teisipäev, 14. detsember 2010

kellamees Lib(l)e


Kollane õnneseen kesk kellasid annab hetkeseisus teada millal on vedavad rattad libisemises.
Piltlikult mõõtes on kollase vilkumise hetkel vähemalt üks ratas tühjalt pöörlev.
Ratas kaotab teepinnaga kontakti, ning samalhetkel süttib kollane ohutuli. Vilkumine tuleneb asjaolust, et haarduvust otsiv auto annab hetke olla. Ja uuesti.
Sel hetkel asus töösse libisemist vältida aitav süsteem.
Teepinnaga haakuvust otsiv protsess toimub sekundis mõned korrad.
Võrreldav ABS pidurdussüsteemi pidurdusvälpadega, kus piduripedaali vajutades pidurdab auto hetketi, lubades säilitada sõidujoone ilma, et rattad blokeeruks.
Veojõukontrolli väljalülitades jääb kollane ohulamp põlema ja auto vedavad rattad saab kohapeal ringi käima. Piirangud libisemise takistamiseks on väljas.

LUMI

Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar

 Käratus kell 5 ja läbi mitme asula lõpuks pea kohal. Veidi eile ja täna kell enne 10 hommikut. Sulnis hommikupoolik võis jätkuda, ehk siis ...