teisipäev, 18. juuni 2013

Bmw võtme laulatus.

Üllatavat meelteseisundit tekitav olukord, kui auto ei ava uksi. Pigistad puldil olevat nuppu, ei kostu ukseseest (x4) keskluku avanemisele viitavat OLULIST kolksatust. Viimane sarnane kogemus oli Saabiga, kui väljas alla 30 kraadi miinust ja puldist avanema soostus vaid juhiuks, lisaks lõi käivitus (mis siiski toimus!) põlema mootoritule. Ebapiisav õlitus esimesed kolvikäigud. Hilisem soe auto tõrkeid ei lubanud.
See selleks. Nüüd siis teemas : Nimelt oli minu käsutuses oleva odavauto võtmepult igivanast ajast kaotanud kontakti kõneleda onn/off keeles. Seegi polnud mure ega midagi. Oli JU teine võti. Seda sai korduvalt kasutatud, kuni pühapäevani. Läksin jopet võtma ja ei saanud jopet-  auto unustas võtmele reageerida.  Milles siis põhjus. Esmalt muidugi fiili mis tekib, et hmm, pean sellega tegelema, ei tea veel misotsast, milmoel, kuidas, kõhklematud küsimused.  Jope sain muidugi kätte, keerasin võtmest ukselukku, alarm elavnes, see sai kuss.
Siis otsast alates-
1)
Kas on vaja vahetada võtmepuldis olevad (laetavad) patareid? Nüüd siis lõpuks. Tundub kõige tõenäolisem lahendus.
Nähtus viitab millegi reageerimatusele. Seega võtmeaku. Sarnast asja olin kahtlustanud eelneva võtme kustumisel, olin selle siis lahti lõiganud (võti on tihedalt kokku liimitud kokku kahest teineteise vastu lükatud poolest), vaadanud milline patarei läheb ja otsinud pooditest,  netist sarnast. Väga liikuv kaup just ei ole. Mõnes netipoes siiski saadaval 3-6 euro kanti see hind jääb.
Panasonic vl2020
2)
Kas auto mõistab, et võtmepult on temaga seotud või ei?
Sagedus muutunud või kadunud. Eelmine võti kaotas sarnaselt kasutuses oleva võtmega keset kaunist päeva soovi autouksi avada, tookord oli võtta teinegi võti ja nii see jäi. Nüüd sunnitult lahendust otsima leidsin netifoorumitest eelnevalt teada-tuntud "võtme laulatamise autoga" kirjelduse. Lisan veel, et varasem katsetus vilja ei kandnud.
Mõtlesin siis proovida. Sealgi omad nõksud. Nimelt kirjelduses, et istu autosse ja sulge kõik uksed arusaam on just see, et "istu autosse ja sulge uksed, mitte ära lukusta uksi"
Sellele järgnev süüteluku esimene asetus x5. Asetad võtme süütelukku ja keerad viis korda esimesse asetusse. Üsna kiirelt see käib. Võtad võtme süütelukust, vajutad võtmel oleva avamisnupu alla ja samalajal plõksid kolm korda võtmel olevat sulgemisnuppu. Lased avamisnupu lahti. On toodud ka ajamäärad, kuid kõik see ongi tavakasutaja ajaline, et ka pontsakamate sõrmedega tegelane suudab omas tempos asjaga tegeleda.
Selle järel peaks auto kesklukk toimetama hakkama, sulgedes kõik uksed seejärel sama teed avades. Näidates sellega asja toimimist.
Ja mis mu auto tegi- Sulges kõik uksed ja avas uksed.
Võti oli jälle püsti ja valmis. Edasi võtsin eelneva lahtilõigatud võtme, keerasin teibi ümber ja vastavalt kirkjeldusele talitasin sarnaselt eelnevaga- tarvilik siis vaid nupuosa puudutav tegevus. Sealgi nõks, et vahetult esimese võtme järel saab autole luua ka teise võtme- kolmekümne sekundi jooksul peale esimese valmimist.
Esimesena kustunud võti sai eluvaimu sisse. Küll siis mõned korrad avas ja sulges uksi, lõpuotsas avas hädiselt paar korda pagasiluugi ja kustus tema oli.
Okei..Hmm, võtme sees olev aku mis laeb end läbi süüteluku..
Laadisin võtit minuti, toimis.
Ja taas kustus.
Täna sõitsin sama võtmega ja toimima ta jäi, mingi pikem sõit ilmselt lubab aku täis laadida, et ei ole asendust tarvis. Kolm (lisaks 1 nn toorikvõti millega saab siiski uksi lahti KEERATA ja süüdet anda) töötavat võtit säärasel autol, pole igapäevane nähtus.
Liimida kokku see võti, kuniks liimi ostma. Proovige kodus järele.

Samal ajal, kui lõikan, liimin ja akupatareid klemmineetidest vabastan..
Samaajastu MB võtmetes 2xpatarei 2032, mis üsna levinud ja vahetamine hõlbus.
Nüüd see imelik, et miks alarm sellist koledat hääl tegi. N a g u  o l e k s  h ä ä l  ä r a .




Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar

 Käratus kell 5 ja läbi mitme asula lõpuks pea kohal. Veidi eile ja täna kell enne 10 hommikut. Sulnis hommikupoolik võis jätkuda, ehk siis ...