kolmapäev, 5. jaanuar 2011

k a s t e a d ?

Varuosadega hangeldajad ja romulad teevad kindlasti hinnaplaani eurodele üle minnes korrektiivid, et veidi hindu langetades ümmardaud saaks kõik elav mis surnud autodest järel. Siiski on hinnad mugavaks tehtud. Nt, klaasipuhastimootor. 100£, 70£ .. ehk 1560- 1092- eesti krooni. Võimalus kus hindu saab hetkelises olus muuta saab olla võimalus neid kergelt ka tõsta.


Hinnad tõusevad? Hinnad peavadki veel enamalt tõusma, tugev puudujääk on teenustelt ja nt. käsitöölaineilt. Töö mida teeme ei saa olla odav- sealt annab võimalus eneses ka palku tõsta.
Palku tõsta, et jõuaks teenuseid ka tarbida. Toidud ja esmatarbekaubad on hinnaskaalalt enamasti kättesaadavad. Kuid toorme hind ja tootmine peavad olema järg- järgult soodsamalt kättesaadav ka tootjale. Kvaliteedi ja maitseomadused muutuvad koos sellega.
Hulk häid tooteid lihtsalt haihtub turult.
Tööandjad on äärmiselt ettevaatlikud palku tõstma, kuna turvalisus ja usk enese tegemistesse ei pruugi olla tasemel. Puudu jääb teadlikkusest, et eesti vabariigis on säilinud/taastulemas stabiilne tarbiv ühiskond. Lihtsa inimeseni jõuab kõik lootustandev viimasena. Riigitegijatel on lihtsam oma maksusüsteeme esindada ja muuta. See on see esmane ots kus ollakse veendunud riigi tuleviku suunutlkusest paremusse. Maksud ja hinnad kerkivad just sealt alates. Lihtsa inimese palk sõltub aga lihtsa firmadirektori horrorunenäost.


http://en.wikipedia.org/wiki/BMW_3_Series_%28E46%29

tavott

Klaasipuhastussüsteem on leidlik. Leiab hetke läbi nädala kus on tõesti vajadus mõned korrad üle klaasi liikuda. Ja selleks hetkeks valmistuda oleks äärmiselt mõistlik.
Nimelt peale mootori avamist ei töötanud see mitte.
Ennelõunasel ajal lammutasin süsteemi välja ja kerest lahti. Näppisin mõned korrad ja paremaks ei läinud. Lõunapaus kulus samasse.
Tööst mäletan väga vähe. Mitmeid uusi Avensiseid läks.. Ja mõned Mustad Rav4 jad...Esitlusautod.. Ja mingid pesud ja üks must Yaris meik..
Igal hetkel mõtlesin mis saaks selle süsteemi toimima..ja kuidas ma nädalavahetusel sõidan- klaasipuhastid tummad. Varastasin tööaega ja jälle seda või teist lammutama.

Kella kolmest võtsin auto sisse.
Ja oligi- number 59, 30A. kaitse läbi.
M ja T soovitusi järgides sai kojameestesüsteemi maha võetud, uuesti paigaldatud, isoleeritud kerest nii nagu peab. Ja kojameeste mootori tööle rakendudes põles esmalt nr. 59 kaitse läbi.
Muud sellele ei järgnenud.
Nii umbes 4 korda.
Selleks, et nõnna saaks juhtuda puistasin kapipealsest korvist lisakaitsmeid. Sinised (rohelised) on 30A.

T sai J-lt uusi sõnumeid, et mootori sees on võimalus, et miinus ja pluss saavad kokku. Võtsin mootori uuesti lahti. Puhastasime kaanel olevad klemmid sellest tavotist (mis võtnud nõuks ka voolu juhtida.) Ja koostades kojameeste mootori ja süsteemi autole, seda kerest isoleerides käivitusid kojameestele mõeldud kinnitusotsad- seda õiges suunas!

Inimesed kes annavad nõu (teades asjast enamat) on taolistes olukordades asendamatud.
Parem ise teha, järgides head nõuannet, kui lasta kusagil teha.
Parem mitte teha, kui head nõu pole kusagilt nii kohe võtta.
Parem ise teha, kui head nõu pole nii kohe võtta ja seda stressipiirini. (See on ju kõigest üks mikromootor) Siis läbi kolmandate isikute asja tuumani jõudes mitte unustada seda ka puhastada, + ja - vahetus läheduses olevast- voolu juhtivast kollasest tavotist!
Vastandid suretavad 30 amprise kaitsme.

Ladusin kogu muusika kokku, siiamaani töötab. Kell on 17.10. Veidi üle poole tunni läks hallisisest tööaega.. Meie kõigi tööaega.. Reedel olen usin :D

Tähelepanuväärne on, et netist nähtud 330Ci (2001), klaasipuhastimootori sisu on erinev. Süsteemi ringis asuvad klemmid on eraldatud. Uuemal (320d 2003) on klemmid kõrvuti.

Suunavaks abiks oli nettisivu, kitti.
Tänan kõiki kes nõu ja jõuga abiks olid!
Kojamehed käivad ja kõik töötab.
BMW foorumist tänan kasutajaid, kes ei pidanud paljuks füüsilist abi ja virtuaalset nõu pakkuda.



Esimene lugu mida märkasin peale vaikust, (aastavahetus) oli 1. jaanuari hommikul.
Autoraadiost voolas Eminem.
Ja muidugi kas tead? Unustamatu Helen Adamson. (Vahepealne Hylene)

esmaspäev, 3. jaanuar 2011

Kojokojatigutigu

Kastiautodega sõitjad- üksikud inimesed & soodsam maksupoliitika.
J.C.
Sama hästi võiks maksudelt võitmiseks kolida Andorrasse või Belgiasse. Miks? Mõelge ise: kas te rööviksite panka, teades, et peate küll pikalt pogris istuma, aga sealt välja pääsedes on teil terve ports raha. Ei? Aga täpselt seda te teete, kui kolite nii troostitusse ja sõpradeta kohta kui Andorra. Ja täpselt sedasama teete ka kastikaga sõites.


Lõunapausist ja veidi enne seda harutasin kojamehi.
Järjestuses, nagu eelnevalt netist leitud õpetus juhendas.
Väljas sadas lund samal ajal.
Ja mootorialune ja lammutatav ettevõtmine sai üsna lumiseks.
Viimase asjana jäi maha võtta tuletõkke taga olev plastik.
Nägin ära kojameeste süsteemi peapoldi- mis hoiab kogu süsteemi auto kere küljes kinni. See siis 10 mm. Polt ja üsna kättesaamatus kohas. Selleks oligi vaja eemaldada tuletõkke all olev plastik, kahjuks selle eemaldujse käigus oli paremas servas veel omakorda plastik ja tihendid mille eemaldamine oli külmast ilmast ja lumest veidi ülepakutud lahendus.
Siiski peaks fotodepõhjal sellest mööda saama ilma eemaldamata..
Ladusin kompoti kokku tagasi. Lõuna sai nimelt läbi ja ei soovinud laialilammutatut lumesisse ja poolikuks jätta.
Nüüdseks selge mis mõõtu mutrivõtmeid vaja.
Hilisem kojameeste asetus sai mõned korrad ringi keeratud. Hari kippus liiga alla käima ja juhipoolne ei kippunud A- piilarini välja liikuma. See sai paika. Küll jäävad harjad endiselt keset klaasi. Alustades ja lõpetades oma ringkäiku just sealt.
Tigu on väsinud vms. Süsteemi käivitades ilma kojameesteta oli näha, et esimene liikumine oli alla ja sealt üles. Ükski klaasialuse asetusega kojamees ei alusta oma teekonda esmalt alla ja siis üles.
Nõuab veidi aega see asi ja kunagi ei tea- on hommik sajune või mitte, täna õhtul sain ilma kojameeste sisselülitamiseta korterisse sõita.
(Lasin alla liikuda ja samas keerasin voolu välja - nii sain võimaluse segamatu vaateväljaga korterisse sõita.)

Kõige sitem ongi, et lõunapausist saan vajaliku detaili kätte aga ülejäänuks ei ole päeval aega. Saan ilma kojameesteta korterisse sõita ja lootma jääda, et hommikul ei saja.
Või, ja, ehk.
Siis korteris harutaks ja järgmisel lõunal asetaks tagasi.
Või/Ja sõidaks järgmise hoolduseni vigase süsteemiga.

Korterisse jõudes tuli meelde, et pole terve päev midagi söönud.
Jätan siinkohal jutu katki, et jätkata olukorra selgudes.

See punane vihmamärg sapakas tekitab nostalgiat.
Pilt varjupaik.jjts.ee kodulehelt

 Käratus kell 5 ja läbi mitme asula lõpuks pea kohal. Veidi eile ja täna kell enne 10 hommikut. Sulnis hommikupoolik võis jätkuda, ehk siis ...