esmaspäev, 3. detsember 2012

Ütlen sulle A.

 Dodge Caliber- "See on ju nii väike" - kinnitavad inimesed, nähes autot elusuuruses. "Kujutasin seda suuremana", lisavad teised. Kolmandad, kel on kokkupuude reaalse olustikuga ei kujuta ette, vaid leiavad, et Caliber on täpselt paras, osav disainitrikk. Neile kelle eelmiseks autoks oli nt Volkswagen Golf.
Piltidel on Caliber suurema kujutlusvõimeta suurem. Suurem kui lelu. Seest suuresti kitsavõitu ;) Ameerika autode eripära, ahtam siseruum kui välimus lubab. Jättes kõrvale muud puudused. Kohe tuleb meelde ka viimane Chrysler Sebring.
Automüüja ja automeikar eristavad oluliselt oma arusaamad tavatarbijast. Hea automüüja samastub  narkokaubitsejaga, tarvis on müüa palju, tihti seisnud, kuid võimalikult head kraami. ISE TARBIMATA. Auto tuleb, auto läheb, loeb vaid RAHA mis on teenitud vahelt. Sobivusel põhikunded. e. hea nimi.

 

Automeikar laseb oma päeva kujundada s**al, mis kord tarbitud. Puhas kraam, ütlevad automüüjad peale toote muundamist isuäratavaks pätsikeseks. (Ainult päike toob välja automeikari kehva töö.)
Automeikar on "pakendaja" Luues ümbrise kasutatud tehnikale ja rahustavad pinnad auto sisemuses.("polegi nii kasutatud?!")
Lisaks on ostjatel eelistused. "mulle sobib vaid automaat, "alla 2008 a. malli ei tule kõne allagi", aga see on ju punane?". 
Taipamata, et BMW 3 on just manuaaliga säravam kaaslane, et 2007-2008 Corolla on sisuliselt sama mudel, või ImolaRed oli selle Saabi tõmbevärv- uuena müüdavast kraamist moodustas 50% just see..
 Ostja, tarbija lähtub isiklikest eelistustest, liigselt süvenemata. Suurim teadmatus ehk valdkonnas millega tegelevad automeikarid. Auto esteetiline välimus. Sa oled ilus, mõtleb mees meigitud naist nähes. See oli vapustus räägib mees hiljem sõpradele.
"Meik" kaob ka autol, kuid seda märkamatult. Ja poriseks sõidetud autol on tegelikult meik alles. Piisab kergest survepesust.
Vahapinna hävitab pigipesu. Kriime tekitab lumehari, automaatpesula. Sodi toodab autos sõitev seltskond. Seetõttu on soovitav auto salongi aegajalt üle käija, nagu teenindajad Statoili wc-d. Magavad kunded lahkuvad.
Paljud käivad porise autoga pigipesus, uskudes, et tegu parima st. kallima võimalusega, pestes maha ka vaha ja nii on autopind eriti vastuvõtlik uuele sodile. Vahatatud porine auto ei vaja pigipesu. Vahaga on nii, et see peaks alati autopinnal olema. Kui töödelda pinda ainetega, mis eemaldavad vaha oleks kena auto uuesti vahatada. Tegelikult piisab kaks korda aastas, võib ka tihedamini.
Kevad ja sügis on paras aeg auto vahatada ja sellele eelnevalt pigipesu. Hilisem pigi mis kinnistub autoVAHALE ei oma suuremat ohtu. Talvine pesu oleks mõistlik teostada shampooni ja veega. Nii säilib värvi kaitsev vahapind. Ja mina ei näe vahet, kui vana auto on. Vanemad autod vajavad seda kindlamalt vahatamist, et vana värvipind oskaks roostest eemale hoida. Nii näeb (ja on ka) vanem auto välja värskem teiste omasuguste seas.


 Lumises päevas tabasin mõttelt, et tore ongi Foresteriga lumevaaludes manööverdada. Kindel nelivedu ja uued naelad lubavad ette kujutada, et esimesed ja tagumised veorattad võiks olla igal autol. Autonduses ei ole hea ette kujutada, puutudes kokku erinevate ideede ja teostustega võin kinnitada, et kinni jääda ühtviisi mõtlemisse ei soodusta hilisemaid valikuid. Proovima peab ja elama peab laiemal skaalal. Esiveolised, tagaveolised, nelikveolised. Autodega kokkupuutudes ei jäägi muud võimalust.
Klassikalist "mulle sobib" varianti saame kogeda tõenäoliselt A-z-ini. Kui lubame endale seda. Mitte ainult A.
Jutt sai segane, aga annab olla. :D

Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar

 Käratus kell 5 ja läbi mitme asula lõpuks pea kohal. Veidi eile ja täna kell enne 10 hommikut. Sulnis hommikupoolik võis jätkuda, ehk siis ...