laupäev, 20. august 2011

1995 a. opel / vauxhall

Esimesed mis pähe tulevad.
Rahvuslikud ja müüduimad:
Astra
Vectra (Millel toimus 95ndal mudeliuuendus. 1995 aastaarvuga võib leida vana A ja järgmist B mudelit.)
Omega

Siis veel Frontera ja Monterey maastikuautod.

Väikeauto Corsa
Corsabaasil väikeauto Tigra
Vectra A baasil kupeemudel Calibra
Selle järglane ilmus järgmise Astra kupeena.

Märkida võiks veel tookord General Motorsi tiivaalla jõudnud Saabi.
Opel Vectra A platvormile ehitatud Saab 900.
Tegu siiski eraldiseisva margiga ja Opeli mõjude äratundmiseks oli vaja kandvat vihjet, või salongis leiduvaid Opeli nuppe, kange.


Muidu udused liikurid.

GM2900 platform

Models

(Nagu näha, võttis Saab algselt Vectrale loodud 1988 aastal tootmisse läinud platvormist viimast- lubades GM-le tootmist 2009 aastani välja.)

 Wikipedia

reede, 19. august 2011

Rumal rahutus.

Korterisse jõudes, (taas) ei lähe kuidagi mõte, et paneks cd ja kuulaks terve tunni..
Terve tund kohustaks seljuhul mitte midagi muud kuulama, vaatama, mitte minema õue. Mitte magama minna, sest kuulata siis ikka kuulata. Arvutipop võib taustaks olla, magada saab nii.

Lause mille trükkisin raali, leides tooli tagumiku alla ja sõrmedele klahvid.
Lünklik, halvasti loetav. Ometi on ses emotsioon mis paneb mõtlema.
Segadus, aja raisku minemise kartus. Seda siis peale kiiret ja rütmikat töönädalat.
Nädal mis tõi emotsionaalselt mõned väsitavad/head hetked ja panka summa millest jagub kuu üüri tasumiseks, kui juurde laenata.
Järgmisest nädalast on võetud üürile lisa, jagub veel kütuse ja autokuludeks.
Kaks nädalat tööd ja raha pole näinud. Ringluses tagasi.
Nii- ja veel keerulisemates oludes alustavad paljud väikefirmad.


Muusika- laialt võetav mõiste.

On üks maja, ruum selles. Seal mängitakse ainult kvaliteetselt mängida võimaldavat muusikat läbi kvaliteetmängija, kostumaks läbi kvaliteetkõlarite.
Selle ruuumi seinal on levelitabel. Roheline märgistab päevast aega, kollane üleminekuid, punane õhtust vööndit.
Siis on muusika kõige valjem ja hästi kuulatav sealjuures.
Mida ma silmas pean?
Kes teavad need teavad, mis on muusika stuudios või hea akustikaga kontserdil.
Kõrged, madalad keskmised teevad oma tööd ja ruumilahendus on paigas.
Kohvikute taustamuusika on kuulda, kuid see on taustamuusika ja sellisena mõelduna sobib.
Nii ka pubid ja muud vaba-aja söömapaigad. Seal keeratakse heli nädalalõppudel vaid kõvemaks.
KLubid ja muusika neis nõuab head esitust, tihti seda ka leidub, kuid kuulamiseks seal väga kõrva vaja pole.

Kodukinolaadne paigutus läbi keskmise suuruse ruumi. Kus igal nurgal on oma osa midagi öelda, kui muusika seda pakub. Elav, veidi tuimade eestlaste leeris.

Kui kuskil on selline rahvale avatud koht peale KINO, (mis on oma otstarbelt erinev) olen mineja.

esmaspäev, 15. august 2011

Aga ükskord juhtus nii.




12-14 August toimus reis aafrika südamesse.
Laskumine maakera sisemusse.
Katselend suunal kuu.
Minujaoks ja tõlgituna tähendas see Kruiisilaeval üht otsa eestisse ja teistpidi kiiremal alusel tagasi.

Asin nägi välja umbes nii.
Reede 16. 00 lõpetasin töö
Korter 9 km eemal.
Sealt veidi enne 17.00. Suund Helsinki, laevale.
Mis väljus 18.30
Sildus 22.00
Millest hiljemalt 22.30 sai alustada tartusuunal liiklemist.
Tartus vajalikku kohta jõudsin 00.30 paiku.
Sain asjad korda ja piduritorud heal sõnal kaasa.
Olin teekonnale kaasavõetud Starterit ülehinnanud ja und ei tulnud.
Ei maganud, ei Kelle ega Millega.
Ilus varahommik vähemalt.
Sealt Viljandi suunda enne kaheksat.
Seal möödus ilus päev.
Metsarajad, linnastunud linnuseveerne.
Veidi enne viite alustasin Pärnu otsaga.
Sealt Virtsu.
Parvlaevale, kus tegin uinaku.
Kuivastu.
Kuressaare, veidi peale kella 21.
Öösel väike Pallide veeretamine ja ilusad inimesed.
Pool..Kaks voodisse!
Ärtus enne kümmet hommikul.
Poed, toidud, vihmased jalutuskäigud.
hotell.


Tagasiteed enam ei olnud.
Ja 14.30 alustasin edasiteed.
Kuivastus oli laevale soovijaid mitmeid.
Esimene auto oli tunni aja kaugusel sadamajärjekorras.
Mine võta nüüd kinni, parvlaev lahkus u. sel ajal.
Siiski asendus teisega ja napp kilomeeter kahanes tunniga olematuks.
Teine laev täitus samalajal.
Viimased viis autot oli üle Stoppjoone lubatud.
Paigutuses laevalaele.
Jäin esimeseks stoppjoone taguseks.
Siiski mitte, käeviibe lubas mu üle, olin esimene neist.
Viimane laevas.
Peale mind tekkis veel üks soomlaste elamuauto.
Neil oli kiire. Usutavasti.
Päikseline päev.
Sealt algas teekond Ristini.
Vahepeal siis fooriga teeemont.
Sinna kulus u. 40 minutit.
Palju oli soovijaid ja järjekord pikk.
Sealt suund Tallinna ja ringteelt Tln-Trt. maantee otsani.
Sellega võitsin ehk aegagi ja vajalik müügiasutus sealsamas.
Sadamasse.
Laeva.
Pehmele seljatoega asjale tukku.
Taas kes kus istuda või magada sai.
Õhtune pühapäevane laev.
23.00 u. Helsinki ja üsna kiirelt laevast välja, Helsinkist välja.
Pimedasse.
01.30 Voodi.
06.45 äratus.
Veidi enne poolt kaheksat sain aru, et ei teegi nalja.
Tööle jõudsin sealse kella järgi täpselt kaheksaks. (minu kell näitas 07.55)



Fotokonkurss millest õnnestus osa võtta ja kuhu ei pidanud oma telefoniga tehtud pilti üles laadima.
Ütleks, et peale seda pilti tulevad amatöörvõtted.. või siis tiba ennem.


Pildil konkursi 89 koht. Mis pole küll minu töö, kuid äratuntav koht ja hiljutine üritus.

 Käratus kell 5 ja läbi mitme asula lõpuks pea kohal. Veidi eile ja täna kell enne 10 hommikut. Sulnis hommikupoolik võis jätkuda, ehk siis ...