Lisaks numbrile oli registreerimismärgil ka auto omaniku nimi ja aadress.
Itaalias kehtis autonduse algaastail ülimalt omapärane liikluskorraldus. Maanteel sõideti paremal teepoolel, linnades aga vasakul. 1923. aastal kehtestati kõikjal riigis parempoolne liiklus.
Viimane riik Mandri-Euroopas mis läks üle parempoolsele liiklusele, oli Rootsi. (1967a.)
Enamik riigis kasutatavaid autosid olid selleks ajaks nagunii vasakpoolse rooliga.
Metallikvärvi kasutatakse autodel 1920. aastatest saadik. See avastati juhuslikult, kui värvisegamismasinas purunes kuullaager kildudeks.
Esimene parkimisautomaat paigaldati 1935. aastal USAs. Maailma esimese parkimistrahvi sai samal aastal kirikuõpetaja.
1932. aastal debüteerinud Ford V8 kiirusomadused olid sedavõrd silmapaistvad, et Henry Ford sai kaks ülimalt ebaharilikku fännikirja- kuulsatelt kriminaalidelt John Dillingerilt ja Clyde Barrowlt. Mõlemad kirjutasid, et varastavad kuritööks alati Ford V8, mitte mõne rivaalitseva mudeli.
Kui kuulus gängsteribaar Bonnie ja Clyde 1934. aastal tabati, tulistasid politseinikud nende Ford V8 keresse üle 150 kuuli.
Inimkond käib läbi enese nagu pesu mis korduvalt pesumasinasse visatuna väljub puhtana. Seda korrates ja korrates väljub inimkond oma tulemusse mis meid veel täna üllatab..
Valuvelgi kasutati esmakordselt Bugatti T35-l aastal 1924. Laiema leviku saavutasid valuveljed aga alles 1980. aastatel.
Kuna viimati taksoga sõitsid? Eile, sõitsin pesulasse. Pesulasse, taksoga? Autopesija liigutab pestavaid autosid.
Compact disc- e ehk CD- plaate oskavad autoraadiod mängida 1987. aastast.
Põgusa tutvuse käigus samas majas elava Eestlasega avastasin märkamatult unustusse vajunud võimaluse, et tõepoolest alguses oli kõik teisiti. Mees on elanud siin kaks kuud, see on tema esimene kord töö ja elukoht Soomega siduda.
Lühikesest vestlusest koorus mitmeid algtõdesid Soomes elamise võludest. Sellest esmasest tulemisest. Kellegi teise silmeläbi.
Minujaoks on see huvitav, olles ammendunud. Selles Riigis.
Kergitasin kulmu.
***
Aasta 2010 veebruar.
Sõitsime läbi Tallinna kesklinna ja Mustamäe. Autoks oli universaalkerega 320d. Sellel oli suure ekraaniga raadio ja kuus käiku. Müügihind veidi enamalt ostetavast sedaankerega 320d-st. Millel siis eelnevam aastaarv, tavaline kassett-raadio ja vana hea viis käiku.
Automüüjaga sai arutada ees sõiva NÄIDIS auto kulusid Saksast tuues. Audi 80B4. Juhul kui neid ka OLEKS lademeis saadaval kujuneks toomine liiga kalliks ja müügihind küsitavalt kõrgeks.
Neid toodi aegu tagasi. Nüüd ei tooda isegi sellele järgnenud esimest A4-ja. Vähemalt mitte massiliselt.
Veel sai rääkida Poliitikast, mis Elu eestis on. Miks ta selline ON.
Põgusalt ka Soomest, et tema võiks soomes ehitada selleasemel mis siin toimub.
Mitmed ostjad on olnud Soomlased.
Lörtsisajuses Tallinnas kiirendas hõbedane universaalkerega BMW Ülemistelt kesklinna nobedalt ridu vahetades. Hall Sedaan seisis garaazhideees üsna Sadama Statoili lähistel. Alarm paigas ja sellega kaasnevalt automaatselt sulguvad aknad ja muu taoline.
Valuvelgi võib siiani küsida neilt. Uued ja soodsa hinnaga. Ma ei küsi valuvelgi neilt.
Immo lisandus kuu hiljem. Seda Katusepapist. Alarmist ei piisanud. Pangahoonest järgmine asutus oli justnimelt immot paigaldama sobilik ettevõte Katusepapis. Aga päev õhtus ja kokkuleppeliselt hiljem tulen immot paigaldama.
Samasse Statoili võtsin viimase tehingu.
Selles päevas.
Sealt Tartu.
Tanklas helistas Automüüja, küsides, et kuidas siiamaani kulgenud on. Hindasin olukorra kontrollituks ja pigem meeldivaks.
***
Kolmapäev 23 märts.
(trükkimisel hakkas hägusest mälust september, oktoober näppudeall moodustuma. tõepoolest uskumatu, et märts.)
Tegelikult langes hommik (kell 8) oma kolme kiire asjaga ühte. Honda vajas veel viimast lihvi, Klient tõi oma Avensise kiireks tööks ja uus Yaris pidi olema poole üheksaks valmis. 15 enne kella üheksat oli kõik eelnev valmis. Kõndisin tagaplatsile, et mis seisus on jää või veeolud.
Esimene Corolla istus kõigi oma nelja rattaga vees ja jääs. Vedavad rattad käisid jääse süvendunult tühja...
Kõrvalolev Avensis oli tühja akuga. Tõin Boosteri ja samasse käima ta jäi.
Teine Corolla vabanes veest oma jõududega.
Hiluxiga tõmmati Jääs siplev corolla välja. Juhtusin seda Fiati kaubikust nägema mis jäi natuke ette. Siirdasin selle paremaltpoolt vasakusse vaheserva. Hilux vajas ruumi tõmmata. Otse ei saanud seda teha, ümber nurga vaid. Autod on ninaga keskosa poole nagu loomad oma sulgudes.
Keskosa on nii lai, et kaks autot mahub täpselt mööduma.
Neliveolise Hiluxi tagarattad käisid ringi esimestele võimalust andmata.
Rohelise diisel-avensise esirattad olid jääs kinni, vasakus esinurgas oli vahepost milleni jõudmise vältimiseks oli vaja rooli pöörata paremale. Rool ei pöördunud, rattad jääs. Vaikselt sikutades sai rattad jäävannist välja ja pöörata veidi enne postiga põrkumist paremale.
Neid pesusid tegime ehk 4-5 (Mõned Corollad, Avensis, Rav 4 ) Vahele ka hooldusest tulnud musta värvi Yaris. (pealpesu) Ka Nike esitlusauto (Toyota Avensis)
Uued autod tegime veel enne lõunat. Must Aygo- halli sisse. Esitlusauto.
Heledat tooni Verso S aga müüdud erakliendile. Selle järele pesin hooldusesse tulnud punase Yaris Verso.
Pealelõunasese aega jäi kella ühene klient. (Peugeot pesu+ vaha) Meikkitulnud Yaris. Ja enne neid Auris, esitlusauto mis on sellest hetkest müüdud. (bens. 2010) Samal ajal pesin ka eile pesus käinud Hiace. Laenatud istmetega proovivariant.
Paus 15 minutit. Seda kella kahest alustasin peale Pauli esitlusAvensise pesu. Jättes auto pesuhalli valmistehtuna. Autoderivipoole sammudes kus peitus ka enda auto helistas Tiina. Istusin autosse ja rääkisime veits juttu.
Veel enne seda tõi Henkka ühe küljega vastu takistust sõitnud Urban Cruiseri hetkeks, et külg survepesuga üle lasta, pildid teha jne. Kindlustusjuhtum.
Peale pausi viisin Paulile võtmed ja kõndisin esimesse vahesse autoderivis maja taga asuval müügiplatsil.
Kõige vasakpoolsem rivi sai hommikul jääst päästmistega lõpetatud, et otsustusvõimetus piiras valikut vaid kahe auto vahel parempoolsemas reas.
Punane sedaan Avensis või Tumesinine Primera millel oli teada, et aku tühi. Võtmetejärgi minnes võtsin Boosteri kohe kaasa, keegi polnud seda viimast vahepeal liigutanud. Mäletasin seda hästi, ise panin kunagi samasse paika selle auto. Hiljem pessutuues lasin mootoril akut toita. Pesuajal tuli värvimisest tulnud vanema kerega Avensis. Avariikahjudejärel nüüdseks korras auto enne kliendini jõudmist üle pesta. Mis ongi tavapärane toiming kindlustusjuhtumite lõppunktis.
Sellek hetkeks olid tekkinud ka meikkitulnud Urban Cruiseri võtmed. Ja kohe tuli ka klient kel eelnevalt aeg kirjas. Pealtpesu, Corolla. 15.30.
Eelnevate toimingute järel viisin müügiplatsile pestud Nissani mille aku oli saanud uut hingamist. Pesuhalli tuli Hiace mis läheb homme. Kell 9. Uus auto.
Pilguheit üleeilsesse ja hilisem aeg on selle päeva üle mänginud oma tegevuste ja asjadega. Kahjuks pole detailselt meeles nood viimased kaks päeva :)
Tänased verstapostid.
Hommikune BMW 3** E36 pesu.
Fordil käisin. (Fiesta Autom.)
IQ Kuulus menüüsse. (esitlusautodest lisaks kaks avensist)
Neli Rav4 oli päevas (kaks uut, kaks kasut.)
Skodat tükki kaks päevas. (octavia, Superb)
Naisklient Aurisega.
Neli uut (lumist) autot läks millest kolmejärel käisin tuisusel müügiplatsil. (Yaris autom, Yaris, Avensis)
Eilses oli honda civic autom (1992)
Verso
4 +1 hiacet
AudiA6
+
Audi A6 vanem versio (2000)
Ford Focus.
jnejnejnejnejnejnejnejnejnejnejnejnejnejnejnejnejnejnejnejnejnejne
Ilmamängud lisavad huvi ja ootust kevadesuhtes.
Kui see ükskord saabub on tegu kiire ja otsekohese tulekuga, praegused tuisud ja lumed on kerge vürts saabuvale kevadele.
Eile ja üleeilegi oli pilt selline, et sadas tihedat lund, tuiskas, kole. Hetke mõõdudes sillerdas päike mis kuivatas majaesised.
Mõne aja möödudes taas pime ja tuisk ja lumi ja nii mitmeid kordi.
Mu jutt on tehniline, mina olengi robot.
Kommentaare ei ole:
Postita kommentaar