laupäev, 23. november 2013

Riga


Zane kirjutas, et on valus, et Lätis peavad inimesed, kes ei taha töökohta kaotada, ohverdama oma elu, vahendas TVNET. Tunnistajate juttudest sain aru, et betooni tükid kukkusid otse kassade juurde.
«Olin kaupluses Drogas, seisin kassa juures…Valjuhääldist teatati ohuolukorra pingestumisest. Minu taga seisis noor naine, kel olid käes rasedustestid. Ta naeratas ja küsis müüjalt, et kas tuleb maksta või evakueeruda. Müüja vastas, et tuleb maksta…Kui Drogasest väljusin, siis viskasin pilgu Maxima kassadele. Kõik kassiirid töötasid innukalt ega mõelnudki hoonest lahkuda…Teateid korrati läti, vene ja inglise keeles. Kassade juures olid järjekorrad…»
Mees kirjeldab, kuidas tal «süttis lambike põlema». Oli häire ja see tähendab, et tuleb kiirustada väljapääsu poole. «Tunnistan, et ka mulle tundus, et teadaanne ei pruugi olla tõsine, kuid läksin instinktiivselt väljapääse suunas, kuigi oli mõte söösta ka Maximasse…»
Zane mõistab, et peaks talle antud teise võimaluse üle rõõmustama. Teistel ju nii ei vedanud…
Robert kirjutab, et ta jäi ellu, kuna otsustas triikida särki, millest sai nüüd tema õnnesärk. Seetõttu ei olnud ta poes tragöödia juhtumise ajal, vaid jõudis sinna mõni hetk hiljem. Ta lähenes peasissekäigule ajal, mil suur otsasein kokku varises. Ta tunnistab, et ei mõistnud juhtunut koheselt. See, mis järgnes, oli eelmisest veegi hullem. See vaikus oli täiesti kohutav.
«Rahvas oli õues, sees oli aga pime ja vaikne. Ma sain aru, et see vaikus on kõige õudsem vaikus.»
Robert helistas numbrile 112, et teatada katuse ja seina varingust Maximas, kuid dispetšer kinnitas, et nad on juhtunust juba teadlikud.
Mees kinnitas, et on südames ja mõtetes kõigi nendega, kelle lähedased jäid rusude alla ja ka nendega, kes viga said.
Fotograaf Edijs Pālens on igasuguseid õudusi pildistanud ja tegi seda ka Maxima juures ning ilma eriliste emotsioonideta. Juhtunu hakkas teda sügavalt puudutama siis, kui ta seisis seal koos lähedase kaotanud inimestega ja ootas, millal järgmine plokk üles tõstetakse ja järjekordne ohver välja tassitakse.
Pālens nägi näiteks 70-aastast meest kes püüdis pidevalt helistada oma naisele, kes oli läinud poodi leiba tooma.
Samas oli nädal tagasi abiellunud mees, kes ootas teavet oma abikaasa kohta. Fotograaf nägi 20-aastast neidu, kelle mõlemad vanemad jäid varingu alla.
Lisaks märkas ta politsei peadirektorit Ints Kjuzist, kel olid pisarad silmas.
Veel pani ta tähele, et tuhanded inimesed seisid järjekorras, et anda verd.
::
Ajal, mil lagi hakkas sisse varisema, viibis naine keset kaubanduskeskust, vahendas TVNET.
«Läksin Maximasse sisseoste tegema, kuid märkasin, et ühtegi korvi pole. Tähendab, kõik ostjad olid need ära võtnud ja müügisaali viinud. Minu tähelepanu tõmbasid endale orhideed, mis asusid paremal. Kuna ma jumaldan neid lilli, siis läksin neid lähemalt uurima.»
Pärast talle meenus, et kotid lähevad raskeks ja muutis oma plaane ning võttis suuna kantseleikaupade poele.
Sel momendil ta märkas, et midagi liigub ülalt tema poole, mingisugune sujuv liikumine. Tema ees olid kaks naist. Üks neist kukkus sel hetkel pikali.
Larissa kirjeldas, kuidas midagi pudises talle silma, hammaste all oli kas liiva või mingit puud puru. Tulekustutussüsteem lülitus sisse ja vesi pritsis naise täiesti märjaks.
Larissa rääkis, kuidas ta palus jumalat, et see kõik lõppeks. «Ja äkki lõppeski see kõik ära.» Ta märkas, et väikeste kaupluste juures olev läbikäik oli vaba ja et sealt pääseks väljapääsu poole.
Emotsionaalset vene keeles antud intervjuud saab vaadata siit. 
Intervjuu ajal leidis aset teine varing. Kaupluses müüjana töötanud Londa rääkis sellest, kuidas lülitus sisse tuletõrjesignalisatsioon ja kuidas turvamehed ütlesid, et selles pole midagi imelikku ja teie aga jätkake töö tegemist. Signalisatsioon lülitus sisse umbes pool tundi enne varingut.



Made in Japan

Reede.
Arvestan oma nädalavahetused kolmepäevasteks, sel esimesel lihtsalt vajadus veidi varem ärgata, teha mingid tegemised. Nii ei teki rutiinreedet, kus ei oskagi muidu seda üht ja ainust teha - välja puhata.
Leiutajateküla Lotele ainetpakkuv mõtteviis.
¤
Muidugi muusikast.
Get Lucky on Daft punk. Ja vastupidi. Prantsuse viisiveeretaja uus tulemine, tõsi küll, saavutanud märkimisväärsed tulemused erinevates tabelites. Selles loos on julgus ja rahu. Hitt 2013.
¤
Kaubik.
Uue ProAce tulekuga on muutunud sellele eelneva muugiartikli- Hiace välimus u 3x vanemaks.
Täna sattusin sarnast olukorda hindama, kui platsil kõrvuti rida esimesi ja vahel siis hiljuti valmistatud Hiace. Üks viimaseid.
1996 aastal ilmavalgust näinud mudeli pidev uuena kohalolek ei lasknud trende eksitada. Nüüdseks kus Hiace on tootmisest maas, on pilt muutunud. Rohmakas, robustne, edaspidi vaid minevikule kalduv disain. Samas tänagi veel äärmiselt hea juhitavusega kaubik, pakkudes nii neliveolist, kui tagaveolist. Tänased laiatarbe kaubikud sellist kooslust eriti ei soosi. Vastavalt olukorrale on kohalik müügivõrk otsustanud Hiace hinda hoida. Just neil viimastel.
Proace, mis põhineb Fiati/Citroeni/Peugeoti koostööl* (nende generatsioon II mudelid on väljas al 2007-)  on tinglikult vananenud. Kuid uuena seda osta saab, vähe kasutatuna on mulje justkui palju kasutatud.  Hiacel seeevastu jätkub kannatust olla ka mõneaastasena justkui uueväärne, olenemata läbisõidust, annab kindlustunde, et kestab. Nüüd tõsi, märkad enamalt aegunud disaini, lahendusi. Moodne Proace on tänane Toyota kaubik. Ka homne ja ülehomne. Ja nii see jääb, jätkusuutlik seega. Pilk tulevikku. ProAce 2012-
Hiace- puhas klassika.  Made IN Japan Tootmises kuni 2012.

Samas erinevate nimedeall toodetakse erinevates regioonides, küll poleks uus mudel saanud kanda Hiace tiitlit- olles liialt erinev Hiace konseptsioonist. Tootmine euroopa PSA tehastes. Pole veel välja nokkinud kus seda täpselt kokku pannakse, võib olla Prantsusmaa või Indoneesia tehastest (Jumpy)

-*
Fiat- Scudo
Citroen - Jumpy
Peugeot - Expert
Toyota - ProAce

Järgmine autorubriik peaks märkima Celicat. Juhtumisi juhtus viimane ja eelviimane näpualla.
Kollane, (07.99- 04.2006) millega kohtume taas esmaspäeval ja punane (10.93-06.99) mis on müügis.
2006 aasta jäi siinkohal viimaseks tootmisaastaks celica ajaloos. Celicad on toodetud Jaapanis.

Aastal 2013 ja varasemalt, on Jaapani tootjad panustanud euroopa tootmis- ja müügivõrku, surudes kokku Jaapani kohaliku toodangu eksporti. Tootjad on leidnud võimalused toota kohapeal, argumenteerises toote tootmiskulude ja transpordi kokkuhoiule.
Tarbijad on hinnanud paremaks Jaapanis kohapeal valmistatut, kuid konkurentsitingimustes poleks seesuguune lähenemine enam mõeldav, ise usun siiski, et Jaapani tooted tulevad mingil võimalikul viisil tagasi, et eirata trende.  Heaks näiteks on Mitsubishi ASX. Made in Japan.

kolmapäev, 20. november 2013

Versio

 
Täna sattus selline asi näpualla, järjenumbriga 158. (RS 500)
Eile sattus selline asi rattaalla T (plekikruvi) 

¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤

U kolmeminutiluule.

¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤
Teevad ruumi
eesseisjad, tagakostjad
Valges mantlis naine
lamab sillutisel
tema suust voolab vahtu.
Tema peast vaatavad silmad
Tühjusesse.
Või mis on seal ülal,
tähed, laotus, ükskõikkoos.
Naine tõuseb üles, naine tõuseb üles.
Vaid keha jääb maha.
Unub, kõik on teistmoodi.
Moodne mantel, hoolitsetud keha,
Hoitud hing.

(algne esimene rida viitas kaubanduskeskusele)

¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤

Taht on kaht-
pidi mõistusele
tulles, end
põletanud, põhja.
Teekogu, veekogu
sulanud rasvast
kaotustes.
Teeküünal
lõpuni leekis end.
Kõik need 8 tundi.

Mil olime kohustuslikus unevajaduses
põimituna koos.

¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤

esmaspäev, 18. november 2013

Mitte endale. Teistele küll.

Esmaspäev
Varahommikune tulemine.
Parklat täitvad autod on jääs.
Ärkan enne, kui sõitu minev auto märkab jäässe minna.
Sõituminev auto on olnud sõidusttulev auto.
Kolm magama, kuus üles.
Kui esitada justnagu mõistatus.
Laupäeval käisin Tartus küünlaid vahetamas.
Teoorias tähendab see seda, et auto käivitub ka miinus kolmekümnekahega täiesti ise.
Praktikas võib abi vajada glow plug- e juhendav relee. Lüliti mis v. o. saanud vatti ülekuumenemise tagajärjel (vigased käivitused) Lisaks aku eluiga.
Kass on visatud rotikarja sisse, et esmane prob on likvideeritud.
Vahetusse läksid loomulikult kõik neli küünalt, millest teine ja kolmas olid õhtus. Esimene ja neljas veel töötasid-  neljas oli olnud suhteliselt raskelt kinni.
Kuiv tekst, sama kuiv, kui sisselaskekollektori sisemus. Üsna põlemisjääkidega, samas pole lühikeste otste mees. Suhteliselt kasutan ka lisavahendit, mis peaks puhastama. Ühesõnaga kõik see mis (on on) eelnevate kasutajate probleem :)
Alguses oli plaan hommikul auto paika viia, kuid magasin ja u kümneks viisin, seal sain uue aja kella üheks ilmuda. vahepealne aeg siis kesklinnas. Taskus oli kilekotinäitus, ränduri pubi kohvi ja Luunja tutvustuspäev. Kõik oli põnev, õnneks meenus, et olin lubanud H-le helistada. Kõndisin siis autoni ja rääkisin juttu, leppisime kokku, et peame lõuna koos Lõunakas. Milleks oligi tagumine aeg, kell hakkas poolduma ühele. Seesama söögikoht kus saab ise valida, kaaluda oli meile järgnevaks kahekümneks minutiks. Lõunakasse sisenedes leidsin hea ja lahke ideena mõtte, et küll on ikka kahju lahkuda paigast kus toimub Luunjale pühendatud eriüritus, et mingile Fashionile per müüdavusele ei pööraks eriti tähelepanu, Sky plusssi ka ei kuula eriti enam.
jÄÄVÄLjakul oli suur suusalaat ja selle ees SKYPLUSSIkonku. Otseeeter.
Sõime siis seal ülakorral, rääkisime juttu, veidi enne ühte jätsime hüvasti, viisin auto hoolduspaika ja elu jätkus pargis jalutades, veidi siia ja sinna ja sealt Lõunakeskusesse tagasi. Vaatasin Skyplussi, lisaks spordiüritusi, kus teiste seas Cool d esines samuti sportlike väljakutsetega.
Hiljem kommenteeris, et polnud aega teiste sooritusi jälgida ja enese sooritustest räägiks pikemalt teinekord, kui leiab võimaluse kõnevõimeks. Umbes nii, pildile sattusin, et kel huvi saab hinnata oma võimalusi lähemalt teada saada mis nimelt.
"Kas sul on /siinkohal auto nimi/? Esitas telefon järgneva lausekatke hoolduspoolelt.
Kõlas et kas sul ON, mitte OLI. Śeega operatsioon õnnestus, läksin järgi. Mees vaatas veel õlinäidu nullida ja sama teed auto ajus oleva vigadelistiga. Puhas vuuk siis sellega, kuigi nagu näha suudab auto iga väiksema kõrvalekalde registreerida, u nagu numbritule pirn on olnud eemaldatud. Et hakkab aga uusi vigu usinasti korjama listi. Kena päeva jätku, sõitsin Lõunakasse tagasi, tegin aega. Sealt Viljandi suunda, kuhu jääb Tänassilma kultuurimaja. Etendusele, hakkas kell seitse, enne veel samast poest energijajook ja Bounty. Esimesse ritta purgiga, teise, kolmandasse jne ilma purgita inimesed, lobamokad. Etendus vaadatud kasutasin võimalust ja sõitsin Viljandisse, käisin poeketi vastavatud uues poes. Ostsin punases marinaadis ookeaniala, kartulit, sellest tegin veidi süüa. Hiljem tiir linnas, tuuline, kohe lausa väga tuuuline. Sellega sai laupäevaõhtust pühapäeva varahommikkusse.
(ps. vedasin veel arvuti tuppa, et kirjutan, kuid ei õnnestunud, uni tegi liiga.)

Pühapäev Viljandis

Kell kuus õhtul alustasin sõitu Tallinna. Vahele mahtus Tuborgi hulgiost (Hetke kasulikum tehing Maksimarketis, kui jälgida neid kuuspakke) Muid alkohole seekord ei. Mitte endale, teistele küll.

Manused. Naistekas.

 Käratus kell 5 ja läbi mitme asula lõpuks pea kohal. Veidi eile ja täna kell enne 10 hommikut. Sulnis hommikupoolik võis jätkuda, ehk siis ...