laupäev, 23. november 2013

Made in Japan

Reede.
Arvestan oma nädalavahetused kolmepäevasteks, sel esimesel lihtsalt vajadus veidi varem ärgata, teha mingid tegemised. Nii ei teki rutiinreedet, kus ei oskagi muidu seda üht ja ainust teha - välja puhata.
Leiutajateküla Lotele ainetpakkuv mõtteviis.
¤
Muidugi muusikast.
Get Lucky on Daft punk. Ja vastupidi. Prantsuse viisiveeretaja uus tulemine, tõsi küll, saavutanud märkimisväärsed tulemused erinevates tabelites. Selles loos on julgus ja rahu. Hitt 2013.
¤
Kaubik.
Uue ProAce tulekuga on muutunud sellele eelneva muugiartikli- Hiace välimus u 3x vanemaks.
Täna sattusin sarnast olukorda hindama, kui platsil kõrvuti rida esimesi ja vahel siis hiljuti valmistatud Hiace. Üks viimaseid.
1996 aastal ilmavalgust näinud mudeli pidev uuena kohalolek ei lasknud trende eksitada. Nüüdseks kus Hiace on tootmisest maas, on pilt muutunud. Rohmakas, robustne, edaspidi vaid minevikule kalduv disain. Samas tänagi veel äärmiselt hea juhitavusega kaubik, pakkudes nii neliveolist, kui tagaveolist. Tänased laiatarbe kaubikud sellist kooslust eriti ei soosi. Vastavalt olukorrale on kohalik müügivõrk otsustanud Hiace hinda hoida. Just neil viimastel.
Proace, mis põhineb Fiati/Citroeni/Peugeoti koostööl* (nende generatsioon II mudelid on väljas al 2007-)  on tinglikult vananenud. Kuid uuena seda osta saab, vähe kasutatuna on mulje justkui palju kasutatud.  Hiacel seeevastu jätkub kannatust olla ka mõneaastasena justkui uueväärne, olenemata läbisõidust, annab kindlustunde, et kestab. Nüüd tõsi, märkad enamalt aegunud disaini, lahendusi. Moodne Proace on tänane Toyota kaubik. Ka homne ja ülehomne. Ja nii see jääb, jätkusuutlik seega. Pilk tulevikku. ProAce 2012-
Hiace- puhas klassika.  Made IN Japan Tootmises kuni 2012.

Samas erinevate nimedeall toodetakse erinevates regioonides, küll poleks uus mudel saanud kanda Hiace tiitlit- olles liialt erinev Hiace konseptsioonist. Tootmine euroopa PSA tehastes. Pole veel välja nokkinud kus seda täpselt kokku pannakse, võib olla Prantsusmaa või Indoneesia tehastest (Jumpy)

-*
Fiat- Scudo
Citroen - Jumpy
Peugeot - Expert
Toyota - ProAce

Järgmine autorubriik peaks märkima Celicat. Juhtumisi juhtus viimane ja eelviimane näpualla.
Kollane, (07.99- 04.2006) millega kohtume taas esmaspäeval ja punane (10.93-06.99) mis on müügis.
2006 aasta jäi siinkohal viimaseks tootmisaastaks celica ajaloos. Celicad on toodetud Jaapanis.

Aastal 2013 ja varasemalt, on Jaapani tootjad panustanud euroopa tootmis- ja müügivõrku, surudes kokku Jaapani kohaliku toodangu eksporti. Tootjad on leidnud võimalused toota kohapeal, argumenteerises toote tootmiskulude ja transpordi kokkuhoiule.
Tarbijad on hinnanud paremaks Jaapanis kohapeal valmistatut, kuid konkurentsitingimustes poleks seesuguune lähenemine enam mõeldav, ise usun siiski, et Jaapani tooted tulevad mingil võimalikul viisil tagasi, et eirata trende.  Heaks näiteks on Mitsubishi ASX. Made in Japan.

Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar

 Käratus kell 5 ja läbi mitme asula lõpuks pea kohal. Veidi eile ja täna kell enne 10 hommikut. Sulnis hommikupoolik võis jätkuda, ehk siis ...