pühapäev, 10. juuli 2011

Nüüd kalendrit vaadates.. Pühapäevast ei mäleta midagi.
Õnneks on valmiskirjutatu, mille avaldamine jäi lapakas katki.
Millegipärast suutis see loom vaid salvestada.
RedTigr siis sel nimeks .d

Laupäeva õhtu. (päriselt, jess)
Korter võttis üllatavalt koduselt vastu. Oli öö ja siseruumides üsna pime, väljas suvehämarus.
Algne plaan asju ringi liigutada ei kanna vilja. Pole vajadust ega soovi. Siin on kõik nii nagu vaja. Justkui kellegi teise kodu mida võin kasutada. Kasutamata eriliselt midagi peale voodi ja ehk arvutilaua ümber koonduva. Vahest köök ja wc.
Magamiseks on siin liiga lämbe, aknaid avades on müra ja kolinad häiretegur. Kolm nädalat eemal viibides pole sellist asja taluma pidanud. K.a. autos magatud ööd. Autokere on hermeetiline ja ei too ega loo välist müra niiväga.
Maja siin seevastu metalli ja betooni ja garaashiuste kooslus. Lisaks veel läbikostvad vahepaneelid, ning väline liiklus mida maja lausa imeb endasse.

Ajavahemikku sobitus siis u. 10 ööd Saaremaal, u. 5 ööd Viljandis. Mõni öö Tartus ja Kolm + 1 Võrus.
Päevad kirgastusid samades paikades, lisaks väiksemad maakohad.
Pealinn jäi tuleku ja mineku vaheplatvormiks. Vahepeal sinna asja ei teinud.
Algne idee korra soome end tuua jäi siiki ära. Seda polnud ka tarvis.
Üüri sain maksta Swedis ja tagasijõudes leidsin küll hulga rämpsposti, mille all vaid üks arve maksetähtajaga üleeile.

Siit minek oli lahkumine mis jäi aegade taha.
Vihmane, haige, Saaremaale.. Veel vihmaseid ilmasid. Lähedalt puudutav rahamakse..
Jaanipäev oma ärakustumistega.

Ja suuresosas Laevasõidud.

Midagi on ometi teisiti. Nimelt eile laeva sõites sain kuldse kesktee alumisse autojorusse.
Edaspidigi on eeliseks võimalus sammuda kõige alumistelt trepipulkadelt üles inimeste sekka.
Kohustuv privileeg.
Kohupiimataskud libisesid muretult tasku. Lisaks kurgid ja hapukoor. Mida sa ikka leida üritad teeäärsest kaubanduskeksusest.
Ülemistest sikupilli ja sikupillist ülemistesse, kuna audiopood ikka ses viimases.
Otsustasin viimase puudujääva konverteri sealt tuua. Et bass peale passitada.
Kole on, kui kesk ja kõrgsagedus leiavad oma võimutseva koha pealaval ja bassimees tukub niisama.
Konverter pidi olema mingitsorti erinäitajatega, oleksin ostnud välimusest. Enne olnud selline. Polnud tahtmist autojuurest tagasi kõndida, et järele vaadata neid numbreid ja asju millest lähtuvalt õige asi kotti saaks. Parklas auto kaugel ja vihm tegi ühtlase asfaldi märjaks. Ketsil tallad aukus.

Tüütu on teadmatus või soovitused milleks pole vajadust, kui on õige asi olnud. Ainult see õige asi jäi eelmisesse autosse. Sitt teema, hobikorras kui tahtmist või huvi võib ju tekitada. Hea heli on neil üksikutel hetkedel elulise tähtsusega, kui keegi üritab makist viimast välja pigistada. Ja ses pole isegi eelviimast ollagi.

Umbes nagu teadmine kuidas noa ja kahvliga süüa. Vahest on vaja.

Tänasel pühapäeval tegin viimase otsa installatsioonist. Enne uksesisse minekut.

Eelnevatest kordadest on kõrvataga moment, et uksepaneeli eemaldades peab eriliselt hoolas olema. Kipuvad nagisema jääma. Tagaveoline kasutatud auto teeb seda ilma palumata. Targasti tegutseda siis sesosas.

Lahtised kõlarikaablid uksepakkudest läbi ukseposti, esiukse sisse minevaks. Esmalt siis uksevahesse rippu nemad jäid.
Selleks eemaldasin uksepaku plastiku, eemaldasin panipaiga ja suunasin 8 mm võtit kasutades, eelnevalt avades kontakti, juhtme läbi ukseposti. Asja ajamahukust teenib võimalus, et sama saab korrata teise poolega. Sealpool siis kindalaegas eemaldada jms.

Makitagune, võimendipoolne ots ja akukinnitused oli eelnevalt ära korraldatud. Nii ka kõlarikaablid- seekord liikusin kaabeldusega tagantpoolt ette!
Nüüd sai juba proovida täislahendust. (siiski bass oletatavasti liitub hiljem)
Algne heli sobib hästi.
Kuni muusikat üle ei keera.


Läbi võimu kostev näib otsiv, palju on kõrgsagedust, mahakeeramine annab kesksagedusele veidi märkamist.
Ulmelist väga suurt muutust paremusesuunal ei ole.
Asi jääb ehk maki ja lihtsama otsa koosluste taha.
Praegu jääb nii, tulemust sain kuulda. Kuniks saan bassi passitama.
(konverter kohalikust külaaudiotalost)

Enne unistuste komplekti soetamist Euronicsi poolt mõned olulised soovitused, mida silmas pidada:


Kõlarid muundavad võimendist tuleva elektrilise signaali helilaineteks, mida me kuuleme helina – vahe on suur, kas see heli on kvaliteetne ja nüansside rikas või elutu ja tuim.
Tehases paigaldatud kõlarisüsteem on sageli nõrk ning ebakvaliteetsed kõlarielemendid mängivad piiratud sagedusvahemiku ja võimsusega, mis ei võimalda taasesitada muusika sügavaid ja madalad bassihelisid ning selgeid kõrged sagedusi.

Kõlarite valimisel peab arvestama kogu olemas oleva süsteemiga. Juhul, kui on soov vahetada ainult kõlarid siis on soovitav valida madala võimsusega kõlarielemendid, mida automaki integreeritud võimendi adekvaatselt võimendada suudab. Kui sooviks on kuulata muusikat selgelt ja valjult, siis on vaja kõlareid, mille pidev võimsus (RMS) on palju suurem.

Kõlaritüüpe on mitmeid erinevaid, kuid kõige rohkem levinumad on koaksiaal tüüpi kõlarid. Kõlari kuju ja suurus on samuti oluline, sestap tuleks enne poodi minekut veenduda olemasolevate kõlarite suuruses ja kujus.

Koaksiaalid on 2-ribalised, 3-ja 4-ribalised, kus ühte kõlarisse on paigaldatud kaks või enam iseseisvat kõlarit, eesmärgiks on edastada ühtlasest hästi nii madalaid, keskmiski kui kõrgeid sagedusi. Koaksiaalid on ka kõige levinum asendus tehases paigaldatud kõlaritele ja tõstavad mitmekordselt helikvaliteeti Teie autos.

Komponentkõlarid on sammuke edasi, kus iga sagedusala mängib iseseisev kõlar. Kõrgete sageduste jaoks on kõrgsageduskõlar, keskmiste sageduste jaoks ainult kesksagedusi edastav kõlar ja madalsageduste jaoks subwoofer. Sellist lahendust on keerulisem paigaldada, kuid annab parema ja rohkemate seadistamise võimalustega helisüsteemi.

Subwoofer on kõlar, mis jagab matsu ehk siis kui sügav ja vali bass on Teie jaoks oluline, siis seda komponenti ei tohiks komplektist välja jätta. Lihtsam lahendus on valmis subwooferi komplektid, kus vajalik kõlarikast ja võimendi on tootja poolt juba kokku klapitatud.
Suurtele kastidele on olemas alternatiiviks nn peidetavad subwoofrid, mis täiustavad auto olemasolevat helisüsteemi ja on piisavalt väikesed, et mahuvad istme alla.

Et aotosse paigaldatud kõlarid ka head tulemust annaksid ,ei piisa ainult heast automakist, vaid tõeliselt nauditava tulemuse annab korralik võimendi. Alatihti on võimendi just see komponent, mis ekslikult heliahelast välja jäetakse, jättes seejuures kasutamata ka heade kõlarite ja maki tegeliku potensiaali. Võimendi ülesandeks on automakist tuleva signaali võimendamine valjema helinivooni, parandades seejuures tunduvalt helikvaliteeti.

Kui ees ootab võimendi ost autosse, siis peab ostmisel arvestama mõne faktoriga nagu võimsus, kanalite arv ja võimendi kvaliteet. Mõned näpunäited on ära toodud järgnevas tekstis.

Võimsus on üks olulisemaid aspekte, mida tuleb arvestada autovõimendi ostmisel. Numbreid, mida spetsifikatsioonis kuvatakse on reeglina kaks: RMS ja PEAK võimsus.

• RMS reiting näitab võimsust, mida võimendi on võimeline pikaajaliselt kasutama kõlarite toitmiseks. Võimendi valimisel tuleb hoolikalt jälgida ka kõlarite andmeid, et komponendid omavahel sobituksid. See tagab süsteemi töökindluse ja aitab vältida võimalikke kahjustusi.

• PEAK reiting näitab, kui palju võimsust on võimalik kasutada kui muusikas toimuvad väga järsud ja tugevad helinivoo muutused. PEAK võimsus ei ole võimendi valimisel nii oluline näitaja kui RMS.

Kanailte arv - on oluline aspekt, mida jälgida, sest võimendid varieeruvad 1 kanalist kui 8 kanalini. Populaarsemad mudelid on 2 ja 4 kanaliga, kus kanalite arv näitab reaalset kõlarite arvu, mis on võimalik võimendile järgi ühendada. Subwoofer ehk madalsageduslik kõlar kasutab väga palju energiat ja vajab reeglina ka iseseisvat võimendit, milleks sobib kas mono või sildamis (kaks kanalit summeeritakse kokku, et saavutada suurem võimus) võimalusega kahe kanaliga võimendi.

Võimendi sagedusala peab kokku sobituma kõlaritega. Taasesitamaks madalaid sagedusi vajab sobwoofer ainult madalaid sagedusi, sestap peaks olema võimendil sageduslikud lõikefiltrid. Need komponendid aitavad võimendist väljastada kõlarile sobivat sagedusvahemikku, et nad toimiksid oma optimaalsel tasemel. Ei ole soovitatav kurnata võimendit või kõlareid sagedustega, mida nad ei ole võimelised mängima, see kasutab võimendi ressurssi ning kurnab kõlareid, lisaks tekitab ebakvaliteetse kõlapildi.

Võimendi eelväljundid on alati soovituslikud, sest kui tekib soov lisada heliahelasse veel üks võimendi, ei pea olemasolevat ümber vahetama vaid saab signaali sealt järgmisse suunata.

Võimendi ei pea olema ilmtingimata kõige võimsam ja kallim, et soovitud tulemust saada kui just autoaudio võistlused plaanis ei ole.



PEAKS POOLEKS AASTAKS OPELI OSTMA.

Muindeks, opel kuulus tänasesse menüüse.
Viimane, kolmest poleeritud autost.
Esimene Corolla Luukpära 2006 mall. Hõbe.
Teine must sedaan corolla viimane mall 2011.
Kolmas siis Corsa, Punane, käisin järel. Kah viimase otsa mall.
Naaberautotalost.

Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar

 Käratus kell 5 ja läbi mitme asula lõpuks pea kohal. Veidi eile ja täna kell enne 10 hommikut. Sulnis hommikupoolik võis jätkuda, ehk siis ...