laupäev, 2. jaanuar 2010

25 november 2009.

25 november 2009.


Lugu.
Tagumised latrid seisid pooltühjana. Erinevalt üldisest mahandusest polnud hobuste müük siiski päris kokku kuivanud.
Sisse osteti vaid parimast tõust ja terveid loomi. Muudel aegadel ka segaverelisi.
Piibu-Joe tankis ja liigutas hobuseid. Mõned loiumad loomad said seetõttu väljaspool latrit ringi liikuda ja pesulasse suunduda. Pesulas pesti shampooni ja survepesuriga. Vana tammepuust shampoonitünn oli näinud kiiremaid aegu kui hobuseid tuli määrdunuid- täispessu koos kabjavahede ja kõrvapesuga.
Kuid nüüd teenis tünn aega vaid lihtsamate pealtpesudega.
Vihmastel ilmadel ei olnud kuivatada tarvis. Vaid rastaga üle ja tagurpidi välja. Täna siiski vihma polnud ja kõik hobused said trofeerätikutega kuivaks.
Lumistel ilmadel nagu möödunud talvel sai tunde veedetud hobustelt lume maha pühkimisega. Lihtsam oli seda teha jällegi survepesuriga- hobune pesuhalli tuues.
Aga ega Piibu-Joe tööd kartnud, ei kartnud ka hobused Piibu-Joe´d.
Suveperioodil tuli pesta eriti hoolikalt äsja sissetuilnud loomi- Hobu naeratus oli täis mädanevaid putukaid ja katki kuivanud liblikaid.



Kalkuleering. Auto soetamine.
Soov välja osta võid vaadata minimaalse hinnaga, kuid heas korras autosid.
Kuluosade vahetus on loomulik. Näiteks autod piirmääraga kuni -50 000.
Siis jääb auto omahinnalangus minimaalseks ja annab võimaluse leida veel päris heas korras sõiduk.
Auto on isiklik ja arvel sinu nimel- ei vaja lisakaskot.
Hinnast kuni 100 000- ja ülespoole ostes pead paratamatult vaatama ka reaalset läbisõitu.
Auto omahinnal on kukkumist rohkem ja reegel ütleb, et olenemata hinnast kukub suure osa autode hind kahe aastaga poole võrra.

Sakslased ja rootslased pakuvad veidi vanemat valikut ja suuremaid läbisõite.
Samas jaapanlased ja prantslased lubavad uuemat valikut ja suuremat valikut minimaalsele läbisõidule.

Kui liisid kasutatud auto- vaata võimalikult heas korras, et hoolduskulud ja remont jääks piiridesse kus liisingumakse, ning kasko ei hakkaks auto ülalpidamist segama.
Variant väiksema läbisõiduga ja hinnaklass 100000- 150000. (Kuumakse jääb lihtsamale tasemele, kui tegu alla 100000- autoga millele pole vaja kallist kaskokindlustust.)

(BMW. MB, Volvo, Audi, Saab- eeldatavasti suured läbisõidud ja/või liig kallis hind. Võimalikud kehvad Avariijärgsed remondid)
Prantsuse ja jaapani autodel madal kaskokindlustus. (Erandina Subaru)
Suurem valik väikse läbisõidu ja hooldusajalooga autosid.
Kehvas konditsioonis autot pole mõtet liisida. Tegemata viimane hooldus või üksikjuhtumid remondi näol pole takistuseks. Siinkohal pean silmas järjepidevalt käest ära lastud autot, mida on enne müüki veidi värskendatud.
Vanema liisinguautoga toidad panka, kuna intress on kordades suurem võrreldes uue või uuema auto liisinguga.

Variant ca 200 000- Kuni kolmeaastane või uus väikeauto.
Variant 250000- 3000000- uus auto.
(Corolla, golf jne.) olematu läbisõit, garantii, head tingimused. vajadus palju sõita.
Omahinnas kaotad maksimaalselt.
Rahaliselt on kasulikum- kui vähegi aega- müüa ise oma autot. Autokeskused võtavad auto minimaalse hinnaga sisse.
Kui müügiga kiire on liisinguauto tagastus/vahetus piisavalt argumenteeritud. (Tagastatud panga vara näol on lepingu järgi tegu makstud varaga ja lõpphind millega tagastada või müüa ei mängi peamist rolli)


Mõtteid Jõulu- ja vanaaasta käikudest.

Veendunud graafik näitab, et kolmapäev 23 dets. kestab tööpäev kaheni ja päev Lohja Toyotal. Neljapäev 31 Dets on täispikk päev ja jälle Lohja Toyotal. (Parandus 31 dets. oli tööpäev kella kaheni)
Jõulud Eestis. (kolmapäeva õhtust pühapäevani) (Nii ka läks- vahepeal oli broneering neljapäeva hommikus)
Vana-aasta peaks olema ette planeeritud, et eestisse, sest laev millega jõuaksin jõuab 22:00 Tallinna sadamasse.
(Ei läinud Tallinnasse- pileteid oli veel nii autole, kui jalale)
Ja Tallinnast edasi poleks siis mõtet..
Ehk vaid Esimest Jaanuarit ja lihtsalt kena kolmepäevast nädalavahetust tähistama.

Uus aasta tuli seegi kord soomes.
2006 eestis.
2007 eestis. 1. jaan soome.
2008 soomes
2009 soomes
2010 soomes

Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar

 Käratus kell 5 ja läbi mitme asula lõpuks pea kohal. Veidi eile ja täna kell enne 10 hommikut. Sulnis hommikupoolik võis jätkuda, ehk siis ...