ei olnud.Kui ma seda olin kodus märganud,siis kontrollimiseks läksin panin plaadi köögis rannamakki,et kuulda,kas seal ka mängib.Siis ma kuulsin neid asju küll,aga nad ei moodustanud ruumilist pilti ja ma ei osanud seega neile varem tähelepanu pöörata.
Kõike seda saab ka autosse ehitada.Ja seda ei ole tehases reeglina tehtud.Aga see on tõsine ettevõtmine.Sõltub muidugi soovidest.Paari tuhande krooniga on võimalik juba tehase seadet palju(!) paremaks saada.Umbes kümne tuhande eest saab juba juba väga hea asja kokku panna.Ja hinnad lõpevad sadadetes tuhandetes.Kui soetada asju järelturult,on kõik võimalik 30-200-...% odavamalt poehindadest asja kokku saada.Auto juures on suur probleem selles,et võti on paigalduse oskuses ja kvaliteedis.Selle osakaal on kindel kolmandik.Ja see on suur töö.Mul on auto jaoks terve kastitäis kolu heliaparatuuri(kõik odavam järelturu kraam) kapi otsas,aga ei jõua selle paigalduseni,sest selleks peab auto kuuks-paariks seisma jääma.Võimalikult palju häirijaid peab ära kaotama.Ja uus kolu peab viisaklt paika saama.Tahaks kvaliteeti ja selleks peab auto suures osas täiesti laiali lammutama ja ümber ehitama.Taban end tihti mõttelt,et lihtsam oleks midagigi ja kuidagigi autosse panna,mitte et see kraam kapi otsas seisab.Hetkel on autos vaikus,sest tehaseraadio küsib minult midagi ja ma ei oska talle õiget vastust öelda.Saksa auto ütles,et nad lahendavad probleemi 206 krooni eest.Mul on aga viga vist(kindlasti) küljes ja ma arvan,et see võileib ja kõlarid,mis sinna tehases pandi, võivad vait ka olla.Eelmine auto oli 3 kuud vait,sest ta oli ajutine ja sinna ei tahtnud korralikku ehitust ka teha.Lõpuks riputasin sinna mingi lutsu.Kõlarid panin ainult paremad.Midagi kuulda sain.
Ja naine ütleb,et ega ma ju võistlema ei lähe ja mida ja kellele ma tõestada tahan,et võiks midagi vähem kapitaalset teha.Aga tahaks ju head asja kuulda.
Kõik on nii suhteline ja tahtmised-vajadused erinevad.Mõni kogub marke ja paneb sinna alla terve varanduse.Teine ostab raamatuid,millest paljud aastaid kätte ei satu.Mis sellest kõigest kasu on.Ei tea.Kõik on suhteline.Elame ja teeme,mida tahame.
Aga soovitus esialgsele tehase seadele.Olenevalt rahakulutamise tahtmisest.Võib jätta tehase pea,sinna taha üks võimendi ja paremad kõlarid ette ja bro.Seda kõike juba muidigi juba öeldi varem,aga kordamine ei tee halba.
Seda FOFA seadet vist oli ka siin foorumis kirjeldatud.Kui see oli see,kus oli Dynaudio System 360 ees.See kompott oli küll hää asi.
Mul on lastega olnud arutelusid autostereo osas.Nad tahavad ka varsti selle sõiduga tegelema hakata.Ja räägivad,et muusika peab olema ja supakas on kõige tähtsam.Mina räägin,et terve helipilt on tähtis ja kuna supakas mängib ainult madalaid sagedusi ja kui ülemises sageduses midagi paremaks ei tee,siis kuuled ainult madalat mürtsu.Aga pidi väga kuul olema.Ma arvasin,et siis võiks ju bassitrummi osta ja panna kojamehe mootoriga ülekandega pedaali sõtkuma.Saab ju eriti vinge bassi.Siis laseks istme taha,seljatoe hästi alla,vasak käsi oleks roolil kella ühe peal,pea oleks käsipiduri kangi kohal ja jõnksutaks seda bassi saatel.Aken ka natuke lahti,et teised näeksid ja teaksid,mis hea on.ÜLIKÕVA.
***
Reede.
Tanklas võtab teenindaja mu kaks jooki, laseb kassast läbi..
Otsin täpset raha.. Tüüp võtab uuesti joogid ja laseb läbi.
Summat öeldes sõnan, et see sab olla siiski vaid 2 euro piirimail..
Tüüp vaatab kassat. Jah, tõsi. Lasi topelt. Maksan. Ma usun teda.
Laupäev.
Riiulitevahel käruga.
Kaubaseadjad ja muu personal siblib erilise hoolega.
Jalus.
Kitsas kuidagi.
Teen vähemalt kolm kõrvaleastumist, et keegi neist saaks oma asjatoimetusi teha. Mõjub häirivalt aga katsun aru saada.
Õlled ladusin teadagi kärru, sest käsi on muuks.
Kassalindile asetasin kumbagi üks, selgitusega- kokku kümme pudelit ja kaks purki.
Kassapreili suunas kõrvalseisvale turvale sama küsimuse- on kümme ja kaks?
On.
Turvamees nõustub, st. vastus oli õige.
Kassalindile ulatatud õllepudel on pooltäis- selle võin ära vahetada sõnati kassast.
Läksin vahetama. Ise hämmingus.
Tagasi kõndisin samast vahest. Ainuke käidav vahekäik.
Ühest noormehest veel möödudes ja selgitades, et andeeeksi asetasin õlle kärru ja hakkan minema.
Turva hõigub, noormees, aga kes maksab?
Vaatan ukselt tagasi, see on asenduspudel mõtlen.
Turvamees seisis sealsamas, oli lähikontaktis mu ostudega. See pudel on minu matkavarustuse osa ja on.. makstud?!
Siis koidab- läksin vaid õlut ringi vahetama.
Maksan.
Turva veel sõnab, et palun tooge käru sisse tagasi. Luban käru sisse tuua.
Säästumarket.. Ei. See teine. No vahet pole.
Koidab taas korterisse jõudes.
Nii kaksteist läbi öösel.
...
Käratus kell 5 ja läbi mitme asula lõpuks pea kohal. Veidi eile ja täna kell enne 10 hommikut. Sulnis hommikupoolik võis jätkuda, ehk siis ...