Kommentaar õpetajate palgasuhtest.
"Need palgad ju suuremad, kui päästjatel või politseinikel (mitte suurtel juhtidel), seega vägagi palju sellest seltskonnast oleksid ilmselgelt nõus, (õpetajaks õppima) pealegi ohutum amet kah, päris eluga ei pea ikka igapäev panti panema".
Eestit valitseb hirm, kontrollimatus oma töösuhtes või eraelus ettetuleva vastutuse ja stressitaluvuse võimalike piiridega.
Politseinik või päästja ei mõtle kindlasti oma tööd tehes pidevale ohutundele, teisiti ei saaks seda tööd tehagi.
Automeikar ei mõtle võimalikele põksimistele või värvikahjudele., Pidevas stressis võimalike tulevaste probleemide ees kannataks tihe tööpäev, mis nõuab oliliselt enamalt kiiret ja mõistlikku tegutsemist. Samas ka klientidega viisakaks jäädes.
Õpetaja ei saa laskuda tasemele kus lapsed ja noorukid on pealevoolav, tuline ja ettearvamatu laava.
nikerdis, 13.01.2011 17:04
Kurb on lugeda siin võhikute juttu, kel pole õpetaja tööst aimugi. Esiteks peab õpetajaks saamiseks õppima ikka palju rohkem kui mõni muu eriala esindaja. Kes räägib vastutuse puudumisest, sellel pole lihtsad tõed endale selgeks tehtud. Vastutus milliste teadmiste ja käitumispagasiga noored meie koolidest välja tulevad lasub ju õpetajatel. Seega on vastutus päris suur. Samuti suur stressitaluvus. Kui õpilane keset tundi küsib kõva häälega üle klassi, et nohh poisid kes teist on julge ja läheb annab õpetajale vastu vahtimist... kusjuures õpetajaks on kena naisterahvas, siis ma kuldaks üle need inimesed kes õpetajatena veel tööle on jäänud
Blue, 14.01.2011 22:54
Sellise p a l g a eest hakkaksin kasvõi vanakuradi vanemaks, taikonaudiks või mammutikloonijaks,peasi, et töö oleks huvitav. Õpetajaks ei hakkaks ka kolm korda suurema palga eest.
Siin pole enam küsimus ainult palganumbris, tarvis on vastavaid isikuomadusi ja ääretut pühendumist. See pole tükitöö, tean seda pikalt õpetajana töötanud filoloogist ema tütrena.
Mis aga neisse numbitesse puutub, siiS meie asutuse esimese eurpalga summa, mis kontodele laekus jäi vahemikku 315-330 eurot, teeb tunnipalgaks alla 2 euro. Vot see juba on midagi ekstreemset!
Meil toimib alljärgnev mudel: esimene tööaasta on põnev, inimene imestab ise ka, et hing sees ja erilisi võlgu pole peakohale kogunenud. Kui ta asub juurdlema, siis avastab, et see on võimalik tänu n.ö. vanale rasvale.
Teisel tööaastal asub ta tasapisi maha müüma kodust vara, saab ju ilma ka hakkama...
Kolmandal tööastal on juba võlad, katus tilgub ja võsukesed kipuvad pätiks, sest ei tunne ennast omasuguste hulgas enam hästi. Pole võimalik enam osaleda klassiüritustel, kohati, kui laste arv suurem, ka koolilõunat süüa ja see teeb tigedaks. Häda siis neile vaestele pedagoogidele, kes seda taluma peavad ja veidi selgust, miks peavad!
Neljandal tööaastal alagab aktiivne tööotsing välismaale, mis reeglina ka õnnestub.
Üle pika aja jälle valge inimese tunne, nii väljendas ennast endine töökaaslane peale esimese välismaapalga laekumist.
See selleks ja vabandust teemast kõrvalekaldumise eest, pidi olema üks efektiivsemaid demagoogiavõtteid. Lihtsalt teamiseks, et osadel on veel hullem, ehk lohutab veidi!
suvel lähen ära, 15.01.2011 22:01
Raha rahaks, aga keegi targutajatest võiks kooli tulla ja proovida kuidas on. Õpetaja on kõige viimane jalamatt, keda tohib pikalt saata iga nolk. Õpetajal puuduvad elementaarsemadki õigused oma väärikusele.
Asi ei ole kaugeltki enam palgas, sest see on mannetu kõikidel Eesti tööinimestel. Asi on selles, et kõik teavad õpetajate kohustusi, aga keegi ei taha tagada õpetajate õigusi. Õpilastel mingid kohustused nagu oleksidki, aga millegipärast ministeerium ei tee sellest erilist kära. Õpetajate puhul vastupidi. Nii lihtne ongi.
laupäev, 15. jaanuar 2011
Kaupan päälle hyvä mieli
..mis on täna päikseline, 16.5 miinuskraadiga ja ostlejaist tulvil kaubanduskeskustega.
Nädalatagune sula, lörts, vihm pakkus teistlaadi vaatemängu.
Kui kiiresti võib muutuda.. Ilm seda enam.
K-rautast leidsin saunaistmealuse- puust lippidest toode mille lammutamisel saanuks vajamineva materjali.
Küll oli hinnamäär 30- eurokanti ja sellega ei olnud mingit ostutuju.
Edasi olid pikad- ca neljameetrised paraja laiusega lipid. Ka hinnamäär polnud vastav. Kahest piisanuks, tükeldamist pole algusest peale plaaninud. Saagi korteris ei vedele. Need peaks olema valmis tükid.
Saunapingialus oli hea, küll natuke lühikesed aga 14 lippi!
ToeTag taustaplaadiks (- see sai autost tuppa peale kevadet 2010)
kuupäev 22.05.2010 AEG 09:30
Kaubamaja digimaailm Riia 1, Tartu
Esmane kuulamine Väimela- Võru mntl. ja sealt edasi.
Ma ei armasta muusikat, ma elan sellega, kuigi see iseenesest ei muuda midagi. Muudab millegi uue ja huvitava leidmine- nagu suitsetajale on oluline leek üles saada. Kui mitu.. pole oluline.
Nädalatagune sula, lörts, vihm pakkus teistlaadi vaatemängu.
Kui kiiresti võib muutuda.. Ilm seda enam.
K-rautast leidsin saunaistmealuse- puust lippidest toode mille lammutamisel saanuks vajamineva materjali.
Küll oli hinnamäär 30- eurokanti ja sellega ei olnud mingit ostutuju.
Edasi olid pikad- ca neljameetrised paraja laiusega lipid. Ka hinnamäär polnud vastav. Kahest piisanuks, tükeldamist pole algusest peale plaaninud. Saagi korteris ei vedele. Need peaks olema valmis tükid.
Saunapingialus oli hea, küll natuke lühikesed aga 14 lippi!
ToeTag taustaplaadiks (- see sai autost tuppa peale kevadet 2010)
kuupäev 22.05.2010 AEG 09:30
Kaubamaja digimaailm Riia 1, Tartu
Esmane kuulamine Väimela- Võru mntl. ja sealt edasi.
Ma ei armasta muusikat, ma elan sellega, kuigi see iseenesest ei muuda midagi. Muudab millegi uue ja huvitava leidmine- nagu suitsetajale on oluline leek üles saada. Kui mitu.. pole oluline.
Kui meenub üleeilne või sinnakanti öine unenägu võin kirjutada. Tänasest hakkab kooruma pilt kuidas olen enamvähem võru selle selveri betoonserva ääres parkla kõrval, teeääres. Probleemid auto juhipoolsete küljeklaasidega. Ei lähe piisavalt veenvalt ja kiirustades alla ja ülestulles täiesti lahti, et saan maha tõsta. Mingid otsesed valgest plastikust klemmid nakkusid klaasi alaosa ja mehhanismiga uksesees, kokku kolm. Siis jaman nendega, minu taga peatub mingi jõugu auto. Neil omad tegevused, üks mees ei oska mootorrattaga sõita ja ilguvad siis seda tegelast kes räpina maantee poole liikus ja keset teed seisma jäi. Ma nagu elaksin sealkandis või pikemalt külas, igaljuhul õhtu (võru päike loojub) ja katsun oma klaasid ette saada ja uksed lukku. Lõpuks see ka õnnestus, tagaistmel oli palju tavaari, sellit soga, mitte midagi väga olulist.
See oli BMW ja mingi igatsusteema möödunud aegadest. (ca 5a. tagustest) Enne neid aegu.
Paanikat ega ärevust ei olnud, kerge huvi, et kas saan klaasi ette või läheb veel aega.
See oli BMW ja mingi igatsusteema möödunud aegadest. (ca 5a. tagustest) Enne neid aegu.
Paanikat ega ärevust ei olnud, kerge huvi, et kas saan klaasi ette või läheb veel aega.
Golf II
Kasutatud auto omamine on nagu sild mida põletad, seljataha ära vaata.. Neid vanemaid mudeleid kui praegune. Ja vahetusel veidi uuema vastu võidad vaid meetreid..
Mõistatuslikud Viperiringid
Ülarivi golfi foto asupaika (ja kenas konditsioonis samalaise) näeb siit:
Tahan uhket garaazi :D
reede, 14. jaanuar 2011
Kur ja Pah
Hetk kortermaja aknast.
Sõitsin nii nagu viimased miljon aastat- peale kella nelja kortermaja parklasse.
Lubasin endale aja maha võtta, et mõelda mis minuga toimub sel ajahetkel.
Üleminek väikesesse aega oli esimene mõte.
Suurest päevast, tegemiste ja kümnte inimeste juurest - kellega on mingid asjad ja laused vahetada, väikesesse omaette maailma kus dikteerid oma asjaolud nii, kuis oluliseks pead.
Tööpäevad on tihti keerulisemad- lubades inimrollidel end võimalikult mugavalt tunda. Sinujaoks on see töö mis eeldab järeleandlikkust ja kellasuhtes paindlikku meelt.
Kahe tunni piires võib paberil olla 3-4 väljaspoolt tulijate kinnipandud aega ja majasisesed tegevused on sellejärgi kuidas keegi otsustab või mida vahele mahub. Otsustajaid on mitmeid. See on hea, ka mitmeti mõistetavad otsused peab keegi kinnitama ja teostama. Tihti teed seda ise.
Ülemuse energiamullist end eemale hoomates, leida hetki kus saad olla omaette, eemal kärast jutumulinast, teematsemistest mis ei vääri isegi arvutiklaviatuuri, samas leides oma hetketegemistesse olulisust- mis on jõud päeva paremaks muutmisel!
Korterisse sõites on see kõik eemalduv- liigud oma vääritusse maailma. Asjaolud on erinevad, kuid ometi kordub see kiirteelt mahasõit igal õhtul.
Oluline on mitte unustada päevateemasid- piisab kui tekitada meeldiv üleminek korterisse naastes.
Võimalusi tuleb osata otsida.
Kindlasti pole vaja järske või meeleheitlikke samme astudes päeva purki pista ja merevette heita.
See on su töö ja väärid enda tegemistesse austavat suhtumist.
Sinu töö- võib mõelda kitsalt- aga ka sinu päev, sinu hommikud.
Mitte keegi ei saa neid sinult võtta, kuniks elu!
Iga inimene väärib õnne ja tegevustenäol mida oleme ette võtnud, loome osakest sest.
Mida sa silmas pead?
Tee endale pai.
Pesud mis on meeles.
Esitlusautod
Yaris
Auris
Aurris
Avensis
Avensis
Uued.
Yaris
Hilux
Meigid
Corolla hb.
Rav 4
Hooldusest pesud
Rav 4
Ford Mondeo (ppauto mootoripesu)
Lexus LS400 Esitiiva kerge lüke.
Asiakad.
Corolla (1986 sed.)
Skoda Superb
Skoda Octavia
Opel Insignia
Volkswagen Passat
Peugeot 306
Nissan Primera
BMW 5 G
BMW 3
Volvo V70
Tulemas töösse- mis sai halli aetud.
Vana Hilux
Vana Vectra
neljapäev, 13. jaanuar 2011
Nimi ei riku nuudlit.
Mingi käsi võiks Eestis poes olles SUNDIDA näiteks KUUS pakki mingit mahla võtma.
Pole ju palju tahetud?
Jätkub pikemaks ajaks ja mure murtud.
Sama mingite ikina vajaminevate kodutarbekaupadega, pole raske mingeid kahvleid või lusikaid mõned lisaks osta. Seda saab ka siit, lihtsalt mingi hinnavahe on. Ja nuudleid kiireid.
Siinne hind ületab VIITE KROONI PAKK!
Kiirnuudel ei saa maksta nii palju. Sealt nimigi. Kiirnuudel.
Pole ju palju tahetud?
Jätkub pikemaks ajaks ja mure murtud.
Sama mingite ikina vajaminevate kodutarbekaupadega, pole raske mingeid kahvleid või lusikaid mõned lisaks osta. Seda saab ka siit, lihtsalt mingi hinnavahe on. Ja nuudleid kiireid.
Siinne hind ületab VIITE KROONI PAKK!
Kiirnuudel ei saa maksta nii palju. Sealt nimigi. Kiirnuudel.
Hetked millega pole midagi peale hakata.,
Autosõit kortermajani. Rutiin.
Jälle see kummitav olukord, kus olen korteris ja auto pargituna aknaall, jätab muljet, et temaga pole mingit asja olnudgi! Eelnevalt mässanud väikestviisi lumega, lasknud tööparklas veidi mootoril soojeneda, teinud üht-teizt muudasja samas. Nüüd auto aknaall ja kiire laiffi kusagil möödunud ajas. Kuidas sest hetkest mööda minna? Üleminek va järsk.
---
Õluhelge.
Vaatasin, et olin oma kuuspakilt kile maha rebinud, see üllatas mind. Õlut polnud ju võtnud. Kujutleda, et keegi oleks ühe purgi ära võtnud, oleksin siiralt üllatunud ja mõttes, et kes see väänik küll olla võinuks.
Õlle avamise rutiin on õnneks läinud. Nüüd olen harva joonud ja eelistatult pudelist või vastavast jooginõust.
---
Augustipimedus.
Mingist suvest olid hetked kus päikeseloojangud ja sellele järgnev oli piin minujaoks, palju üksindust üksildlases maakohas ja nii järjepanu õhtud,. see pimedus rusus.
Magamishetk.
See voodi väsitab mind. Ja ilma selleta ei saa. Tegelikult väsitab selles ärkamine.
Minu hommikumina ja õhtumina on täiesti erinevad. Ja see erinevus sünnib just voodis magades.
Hommikul imestan, et miks õhtul mingit kolme plaati kuulasin, õhtuuinakut ei teinud või seda või toda või kolmandat?
Õhtul mõtlen, et päev on purgis ja teen mis tahan, kuulan näiteks seda või toda või teen kolmandat.
---
Hommikul on uni ja aega vähe.
Loen minuteid tegelikult peale voodit. Tööleminekumõtteid hoomates. Lumealla mattunud auto ei sunni end kiirendama. Sõiduga teen aja tasa.
vahest on klaasid jääs, lume lükkab peeglitelt ja esiklaasilt. Erilist vahet ei ole mis ilm. Sellest oleme mööda saanud. Sügisel oli hämminugut kuipalju, et aknaklaasid jääs või miinuskraad maanteel.
Millal see aeg oli, kus peale tööd sai kerges hämaruses tuppa astuda?
Kellakeeramisaegu?
Aga on inimesi kes teevad tunde kauem tööd. Minul 8-16
Tervitan nähtust nimega Pealekellanelja on veel valge ja aina valgemaks läheb.
Jälle see kummitav olukord, kus olen korteris ja auto pargituna aknaall, jätab muljet, et temaga pole mingit asja olnudgi! Eelnevalt mässanud väikestviisi lumega, lasknud tööparklas veidi mootoril soojeneda, teinud üht-teizt muudasja samas. Nüüd auto aknaall ja kiire laiffi kusagil möödunud ajas. Kuidas sest hetkest mööda minna? Üleminek va järsk.
---
Õluhelge.
Vaatasin, et olin oma kuuspakilt kile maha rebinud, see üllatas mind. Õlut polnud ju võtnud. Kujutleda, et keegi oleks ühe purgi ära võtnud, oleksin siiralt üllatunud ja mõttes, et kes see väänik küll olla võinuks.
Õlle avamise rutiin on õnneks läinud. Nüüd olen harva joonud ja eelistatult pudelist või vastavast jooginõust.
---
Augustipimedus.
Mingist suvest olid hetked kus päikeseloojangud ja sellele järgnev oli piin minujaoks, palju üksindust üksildlases maakohas ja nii järjepanu õhtud,. see pimedus rusus.
Magamishetk.
See voodi väsitab mind. Ja ilma selleta ei saa. Tegelikult väsitab selles ärkamine.
Minu hommikumina ja õhtumina on täiesti erinevad. Ja see erinevus sünnib just voodis magades.
Hommikul imestan, et miks õhtul mingit kolme plaati kuulasin, õhtuuinakut ei teinud või seda või toda või kolmandat?
Õhtul mõtlen, et päev on purgis ja teen mis tahan, kuulan näiteks seda või toda või teen kolmandat.
---
Hommikul on uni ja aega vähe.
Loen minuteid tegelikult peale voodit. Tööleminekumõtteid hoomates. Lumealla mattunud auto ei sunni end kiirendama. Sõiduga teen aja tasa.
vahest on klaasid jääs, lume lükkab peeglitelt ja esiklaasilt. Erilist vahet ei ole mis ilm. Sellest oleme mööda saanud. Sügisel oli hämminugut kuipalju, et aknaklaasid jääs või miinuskraad maanteel.
Millal see aeg oli, kus peale tööd sai kerges hämaruses tuppa astuda?
Kellakeeramisaegu?
Aga on inimesi kes teevad tunde kauem tööd. Minul 8-16
Tervitan nähtust nimega Pealekellanelja on veel valge ja aina valgemaks läheb.
kolmapäev, 12. jaanuar 2011
wolf
Sajab teralist lund, mis ei kata oluliselt, kuid siiski.
Vihma pole miinuskraadidega oodata.
Samas meteroloogid ennustavad uut sula.
Mingi idee võiks tulla- kuidas sest teemast üle olla.
Nimelt tulles töölt , ca 15 min. ennem kaevad autot. Lükkad klaasid puhtaks, nipetnäpet.
Siis teeb vahepeal muid asju (nt, tõin tagant mingi suvalise auto veel lisaks pesuhalli.
traktor lükkab lume tagaplatsilt ja selleks on hea, kui on võimalikult palju autosid jalust seal.
Valida oli esmase hoomamise järi Aygo, Yaris ja Avensis. (Need mis käisid) Võtsin selle viimase, et suurem ja ära ta meile mahub.
Sõidab korterisse, kuulab mingit muusikat, laseb mõtetel minna omateed..
Toas riietud kodusesse.. vaatan aknast sedasama autot ja mõtlen, et enne hommikut ei ole jälle tarvis.
Kõik see lumetrall ja sõiduteema oli nagu kellegi teise teema. Mitte minu tegemised. Auto lumevaba (veel) ja seisab nagu poleks vahepeal mingit asja olnud sellega.
Mõtteline teekond ja ometi füüsiliselt teostatud.
Märkamatult.
Tööhoone ees veel muidugi oled kinni selles asukohas seal ja teadvustad enesele, et see ja too ja kolmas asi ongi nii,, Seal on sada autot ja kaks parklakohta ja on aega märgata. Ja istud autosse. Sealt edasi on kõik unenägu.
Täna näiteks tõusime peale kella ühte katusele.
Eelnevalt hommikus teinud kaks uut autot . Corolla ja veel midagi. Auris võis olla.
Siis veel mõned rendi ja esitlusauto. Ja Hooldusest pealtpesu Aygo.
Hommikul lõpetasime eilse Mondeo.
Ka tumesinine Avensis. See oli meikki. Siis nagu katusele. Muud tegemist ei olnud.
Homseks on Hiace meikki. (mida kolmekesi üle tunni ei tee)
Reedel läheb Hilux uus.
Golfijuttu.
Isiklik Golfiteema on alanud neljanda põlvkonnaga (1998a.)
Põhineb avastusel, et Golfi saab ka uuena osta.
I, II, III, IV,
Seda ajast, kui tehasest veeresid esimesed, et autopoodidesse ja sealt klientideni jõuda.
Kuues põlkond on tänasel päeval samas seisus nagu Golf IV kümme aastat tagasi.
Vahepealne viies on taoline, mille ilmselt oleksin sunnitud ostma, kui tahan kasutatud ja hinnasõbralikku varianti.
Kõik eelnevad on minevikku jäänud..
Pildil Golf III erimudel (Eestlastele tavapärane viis on tuua esile golfi erinevad põlvkonnad rooma numbrites)
Muidugi mäletan nii esimest, teist, kui kolmandat ja nendega kokkupuuteid., Lapsepõlve aegne liikluspilt koosnes paljuski Volkswageni panustest.
Esimest generatsiooni liikus päris mitu, (kollane mis lammutati tükkideks, kere mäda. roheline mis taastati üht punase katuseluugiga kere aluseks võttes.. Hall millega tehti avarii ja milles mängisime, poriste saabastega istmeil ronides..Populaarne aeg igasuguseid avariisid ja kerevahetusi teha.
Tolleaegsed Golfid olid enamasti kolmeukselised. Ässamatel asetses ees neli ümmargust tuld. (Golf I,II)
Golf II rahvusauto Esimese Golfi ajastul minujaoks (90ndate keskpaik) oli tegu veel üsna kõva ja kena autoga. Vanuselt ca. Kümneaastane auto, või vähem! Eriti hinnatud oli 88 a. ja ülespoole mudelid, millel puudus esimene kolmnurkaken.
Autokoolis oli tolleaegses 30000- eesti krooni hinnatasemega Golf 88 aastast. Tumesinakas asfaldivärvi, ANS oli tähekombinatsioon.
Sel ajal sõitsid meist edukamad tumedat värvi kolmanda generatsiooniga., Hinnaskaala alla saja tuhande..eesti krooni. See oli Golf mida sai ka poest uuena, minu teadvuses sellist asja veel polnud. Iga märg auto tundus justnagu uus!
98a. a. jaan. mäletan kuidas naabritele ilmus külaline- punane Golf IV.
Täna on see minu mälestuste ajast samastuv Golf II põlvkonnaga. Meeldiv, aga uue autoga pole sel enam mingit seost..
Golf III Omakorda kukkunud I aegadesse.
Ja korraliku Golf II-ga sõidavad noored poisid vastu seinu, et kasvav põlvkond saaks istmetel ronida, neid on palju omalajal riiki toodud ja ka liikumas.
Esimest enam lihtsalt ei ole.
Golf IV pakub tänases madalaid hindu ja üsna laia valikut suuremal või enamal viisil läbiaetumaid läbisõite.
Vähesel määral on saadaval ka nelivedu ja sportlikemaid mudeleid.
Kolmteist aastat ja sellest vanemad mudelid.
Golf III (1991-1997
Golf II (1983-1991
Golf I 1974-1983)
Tänase päeva suunitlusega millal ja miks- viimased golfikatsumused.
Golf I - pole mitte kunagi sellisega sõitnud, küll aga vana põrnika kaassõitja olnud.
Golf II - ei tule ette.. Ehk 5 a tagusest ajast mõni kerge manööver.
Golf III -viimati Kuu tagasi, Variant. Siis kolm kuud tagasi, Vahele mingi roheline korralikult hooldatud ja vähese läbisõiduga.. mõne aasta tagune. meenub üks mäda ja halvas seisukorras keevituspunane. U. kaks aastat tagasi. Tööpaigal.
Golf IV -viimati hõbedane enne jõule. Variant. Neid liigub ja u. korra kuus ikka saab.
Golf V- viimati eile. ja veel aastalõpus mõned.
Golf VI - viimati suvel. uus auto ja mõned lisaks.
Pildi comment: 1996 Volkswagen Golf VR6 Harlekin Style. VW Vortex has an article about a customised 1996 VW Golf, which now appears in Harlekin color style. Maybe you remember this from back in the 90's when it was popular to drive a VW Polo Harlekin, at least in Europe. Let's see if this feature car can give you some decision help if you can't decide for a color for your new VW Golf.Harlekin Polo.
Vihma pole miinuskraadidega oodata.
Samas meteroloogid ennustavad uut sula.
Mingi idee võiks tulla- kuidas sest teemast üle olla.
Nimelt tulles töölt , ca 15 min. ennem kaevad autot. Lükkad klaasid puhtaks, nipetnäpet.
Siis teeb vahepeal muid asju (nt, tõin tagant mingi suvalise auto veel lisaks pesuhalli.
traktor lükkab lume tagaplatsilt ja selleks on hea, kui on võimalikult palju autosid jalust seal.
Valida oli esmase hoomamise järi Aygo, Yaris ja Avensis. (Need mis käisid) Võtsin selle viimase, et suurem ja ära ta meile mahub.
Sõidab korterisse, kuulab mingit muusikat, laseb mõtetel minna omateed..
Toas riietud kodusesse.. vaatan aknast sedasama autot ja mõtlen, et enne hommikut ei ole jälle tarvis.
Kõik see lumetrall ja sõiduteema oli nagu kellegi teise teema. Mitte minu tegemised. Auto lumevaba (veel) ja seisab nagu poleks vahepeal mingit asja olnud sellega.
Mõtteline teekond ja ometi füüsiliselt teostatud.
Märkamatult.
Tööhoone ees veel muidugi oled kinni selles asukohas seal ja teadvustad enesele, et see ja too ja kolmas asi ongi nii,, Seal on sada autot ja kaks parklakohta ja on aega märgata. Ja istud autosse. Sealt edasi on kõik unenägu.
Täna näiteks tõusime peale kella ühte katusele.
Eelnevalt hommikus teinud kaks uut autot . Corolla ja veel midagi. Auris võis olla.
Siis veel mõned rendi ja esitlusauto. Ja Hooldusest pealtpesu Aygo.
Hommikul lõpetasime eilse Mondeo.
Ka tumesinine Avensis. See oli meikki. Siis nagu katusele. Muud tegemist ei olnud.
Homseks on Hiace meikki. (mida kolmekesi üle tunni ei tee)
Reedel läheb Hilux uus.
Golfijuttu.
Isiklik Golfiteema on alanud neljanda põlvkonnaga (1998a.)
Põhineb avastusel, et Golfi saab ka uuena osta.
I, II, III, IV,
Seda ajast, kui tehasest veeresid esimesed, et autopoodidesse ja sealt klientideni jõuda.
Kuues põlkond on tänasel päeval samas seisus nagu Golf IV kümme aastat tagasi.
Vahepealne viies on taoline, mille ilmselt oleksin sunnitud ostma, kui tahan kasutatud ja hinnasõbralikku varianti.
Kõik eelnevad on minevikku jäänud..
Pildil Golf III erimudel (Eestlastele tavapärane viis on tuua esile golfi erinevad põlvkonnad rooma numbrites)
Muidugi mäletan nii esimest, teist, kui kolmandat ja nendega kokkupuuteid., Lapsepõlve aegne liikluspilt koosnes paljuski Volkswageni panustest.
Esimest generatsiooni liikus päris mitu, (kollane mis lammutati tükkideks, kere mäda. roheline mis taastati üht punase katuseluugiga kere aluseks võttes.. Hall millega tehti avarii ja milles mängisime, poriste saabastega istmeil ronides..Populaarne aeg igasuguseid avariisid ja kerevahetusi teha.
Tolleaegsed Golfid olid enamasti kolmeukselised. Ässamatel asetses ees neli ümmargust tuld. (Golf I,II)
Golf II rahvusauto Esimese Golfi ajastul minujaoks (90ndate keskpaik) oli tegu veel üsna kõva ja kena autoga. Vanuselt ca. Kümneaastane auto, või vähem! Eriti hinnatud oli 88 a. ja ülespoole mudelid, millel puudus esimene kolmnurkaken.
Autokoolis oli tolleaegses 30000- eesti krooni hinnatasemega Golf 88 aastast. Tumesinakas asfaldivärvi, ANS oli tähekombinatsioon.
Sel ajal sõitsid meist edukamad tumedat värvi kolmanda generatsiooniga., Hinnaskaala alla saja tuhande..eesti krooni. See oli Golf mida sai ka poest uuena, minu teadvuses sellist asja veel polnud. Iga märg auto tundus justnagu uus!
98a. a. jaan. mäletan kuidas naabritele ilmus külaline- punane Golf IV.
Täna on see minu mälestuste ajast samastuv Golf II põlvkonnaga. Meeldiv, aga uue autoga pole sel enam mingit seost..
Golf III Omakorda kukkunud I aegadesse.
Ja korraliku Golf II-ga sõidavad noored poisid vastu seinu, et kasvav põlvkond saaks istmetel ronida, neid on palju omalajal riiki toodud ja ka liikumas.
Esimest enam lihtsalt ei ole.
Golf IV pakub tänases madalaid hindu ja üsna laia valikut suuremal või enamal viisil läbiaetumaid läbisõite.
Vähesel määral on saadaval ka nelivedu ja sportlikemaid mudeleid.
Kolmteist aastat ja sellest vanemad mudelid.
Golf III (1991-1997
Golf II (1983-1991
Golf I 1974-1983)
Tänase päeva suunitlusega millal ja miks- viimased golfikatsumused.
Golf I - pole mitte kunagi sellisega sõitnud, küll aga vana põrnika kaassõitja olnud.
Golf II - ei tule ette.. Ehk 5 a tagusest ajast mõni kerge manööver.
Golf III -viimati Kuu tagasi, Variant. Siis kolm kuud tagasi, Vahele mingi roheline korralikult hooldatud ja vähese läbisõiduga.. mõne aasta tagune. meenub üks mäda ja halvas seisukorras keevituspunane. U. kaks aastat tagasi. Tööpaigal.
Golf IV -viimati hõbedane enne jõule. Variant. Neid liigub ja u. korra kuus ikka saab.
Golf V- viimati eile. ja veel aastalõpus mõned.
Golf VI - viimati suvel. uus auto ja mõned lisaks.
Pildi comment: 1996 Volkswagen Golf VR6 Harlekin Style. VW Vortex has an article about a customised 1996 VW Golf, which now appears in Harlekin color style. Maybe you remember this from back in the 90's when it was popular to drive a VW Polo Harlekin, at least in Europe. Let's see if this feature car can give you some decision help if you can't decide for a color for your new VW Golf.Harlekin Polo.
esmaspäev, 10. jaanuar 2011
(Avensised, Verso, Yaris)
Opel Astra 02 ja Vectra 06 meikki.
Yaris 02 meikki.
M. rääkis, et sõidab 30 liitri bensiiniga kolm päeva. (80 km päev)
30 liitrit on pea pool paaki..
Iga nädal paak täis/tühi.
Lambiluulet.
Õnnetu oma lambiga.
Hõõrumine ei too Gin-i
Kahe vahel.
Baarist saab.
Öeldes.
Omavahel.
Laevafirma rutiinireisideks ikka see üks ja ainus.
Mis oleks vahetada see teise vastu. Sel teisel pole parajat paati.
Ajaliselt. Vaid üks laev- kord päevas.
Ja kolmandail napib autokohti. Neid pole.
Maja ehitada?
Kogu summa käes, siis. Ja alati jääb lõpust puudu. Tapeedi või aknalauajagu.
Mööbel samuti.
Aastaid ehitada piskuhaaval- ei ole rõõmu ses, kui just kokkuhoidev pere ei hoia seinu koos.
Seda on märgata juba nüüd- üürikaski pole eluks vajalikke asju piisaval hulgal.
Lihtsad asjad mille koguväärtus ei ole midagi ületamatud.
Positsioon selline, et ei ole vaja ja saab ilma jne.
Siiski olulisem on olemas. Eluks vajalik. Kortermajas.
Maja, korter, unepaik. (luksus, lambid, külmkapp, pliit, radikad, riidepuud, kardinad, nõud..)
pühapäev, 9. jaanuar 2011
Tellimine:
Postitused (Atom)
Käratus kell 5 ja läbi mitme asula lõpuks pea kohal. Veidi eile ja täna kell enne 10 hommikut. Sulnis hommikupoolik võis jätkuda, ehk siis ...