pühapäev, 15. veebruar 2015

Ruudud ja tähed ja triibud. Ja Pontu.


 Kass on käinud kraanikausis asjal. pilt on sedalaadi. Tegelikkuses on kass KÄINUD, KUID.. mingil hetkel, kõige pinevamal momendil, kui mananud näole sittuva kassi näolihaseid JA MÕTLIKUSSE POOSI TARDUNUD..ringi otsustanud.
Karvad ja liivane kausipõhi. Taiplik kassimõistus on saanud järgi mõttele, et peale tegu pole tal kellelegi loota, pole kedagi teist peale minu. Hetkeolukorras, juba nädal aega.

 Sellistel hommikutel mängib linnuraadio.
Päris sellistel hommikutel linnud päriselt ei laula. Nende häälesõlmi takistab 7 kraadi külma, selge taevas, kerge lumi maha tulnud. Eile hilisõhtul lõi selgeks ja tuuliseks. Parklates on jäädavalt jäänud lumevabad ristkülikud nagu lahtised hauad. Autod seisavad, vahest lähevad ära, lumi sajab peale, parklakohad jäävad kuivaks ja lumeta. Sügisest saati. Enamasti. Väikeste vahelumedega. Reeglid on näinud ette ka, et põhi ei paista, et 20-30 cm lund on ühtlaselt üle maa ja pargivad sel. Mitte see hooaeg. Kaks üle parklapaikade parkijat said hommikul u 10.30 omale trahvikviitungid. Kaesin välja, kaesin päiksevalgust, riputasin pesu kuivama kui see sündis. Praegusel hetkel sõidab see sisemaa numbreid kandev Mondeo minema, veel seisatades, klaasidelt jääd sulatades.
Kujutlen kuidas autoga liikuv isik võtab kõne kortermajas elavale armukesele, et leida leevendust trahvisumma lahendamisele, et kelle pärast ja miks see auto võõrasse majahoovi üldse tuli.
Mõistaks vaid, et auto ja sellega liikuv isik on samal pulgal, olenemata tegudest, tagajärgedest.
Nii liigume ka meie tsiviilmõistes sõitu lubava paberita, suuresosas liikluseeskirju eirates, viimasel ajal kinnistel territooriumidel.
Autoajakirjades räägitakse uuenenud Fordidest, Mercedesest, Skodast. Tihti juhtub olukordi, kus enne ajakirjandusest saadud infot olen tutvunud uuenenud või päris uue mudeliga. Võiks sarnaselt ajakirjandusega anda omapoolsed hinnangud, teha väike sissejuhatus uue mudeli algavasse ellu.
Olen piirdunud isikliku kogemuse väiksemasse ringkonda paiskamisega, kui muidugi huvi räägin välja mis arvan. Tekkinud on sarnaselt inimesele, kes saab hetkest uue tutvuse loomisega hakkama, olukord, et automudel hakkab koheselt rääkima. Ei pea selleks maanteele pöörama või tehnikaalast kirjandust lugema.
 Nalja pakkus veidi Autolehes ilmunud ostueelse kontrolli test. Kümme aastat vana ja 180 000 läbisõidetud Skodaga. Autokeskus ise siis vaatas selle mõõduga, et kuidas ja mil moel sarnase auto võiks vahetusse tulla. ( Väline esmamulje ja seostuvad kulud. Nad ei võtaks sellist autot vahetusse.) Remondiga tegelev asutus seevastu süvenes tehnikasügavustesse, isegi liiga. (Kordan, et tegu vana autoga, millel madal turuhind. Hinna sisse on arvestatud vead, rikked, välimuse eripärad) Lisaks mõõdeti ülevaatuspunktis auto vastavus pea, et sõidukõlbulikuks, ehk siis viga ei esinenud, luues taas pildi auto turuväärtusest vs tehniliste vigade osakaalust. Väike raha tuleb ikka alla panna, et auto liiguks ja vastaks ÜV. normidele. Muud nagu pole tahta selle hinnaklassi sees.
Pilt muutuks kui sama 10 a. vanuse autol oleks läbisõit alla 100 000. (neid leidub ja neid tuleb ka vahetusautodeks) Või auto oleks 2-3 aastat vana sarnase 180 000 ja enamgi läbisõidu juures, nagu on enamus taksosid.
Ostueelne kontroll võiks olla parim lahendus autole mis jääb viie aasta sisse, alates tootmisaastast. Või siis väikse läbisõiduga vanem auto.
Unne vajusin eile u keskööl, tuul möirgas akendel ja viimne lause mida lugesin oli Kallis oled! :)
Sellist und satub u kord aastas. :) Sõbrapäeval.
Head ööd takkapihta teile kes te magama asute!

Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar

 Käratus kell 5 ja läbi mitme asula lõpuks pea kohal. Veidi eile ja täna kell enne 10 hommikut. Sulnis hommikupoolik võis jätkuda, ehk siis ...