kolmapäev, 27. jaanuar 2010

7 jaanuar.

7 jaanuar.
Kunagine infotahvel Tallinna Maaliinide Bussijaamast- midagi analoogset:
Inimesed ärge käige bussiradadel, tagurdav buss ei näe teid!
(paraleel tegemisse minevate lumemütsiautodega, mille juht sõidab kuulmisejärgi)

Kuum supp, kuum supp. Olen korterisse jõudnud.
Ilm on külm ja tuuline ja lumetuisune. Toyotalt tulles sain tunda mis on kiilasjää ja kuidas auto võtab sirgel teel oma loogikast jõud kokku, et mitte külge ette saada.
Tööpäeva lõpp-. 15 Min. enne kella nelja kuni vahemik 16:10 võtsin jätkuvad viis autot tööhalli. Esimeseks tumehall Yaris. Juba müüdud ja ometi pole veel meikkigi saanud- isegi mitte pestud. Hommikul tuleb uus omistaja järgi. Aga hommikul on meil teha kiired NELI uut. (Hallisisene ajakulu ca 20 min. autopeale. Kahekesi tehes- lisandub toomine ja viimine) Millest üks kusagil fordipoolel ja ülejäänud kolm leidsin mööda Toyota platse seigeldes. Hõbe yaris eest, Punane uus rendiYaris eest ja Helesinine Yaris Tagaplatsilt uuterivist lõplikult jääs klaaside ja lumekorraga. Sisse sai ka Nissan Primera- vahetusauto. tuleb meikki kui uutest autodest aega saab. Homme tõotab ka seetõttu kiire päev tulema, et nädalavahetusel on esitlusnäitus ja kõik autod mis vähegi vahetusse tulnud peab vähemelt pealt pesema ja muidugi esitlusautod esitlusvalmis seada. Meikke on hetkeseisuga viis. (tuleb lisa) Veel viimase tööna viisimegi kolm äsja saabunut vahetusautot tahaplatsile- sisse enam ei mahu.
Meigid:
Tumehall Yaris (müüdud ja peab esmasena valmis tegema)
Kuldne Primera (istmepesu ja võiks homme valmis teha- saaks nädalavahetusel kuivada sees)
Yaris (vanem hele yaris. pidi lihtne olema)
Golf (viienda põlvkonna ja ehk oli punane, kui mäletan õieti. viisin tahaplatsile ja samas läksin seda uut JääYarist lumeseest välja õiendama)
Avensis (heledat tooni)

Yarise väljaõngitsemine võis välja näha umbes nii:
Kõnnin tahaplatsile- Katsun üht. Pole. Katsun teist. On.
Peeglitelt lumi maha, esiklaasilt lumi maha (jää jääb alles- uusi autosid pole soovitav lumekaabitsaga kriipida)
Auto käima ja õhu liikumine level neljale otse esiklaasile.
Kuna aega pole peab ka liikuma hakkama.
Ainuke mida näen paistab peeglites.
Ette suunda vaatad umbes ära mis takistused ja kui mitu senti ruumi on. Paremal kõrval siis uus Auris seismas ja ettepoole liikudes tuleb avariiline vanem yaris vastu. Tegu siis plekkseppade ja hoolduspoole õuealaga. Siis sõidad selle parema nurgajärgi mida saad peeglist jälgida, et vastu Aurist ei vajutaks ja ajad otse niipalju, kui avariilise yarise ninani ja sealt rool lõplikult paremale- Auris on möödas. Siis liigud poikvel uksega majanurgani mis jääb teekonna vasakuks servaks ja aiani mis jääb paremale. Väravatest välja ja vasakpööre pesuhalli ukseni. Selleksajaks on akna alumine serv mõned sentimeetrid sulanud ja võid ühtteist juba märgata. Veidi tagurdada ja nina pesuhalli ukseavani. Nüüd tuleb Toni appi, et Yaris parempoolsesse serva suunata. Ilusad on need päevad, kui vaateväli hea siis pole suunamist tarvis ja kui vaatevälja pole lihtsalt ei näe. Siseruumid on soojad ja avatud ukse ja külma koosmõjul tekib udusein millest pole ka midagi, sest klaasid on nii jääs, et sa ei näe seda häirivat tegurit. Nõksutad parempoolse uksepiidajärgi kuni auto peegel jõuab ukseavani. Seda mõned sentimeetrid seinast eemal liikuvat peeglit võid usaldada. Mahud küll sisse. Ilma, et riivaksid kõrvalolevat Primerat. Ukse avad nagu korralikud inimesed kaubanduskeskuse parklas- poikvele niipalju, et mahud peaaegu välja. Just sellest avast ronidki välja. Just nagu uuesti sündides:)
Pesuhallis on töös korraga üks auto. Õhtul võtame sisse neli. Kaks ja kaks kõrvuti.

Statistiline külg.
Täna on tehtud ÜHEKSA! uut autot ja kaks lihtsat meikki. (vahetusse tulnud auto ettevalmistus müügiks)
Teisipäeval meenub oli vast KAHEKSA! uut ja samuti kaks meikki.
Kõige tähtsam mille järgi päeva(pidevalt muutuvat) järjestust teha ongi 1 UUED ja2 esitlusautod, (kui vaja nt reedeti) siis 3 meigid (toovad põhiraha firmasse) ja kõige lõpuks jäävad 4 asiakad (kliendid oma 15 euroste pesunõudlustega.) Kliente me ei saagi võtta sellistel päevadel..
Eestis- ma mäletan oli eraklient alati nr. üks!
Kuigi sisse toob siiki Uus ja kasutatud müügiauto.
Kummaline eks.

Päev algas kahe uue Yarisega
Mõlematel käisin analooogselt viimase JääYarisega tagaplatsil järgi.
Esimene Punane olipäris taga ja mitte kõige jäisem.
Teine oli käima pandud ja seetõttu sulas kenasti.
Kolmandaks sai UUS Avensis esiplatsilt.
Neli ja viis tulid Peugeotilt. 308 SW ja teine sama.
Kuues on uus Yaris.
Siis tõmbasin Kalle venna auto pessu.
Selle järel jõudsime teha esimese Meigi. Alustasime pool 12. Corolla hb kolme ukseline ja vähesõitnud.
Saku pesi oma Rav4
Kell 12 LÕUNA.
Lõpetasime Saku rav4 imuroindi ja klaasipesu ja lõpetasime meigi.
Lõunalõpus käis üks asiakas pesu küsimas. Ok. Lubasin aja kella üheks. lihtne väikeauto. Yaris.
Sellejärgi tegime järgmise meigi. Yaris. Shampanjavärvi eelnev põlvkond.
Seitsmes uus mille panin käime, et sulaks- oli juba Opelimeestepoolt toodud me uksealla ja haarasin teise Astra võtmed, et kus kurat asub. Kahlasin lumes ja loojuvale päikesele silma vaadates end hingetuks karjudes.. Kuid opelit ei olnud ei siin, ei seal. Ok. Nägin silmanurgast, et pesuhalli uks käis üles ja slipsasin eelnevalt käimapandud Astraga sisse.

Seegi tehtud sain Tonilt teate, et pani Ford C-Maxi Fordi platsil sulama. Toni viis opelit ja lumesadu oli ületamas ilusa piiri.. Mööda teid minnes teeb mõnusa tiiru, et jõuda Fordiridadeni.. Kõndisin üle Toyota esiplatsi ja hüppasin üle kahe lumevaalu mis ääristab Fordi ja Toyota platse eraldavat kitsast sõiduteed.
Lumemägi edition Ford oli esiklaasi kahest servast sulanud. Kojamehed kinni jäätunud ja klaasil veel piisavalt lund, et seda mitte hakata palja käega minema pühkima. Nähtavus oli mingisugune olemas ja lumehunnik pesuhalli ka sai. Lume mahapesemine võttis päris kena kümme minutit. Peale lumepesu lükkasin rastaga selle eraldunud lumeplõga rentslisse- et manada, enesele puhtam, kuivem ja muretum tunne.
C-Max siis kaheksas ja lõppu leidis Toni Opel "lost" Astra Caravani Opeli MÜÜGIpoole tagaõuelt. Ma ei teadnudki niiskest paika veel :) Läbikülmunult ja kurvameelselt ta tagasi naaseski sealt aga vahemalt saagiga- isegi kui selleks on opel. Suvepapudel ja väga libedatel suvepapudel..

Tänase päeva sound:
Esimene cd. Kokku erinevaid esitajaid.. eesti esitajad.. mitu Mardisalu lugu ja Vaiko Eplikku jne.
Teine CD. Kukerpillid- Lastelaulud
Kolmas Cd mida sai mängitud kaksi kerta- Tarmo Pihlapi eesti kullafondi esimene cd.



Paslik on lõppu öelda- naerata, homme on veel hullem. mis ongi tõsi :)
Kotad võiks ära kuivada.
Kotkad võiks silmapiiritust nautida.
See neile igapäevane- ehk läheb see neil korda.

Kojusõites lükkas majahoidja majaesist lumest lahti. Meie trepikojaesine ja minu autopaik oli vana naise tegevuse tulemusena puhas. Jälgisin hoolega, et mitte sõita alale mis veel mõnesentimeetrisest lumest puhastamata. Naine ise oli teine- mitte see keda olen varem näinud. Võibolla on kusagil salajane toimkondade järjestus ja tuleb mulgi luua ja plastikust saha järele haarata?
Vaevalt see nii on- hommikuti lükkab traktor. Igaljuhul panin auto paika vaatasin, et naine ka lõpetab tänaseks ja pakib sahka hooldusvahendite ruumi. Kobin välja ja kus krt. Oli luuajärel käinud ja uksees. "TERVE" Kõlas eestlase kiretu sopran. "Ettevaatlikult, siin on libe" hoiatas daam läbi minupoolt tõlgitud lause. "ah ei ole midagi" sõnasin vastu tallaga mööda treppi vedades. "ei, no siinpool on" suunas daam luuaotsa vastu jalapuhastusresti ja lumist jääd ukseees..

Kolm nädalat hiljem olen korteris/haige.

1 kommentaar:

 Käratus kell 5 ja läbi mitme asula lõpuks pea kohal. Veidi eile ja täna kell enne 10 hommikut. Sulnis hommikupoolik võis jätkuda, ehk siis ...