Lühidalt tänasest
Margus tõi eile Peugeot 3008, selle tegime täna, siis seda viies tuli punase Golfiga tagasi. Golf ja nagu tavaks siinsel maal, minimaalse varustusega, kesklukupuldita ja 13 tollised veljed :d Või umbes nii. Ega rohkem ei tea, võtmeid nägin ja autot visuaalselt. Homme selgub :)
Eestis on golfi neljas tulemine veel kõva teema, siin vaatad nagu vana ja väsinud autot :) Aga ega neid palju ei liigu, st neid liigub palju aga müüki neid palju ei tule, inimesed eelistavad sõita mitte müüa..Või siis kasulikum on ise lõpuni sõita, tagastusraha eriti ei saa ja miks mitte, kui peres sellenäol liikumisvahend olemas.
Oma meikidest sai siis tehtud see eilne mazda, siis mingi Saab 9-5 aastast 2007 ja Citroen c3. Lisaks siis eelmainitud peugeot. Samasugune auto mille tõin loojakarja mingitalv :)
Keegi härra tõi Rav 4, et pesu ja vaha. Margus andis kirvega :D Et siis täishinna lausus. Härra lahkelt nõus, mõtlesime, et läheb koju :)
Rav 4 siis midagi maasturimoodi ja 40 eurone vaha sellele ei sobi. Oleme teinud küll, teinekord telefonis või suusõnaliselt ei teagi mis mudel täpsemalt ja siis vahest ei viitsi selgitada..siis paberitese oleme kirjutanud Toyota :)
Uusi läks ka mõni.. Hommikune Auris, Lõunane Auris hybrid ja Õhtune must verso. mis läks müügihalli näppida, katsuda rahvale. Sellele käisin varuosadest matte küsima, polnud. Reedel tulevad matid, kes neid autosse läheb panema pole veel selge, seniks põnev ootusaeg :D
Aga vahepeal mingiaeg tegimegi nii, et kui oli vaja tolmu pühkida neil u 25-el müügihallis oleval autol võtsime ka matte välja ja käisime neid pesuhallis pesemas.. Mis on u 100 meetrit teises majaotsas.
Kliendid siis ravihärra, peugeotimees ja avensisega tüüp.
Vigastused, tõmbasin saabi rehviga käe mustriliseks. Kuidagi tõstsin pagassist välja ja hõõrus verevalumisse. Aga see paraneb.
Oma saabil vaatasin kõik augukohad üle, juhipõrandas see suurim, tikutops läbi ei kukuks sealt, teised väiksemad aga samas liinis, augukõrvalt põhi tugev.
Peabki olema, sest ülevaataja lõi kirka läbi põhja ja kõik pudenev pudenes, jäi ilusate tugevate servadega auk :)
Need augud mingites kohtades kuhu on aja jooksul niiskus talletunud ja läbi söönud. Muuks ei saanud mahti, tegin ka pildid neist, et kunagi võin näidata. Praegu mõtlen, et kas keevitada eestis või kiirelt lapid püeale neetida, pleki sain prügikastist, mingi hiace ukse seest väljalõigatud osa.
Keegi on soovinud uksesisse akent ja see soovimatu plekkosa tuli minuga siis. Kõv see on. Seetõttu mõtlen kiireid keevitusmõtteid.,Lõigata pole millega. Tegu uuena tellitud varuosa jäägiga, vb tulevad liuguksed kõik kinnise paneelina algul .. Aga jah, tegu oli siis avariilise või muulmoel muljutud hiace asendusuksega, praegu tuleb meelde :D Algselt siis oligi aknaga liuguks ja sama pidi ka asenduseks saama. Osadel on osadel ei ole akent külgukses.. Osadel liuguks vaid ühel küljel, uuematel enamalt mõlemal küljel..ja siis ka vaid paremal küljel aken, kui on aknaga tellitud..
Siis peaks mingipäev rattad ära vahetama, praegu sõidan nagu müügiautoga, talverattad kõikjal kaasas.
Vaatab kuna. Kuu lõpuks on nagunii vahetatud.
Üsna tülikas on n eid 10 minutilisi pause kasutada selleks, et seda või teist autojuures näppida. Võiks öelda, et väga tülikas. Lõuna pooltund kulub siiski puhkuseks, söögiks ja söögijärelkäimiseks. tihedad tööpäevad meil. Pole aga enda mõtteidki mõelda, õhtu kulub blogides ja söök ja tuttu.
Lõpuks alustasime Avensise meikki ja S. pesi valmis sedaancorolla mingi 6-7 a. vana.
Homme tean on meil taga veel kolm autot mida teha + ees golf ja naabritel lisaks mingi 1-2,
Hommikul läheb ka uus yaris.
Ja tuleb lisaks tööd ja kliente ja asju, töö ei lõpe siinmajas kunagi.
Et siis sellisele rämmamisele ootaks veidi meloodilisemat uut nädalat. Ise tean. mis sest tuleb :)
Siin on vasturääkivusi, väga must materjal. Aga tundub, et ei viitsi kohendada ja päris eluvöörad asjad nagu kah pole :D
Siinses riigis elamine on automõtted muutnud erinevaks sellest mis kunagi ja mis eestis.
Tuleb ette, et lihtsalt naeran mingi bmw või auditeema peal eestlaste suust tulevast jutust, enamasti ei pööra tähelepanu. Selles pole piisavalt kõneainet. kui ehk ongi siis teise nurga alt.
Kui peaksin selgitama kuidas soomlased autodest mõtlevad siis ..
Nad ei mõtle autodest.
Auto saab hooldused ja oma primaarse kasutuse leiab..
See mis laguneb see on sitt auto, soomlane ei näe vaeva, et oma autot ise lõhkuda.
Korras Auto on olnud soomlaste ajaloos rohkemalt aega, kui eestlastel.
Elu on kirev ja huvitav ilma selle koormatagi.
Aga juhtumisi ikka vaja liigelda, selleks on toyota või volkswagen parajad tegijad.
Lisaks muud margid, kuid lihtsustatult nende kahe levinuma margiga on asi selgem.
Kes mingil põhjusel "jaapanlast" ei soovi ostab sakslaste vw. Hinnasõbralik keskklass.
Neid siis ostetakse ja vahetatakse välja, vahetusse tulnud 1-5 aastane auto on hoitud tehniliselt ja välimuselt korras. Vanemad autod on kuidas juhtub.
Pole ime, kui vahetuse tulnud auto on puhas ja tangitud. Soomalne hoiab kodu ja sellega kaasneva korras.
Elu võimaldab seda, kui just ise laisk ei ole autosuhtes, et on ka erandeid- nad lihtsalt ei pööra pisiasjadele tähelepanu ega mõtle üle mingist autoteemast. .
Soomlane nimelt kasutab autot mingi vahemaa läbimiseks ja veidi ka koera sõidutamiseks, muidugi lapsed ja pere sealjuures.
Selline eestlastega võrreldav Autoses kiindumine või selles elamine on soomlasele võõras.
Muidugi on ka soomes auto pere liige, kuid liigse nunuutamiseta see elu käib, nagu ka koera või lastega tegeldes. Kõik käib oma rada ja kindlalt.
Nii pole ka siinmaal levinud pikema reisjaosaga hiace või hilux- need on ikkagi pelgalt tööautod ja töötegijad pääsevad objektile muid teid pidi. Veoautol on ikkagi veoauto ülesanne.
Viie aasta jooksul pole ostetud ka ühtegi uut camryt või Land Cruiserit, meie majast vähemalt mitte.
Ostetakse Auriseid, kel universaali vaja võtab Avensise ja sedaaniga harjunud leiavad Corolla. Suuremaks pereautoks sobilik Verso leiab samuti huvilisi.
Väiksemaid mudeleid läheb harvem.
Uus yaris ehk kogum mõniaeg populaarsust.
Verso S tuli oli hetkeks huvitav, nii ka Urban Cruiser, IQ või aygo. Ei mäleta kuna mõni neist uuena osteti.
Audi ja bmw tulevad jutuks, kui on tarvis kasutatud autot tema vigades ja nende vigade paranduses välja tuua. Premiumbrand on oma hoolduselt kallis soomes.
Enamasti võetakse lihtsaLT AUTO, kui pole otsest muud eelistust.
(Lihtsalt auto=keskmine toyota, nissan, vw, opel)
Lisaks sinna veel mercedese ja volvo ja ehk ka saabi, kuigi saab on vähe levinud. Rohkem nišiauto.
Vanema, kui neli aastat vana audijutt pole kuuldavalt kuuldav.
Ostetakse siis uus ja peetakse need neli aastat.
Ostab see kes on harjunud või kellele lihtsalt pole probleem soome oludes sarnast ülal pidada ja meeldib.
On perekondi kus resideeruvad vaid saksa autod.
Küll siis hoitakse korras ilma liigse jututa ja vajadusel vahetusse.
Kümneaastase auto hinna määrab veidi ülespidise mineku väike läbisõit ja üldine korrasolek.
Saab seda ju veel kasutada ja edukalt.
Eestis müüakse sitta ja ostetakse ka paljusõitnud autosid turuhinnaga millest saab ka vähesõitnud auto- , teadmata, et paljusõitnud.
Kommentaare ei ole:
Postita kommentaar