neljapäev, 7. aprill 2011
Katsuks ühest asjast aru saada.
Kui omanik tõepoolest muutub oma auto nägu on tegu inimesega kellel on vaene elu.
Eriti kui seesama kannab suuri summasid remondile ja auto tuunimisele mille algidee ja teostus kulmineeruvad millekski üle eelarve või lihtsalt koledaks. Sel juhul on tegu mõtlematu asjaga ja kulutuste otstarve ei täitnud lootusi. Teha võib aga nii nagu alguses kirjas- tegu on inimesega kellel on elus väga vähe midagi muud. Tegu võib olla ka tuulerõugetega sarnase sümtomiga- Periooditi võivad mitmed mehepojad taolise ajastu läbi põdeda.
Esimene, teine, kuues, kaheksas auto. Kõik on soetatud mingi erilise pointiga ja ilmselgelt pole nende algne plaan seotud selle eelnevaga, mis oli just seda värvi, niipaljude ustega või olulise mootorimahuga tol ajahetkel.
Nii sünnivadki inimesed kelle 10ndaks autoks on uus Kia Rio, alustades 10 aastat tagasi 15 a. vana BMW 750i-ga.
Siin elades olen täheldanud:
Auto omamine ei tee sellest veel vajadust seda igal võimalusel kasutada, veel enam eksponeerida või sellega tegeleda muul erineval moel.
Auto võib olla see või too hinnaklass, aastast tuhat või sadaviiskümmend.
Me kasutame seda sõitmiseks, oma vajaduste rahuldamiseks, kui on hea auto tekivad vahest pikemad ringid.
Kui on tõesti kallis auto on peremehest märgata uhkust ja võimalust, et ei näpiks ja on visatud Jaguari võtmetega mille maksumus ületab.. Inimestes oleneb.
Neid autosid mida endale koju tood on veidi vaadatud kasutusmugavuse poolt, tehniline pool on jäänud varju. Emotsioon siis pigem ja hilisem kasutusmugavus.
Hind pole peamine. Küll on soetusmaksumus mis koheselt makstud jäänud pigem alla 50 000 krooni.
Odavaim Mazda, 9000- krooni, kallim Saab 39 000-
Bmw- d on olnud liisinguautod mille sissemakse on jäänud alla 20 000-
Jäädes hinnalt veidi kõrgemale keskmisest- mõneaastase liisingperioodi vältel enne müüki.
Nagu näha siis emotsioon on löönud lained pikemalt ilma autota olnud ajastul ja
säästlikkus on tulnud hilisemal perioodil kus sõitmisi palju.
Minu autolista.
Reegliks on saanud manuaal ja 2.0 või alla selle 4 silindriline mootor.
Ainsad sedaanid on olnud BMW-d
Mazda 626 GT coupe aastast 1986 punane. Autol olid paremad lisad ja võimsam 88kw mootor. ***ANE Ostupaik Tallinn. (Mõeldud veel Audi 100 1983, Mazda 626 sedaan 1986)
BMW 318i 1993 XXXTDV Ostupaik võru (Variandid olid veel Audi 100 sport, 1990. Mazda 626 1988 sedaan, BMW 5seeria 1990, Volswagen Golf III) Senini minu suurim maismaarekord 190 km/h. Tahaks väga öelda, et liikluseks suletud teel.
Ford Escort 1.6 zetec 1.6 hall 1991 xxxTDA Võru
Pikem periood ilma autota. Mõni aasta.
Selle rahustamisex peale sooomes oldud aasta:
Saab 900 coupe turbo 136 kw 2.0 ***TGO Selle ajal tekkis olukord kus oli korraga kaks autot, ka järgnev. Ostupaik Tartu. Teine kiirusrekord, 180km/h. Tahaks väga öelda, et liikluseks suletud teel ja mitte koos oma emaga.
Ja hetkeni kehtiv diisliajastu:
BMW 320D 1999 100kw***ARO Tallinn
BMW 320D 2003 110kw xxxBCH Tallinn
Eelviimase ostul käisin vaid BMW mudeleid proovimas. 318i Tallinn, 323i võru, 525tdi autom. Karksi, 528i võru.
See oli siis üsna valitud auto tol hetkel.
Piinliku hoolega ja kiirustamata kuna peres oli Saab.
Viimane seevastu sai kiirustades ja sisuliselt hetkega valitud. Variandid olid veel Toyota Corolla 2006 tartu, Saab 9-5 2002 Tallinn.
Praegu eriti ei mõtle autodest, et mida ja millist. Nendega saab piisavalt tegelda, et enda eraelu ja muud asjad on olulisemad. Eluks vajaliku katab praegune mudel.
Küll tunnen puudust ruumikamast nö. kolimisautost millega vajadusel suuremaid asju vedada.
Saab oli sessuhtes ainus millesse mahtus üüratutes kogustes.
Minu seni viimane läbipõetud autopedeajastu kätkes endas Saabi ja Esimese BMW Diisli aegu. Mis küll leidis kiire lõpu. Nimetame seda tinglikult Soome ajastuks.
Minu vaese elu ajajärk, aga ma ei mäleta, et oleksin õnnetu olnud. Päevagi!
Kellelegi vajalik tegevus ja lauslollusest hoidudes saab taolist tegevust vaid soosida.
Autod teevad õnnelikuks. Nendega tegelemine, nagu iga muu suhtega mis ei lagune ega tekita peavalu. Väiksed sahmakad käivad asja juurde.
Esimene ja viimane pilt: Eri ajastute Toyota muskelauto Supra. Auto mille rooli pole ma veel sattunud!
Tellimine:
Postituse kommentaarid (Atom)
Käratus kell 5 ja läbi mitme asula lõpuks pea kohal. Veidi eile ja täna kell enne 10 hommikut. Sulnis hommikupoolik võis jätkuda, ehk siis ...
Kommentaare ei ole:
Postita kommentaar